صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۸
کد خبر: 4476
گزارشگر: 213
۱۱۷۰
۰
۰
۶
به حساب سرپرستان خانوار

«جزییات» واریز یارانه‌ های خرداد

«جزییات» واریز یارانه‌ های خرداد
خرداد ماه سال جاری دو یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

به گزارش آسیانیوز، در خرداد ماه سال جاری قرار است دو یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

اردیبهشت امسال سه یارانه به حساب مشمولان واریز شد و حالا در خرداد ماه تعداد این یارانه‌ها به دو یارانه رسیده است؛ چراکه دیگر یارانه رمضان واریز نخواهد شد و خانوارها فقط همان یارانه معیشتی و یارانه نقدی 45هزار تومان را دریافت خواهند کرد.

اولین یارانه‌ای که در خرداد ماه امسال واریز می‌شود، یارانه معیشتی بنزین است که حدود 19 ماه از اولین پرداخت آن می‌گذرد و هفته دوم خرداد ماه مرحله نوزدهم آن واریز خواهد شد. این یارانه در پی افزایش قیمت بنزین، به حساب مشمولان واریز شد و مبلغ آن نیز برای هر خانواده بر حسب تعداد اعضای خانوار متفاوت است.

برای مثال خانوارهای یک نفره 55هزار تومان، خانواده‌های دو نفره 103هزار تومان، خانواده‌های سه نفره، 138هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره، 172هزار تومان و خانواده‌های 5نفره و بیشتر، 205هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد؛ مبلغ این یارانه در این 19ماه هیچ تغییری نداشته و همه افراد از ابتدا مبالغ یادشده را دریافت کرده‌اند.

یارانه نقدی 121ماه پیش برای بار نخست پرداخت شد و پس از آن بدون وقفه هر ماهه به حساب خانوارهای مشمول واریز می‌شد؛ صد و بیست و یکمین مرحله از یارانه‌‎های نقدی در هفته سوم خرداد ماه سال جاری به حساب مشمولان واریز می‌شود. مبلغ این یارانه مانند ماه‌های گذشته همان 45هزار و 500تومان است؛ موضوعی که اعتراضات بسیاری را از سوی افراد به دنبال داشته است.

این اعتراضات به این دلیل است که مبلغ یارانه در این سال‌ها هیچ تغییری نداشته و این در حالی است که قیمت همه چیز در این سال‌ها به چند برابر رسیده است و دیگر کفاف زندگی افراد را نمی‌دهد../

https://www.asianews.ir/u/2ns
اخبار مرتبط
ماه خرداد دو پرداختی یارانه ای دارد که شامل یارانه معیشتی بنزین و نقدی است؛ ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت نیز در این ماه احتمالا واریز می شود.
«کارت رفاه ملی» و «کارت اعتباری برای خرید ۱۳ قلم جنس از فروشگاه‌های عمومی» جزء برنامه‌ها آینده برای کمک به معیشت خانوارهاست؛ این در حالی است که افزایش مستمر قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها در چند سال گذشته، فشار معیشتی بسیاری را روی سبد هزینه وارد کرده است.
هجدهمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴:۰۰ روز پنج شنبه ۹ اردیبهشت به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.
دو یارانه معیشتی بنزین و نقدی از واریزی‌های اردیبهشت به شمار می آید؛ در حالی که اولین یارانه نیز در پایان هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
براساس آخرین اطلاعات موجود از قانون مالیات بر خانه‌های خالی، همه سرپرستان خانوارها مکلفند تا اطلاعات محل سکونت خود را در سامانه کد یکتا ثبت کنند و حال مستاجران در صورت عدم ثبت اطلاعات در این سامانه از سوی دولت تهدید به حذف یارانه شده اند.
از چهار مرحله یارانه معیشتی کرونا تنها یک مرحله باقی مانده که ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. این یارانه به ۲۵ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه و درآمد که حقوق آنها از حداقل اداره کاری پایین‌تر باشد، تعلق می گیرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید