صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۲
کد خبر: 4473
گزارشگر: 213
۶۱۰
۰
۰
۵
رئیس کل دادگستری استان یزد

عدالت مجال «محافظه کاری» ندارد

عدالت مجال «محافظه کاری» ندارد
رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه نمی توان عدالت را فدای برخی از مسائل کرد گفت: پرهیز از محافظه کاری در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد؛ چرا که هیچ مصلحت و ملاحظه ای بالاتر از اجرای عدالت نیست.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه نمی توان عدالت را فدای برخی از مسائل کرد گفت: پرهیز از ملاحظه کاری به جد در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد چرا که هیچ مصلحت و ملاحظه ای بالاتر از اجرای عدالت نیست.

غلامعلی دهشیری در آئین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان اردکان گفت: یکی از اهداف حکومت اسلامی استقرار مراجعی برای اجرای قوانین، احقاق حق، ابطال باطل و اجرای عدالت است که در نظام جمهوری اسلامی قوه قضائیه به عنوان مظهر عدل و داد ، پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و همچنین مجری عدالت این رسالت را بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه صرفا رسالت دستگاه قضا ، قضاوت نیست افزود: قضاوت تنها یکی از ابعاد مهم دستگاه قضاست که در دادگاه ها و محاکم تجلی می یابد .
دهشیری تصریح کرد: رسالت دیگر دستگاه قضا نظارت است که به وسیله نهادهای نظارتی، دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی این رسالت خود را آن را انجام می دهد .
رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: پیشگیری از وقوع جرم ، گسترش عدل و احیای حقوق عامه از دیگر رسالت های دستگاه قضاست که در دوران تحول به صورت جدید تری پیگیری می شود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص تقویت روحیه انقلابی در درون دستگاه قضا در حکم انتصاب رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: این روحیه انقلابی زمانی نمایان می شود که قضات با اراده فولادین در محاکم بتوانند ناممکن ها را ممکن کنند که کاهش پرونده های مسن در دستگاه قضا استان و همچنین حوزه قضائی شهرستان اردکان گواهی بر تقویت این روحیه جهادی و انقلابی است.

وی ضد فساد بودن را از دیگر تاکیدات مورد اشاره رهبر انقلاب یاد کرد و افزود: مبنای ضد فساد بودن در قوه به این معنی است که ابتدا باید سلامت قضایی در خود مجموعه نمایان شود که در این حوزه گزارشات خوبی ارائه شده است چرا که اگر دستگاه قضا خود سالم باشد می تواند سلامت را در سایر دستگاه پیگیری و حاکم کند.
وی گفت: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی می فرمایند کسی که همراهی کند تا مظلومی به حقش برسد روزی که همه قدم ها می لرزد قدم او ثابت و استوار است.
دهشیری افزود: همراهی با مظلوم به طرق مختلف متصور است به خصوص در شرایط کنونی که مشکلات اقتصادی معیشتی مباحث کرونا عرصه را بر مردم تنگ کرده هر کدام از ما می توانیم مصداقی از این روایات باشیم.

وی از قضات به عنوان یکی از مصادیق این روایت یاد کرد و گفت: همراهی قضات با فرد مظلوم وستمدیده با رسیدگی و دادرسی قوی عادلانه، سریع و متقن صورت می گیرد.
رئیس کل دادگستری استان یزد اضافه کرد: قضات با توجه به مشکلات و آسیب های اجتماعی و اختلافاتی که به دلیل تعارض منافع و زیاده خواهی عده ای پیش می آید باید نظرات طرفین را استماع و رای به عدالت کنند و اینجاست که فصل خصومت و اجرای عدالت صورت می گیرد.

دهشیری با اشاره به آزمون بزرگ انتخابات گفت: انتخابات 28 خرداد ماه لیله القدر نظام است و قطعا مردم بار دیگر پرشور و با مشارکت حداکثری در انتخابات حاضر خواهند شد و سرنوشت خود و کشور را بخوبی رقم خواهند زد.

وی افزود: مشارکت بالای مردم در انتخابات پیش رو تامین کننده امنیت و قدرت برای کشور در عرصه های بین المللی و از سوی دیگر تقویت کننده انسجام و وحدت در درون کشور است.
رئیس کل دادگستری استان در پایان با اشاره به ویژگی های خاص شهرستان اردکان گفت: رشد و گسترش برخی از صنایع که بعضا همسو با محیط زیست نیستند و مهاجر پذیر بودن این شهرستان از جمله چالش هایی است که باید با برنامه ریزی دقیق وحساب شده از این چالش‌ها به عنوان فرصت بهره برد.

شایان ذکر است در این مراسم از خدمات جمال فلاح تقدیر و علی زاع به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان اردکان منصوب شد./

سید محمدجواد عرفانفر
https://www.asianews.ir/u/2np
اخبار مرتبط
مهجور ماندن صنایع دستی ایران در داخل کشور با وجود شهرت جهانی آنها، یکی از موضوعات مورد اشاره در نخستین نشست شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی در میبد استان یزد بود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، گفت: برخی از تفاوت های فرهنگی و اختلاط های قومی در مهاجر پذیری شهرستان، تبعات اجتماعی و مشکلات فرهنگی را ایجاد کرده است.
رئیس کل دادگستری استان یزد در دیدار با مجموعه روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان یزد، گفت: شناخت و درک متقابل با دریافت ها و ارتباطات دو سویه به منظور دستیابی به اهداف سازمانی از اصول اساسی مدیریت است که روابط عمومی ها از عوامل مؤثر در تحقق این امر مهم هستند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: ایجاد اشتغال باید برای خانواده های زندانیان به گونه ای صورت بگیرد که به صورت مستمر و دائمی باشد تا به مرور زمان آسیب پذیری این خانواده ها کاهش یابد.
رضا طلایی پور، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: آموزش در تمامی بخش های مرتبط با صنعت ساختمان در رشته برق امری ضروری است و اقدامات خوبی از سوی سازمان در این زمینه شروع شده که در سال جاری تکمیل می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: گرچه شیوع ویروس کرونا ، اوایل اسفند ماه ۱۳۹۸ چراغ فعالیت‌ های فرهنگی و هنری استان را کم رنگ کرد ولی نتوانست آن را کاملا خاموش کند.
راب مَک‌ایر، سفیر بریتانیا با انتشار عکسی توییت کرد: با توجه به وضعیت پاندامی، سیزده بدر را داخل باغ سفارت با خانواده‌ام می‌گذرانم. این روز یادآور اهمیت حفظ طبیعت است برای همه.
ایرانی‌ها در پایان تعطیلات نوروزی، ۱۳ فروردین‌ماه را که «روز طبیعت» نام‌گذاری شده است، به‌عنوان «سیزده به‌در» به دورهمی در طبیعت می‌گذراندند و بسیاری آن را به‌معنای «سیزدهم به‌سوی در و دشت شدن» می‌دانند و حالا دومین سال است که با همه‌گیری کرونا، ضروری است که برای حفظ جان و سلامت خود و دیگر شهروندان، از اجرای این رسم معمول «به در و دشت شدن» و گذراندن روز سیزدهم فروردین‌ماه در طبیعت هم مانند بسیاری از موارد معمول دیگر صرف نظر کنیم.
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به برگزاری 40 برنامه محرومیت زدایی در کنار برگزاری کنگره شهدا گفت: رویکرد برگزاری کنگره ملی بزرگداشت شهدای استان یزد گفتمان سازی و محرومیت زدایی است که امید به تحقق آن داریم.
عباس ملازینلی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از عمده شاخصه‌ی برنامه‌های فرهنگی کنگره شهدای استان را ارتباط عمیق و اثر بخش برنامه‌های تولیدی کمیته فرهنگی با نسل جوان برشمرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید