صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۱
کد خبر: 4478
گزارشگر: 213
۱۵۴۸
۰
۰
۶
روز چهارشنبه هفته نخست خرداد ارابه می شود

«جزییات» عرضه اولیه «غکورش» همراه با اوراق فروش تبعی

«جزییات» عرضه اولیه «غکورش» همراه با اوراق فروش تبعی
همزمان با تخصیص سهام شرکت صنعت غذایی کوروش در نماد غکورش، معادل دارایی هر یک از خریداران سهام در نماد غکورش (تعداد سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه)، اوراق اختیار فروش تبعی با نماد «هکورش۱۰۳» تخصیص می‌یابد.

به گزارش آسیانیوز، معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد: اولین عرضه اولیه بورس تهران با پشتوانه اوراق اختیار فروش تبعی و تضمین حداقل سود ۲۵ درصد در دوره یکساله، چهارشنبه انجام می‌شود.

---------------------------------

بیشتر بخوانید:

جزییات و «نقدینگی» لازم برای عرضه اولیه «غکورش»

آیا «زیان مالباختگان بورس» در دولت بعد «جبران»می شود؟

«جزییات» واریزی یارانه های خرداد و سود «سهام عدالت»
-------------------------------------------------------------------------

محمود گودرزی، گفت: همزمان با تخصیص سهام شرکت صنعت غذایی کوروش در نماد غکورش، معادل دارایی هر یک از خریداران سهام در نماد غکورش (تعداد سهام خریداری شده در روز عرضه اولیه)، اوراق اختیار فروش تبعی با نماد «هکورش۱۰۳» تخصیص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه تخصیص اوراق اختیار فروش تبعی همزمان با عرضه اولیه، برای اولین بار در بورس تهران انجام می‌شود، افزود: این روش با توجه به شرایط کنونی بازار و با هدف رفع نگرانی و تضمین حداقل سود برای سرمایه‌گذاران اجرا می‌شود. لذا مشارکت‌کنندگان در این عرضه دیگر نگران افت قیمت سهام خود نبوده و اطمینان خاطر از فروش سهام خود در سررسید با قیمت مناسب را داشته باشند.

گودرزی گفت: در صورتی که قیمت سهم شرکت صنعت غذایی کورش در تاریخ سررسید کمتر از قیمت اعمال باشد، دارنده اوراق اختیار فروش می‌تواند با دریافت مابه التفاوت قیمت اعمال و قیمت پایانی سهم (درصورت توافق سرمایه‌گذاران و عرضه‌کننده) و یا واگذاری سهام به عرضه‌کننده از مزایای اوراق تبعی منتفع شود. همچنین در صورتی که قیمت اعمال اوراق تبعی کمتر از قیمت سهام مذکور در تاریخ سررسید باشد، سرمایه‌گذار الزامی به استفاده از اوراق اختیار فروش تبعی نداشته و می‌تواند سهام خود را با قیمت بالاتر در بازار به فروش برساند.

معاون بازار بورس تهران تصریح کرد: با خرید سهام صنعت غذایی کورش در روز عرضه اولیه، اوراق اختیار فروش تبعی به سرمایه‌گذاران تخصیص می‌یابد و نیازی به انجام معامله جداگانه برای خرید اوراق اختیار فروش تبعی نیست. همچنین تخصیص اوراق تبعی صرفا در روز عرضه اولیه صورت می‌گیرد و در صورت خرید سهام مذکور در سایر روزها، تخصیص اوراق تبعی موضوعیت ندارد.

همچنین چند روز گذشته بر اساس اطلاعیه شرکت بورس اوراق بهادار تهران، شرکت صنعت غذایی کوروش با نماد «غکورش» روز چهارشنبه به بازار می‌آید. بر اساس این اطلاعیه تعداد ۲۴۰ میلیون سهم معادل ۸ درصد از سهام غکورش به عنوان ۵۴۶مین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس در بخش محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر عرضه می‌شود.

از این ۲۴۰ میلیون سهم تعداد ۱۶۸ میلیون سهم حهت عرضه به عموم و بقیه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه می‌شود. حداکثر سهمیه هر کد بورسی ۵۰۰ سهم است که در بازه قیمتی ۲۸۵۰ تا ۲۹۹۵ تومانی قابل ثبت سفارش است. بر این اساس حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای این عرضه اولیه حدود ۱٫۵ میلیون تومان خواهد بود. البته با توجه به مشارکت ۲٫۵ میلیون نفری در عرضه اولیه گذشته احتمالا به هر کد بورسی حداکثر ۶۷ سهم تخصیص یابد که معادل ۲۰۰ هزار تومان نقدینگی می‌خواهد./

https://www.asianews.ir/u/2nu
اخبار مرتبط
بر اساس اطلاعیه شرکت بورس اوراق بهادار تهران، عرضه اولیه این هفته هم مشخص شد و شرکت صنعت غذایی کوروش با نماد «غکورش» روز چهارشنبه به بازار می‌آید.
سهام شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان با نماد «فتوسا» روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در بازار فرابورس عرضه می‌شود.
فردا؛ ۲۲ اردیبهشت‌ماه، ۱۵ درصد از سهام شرکت صنایع روی ایرانیان ۱۵ با نماد «فگستر» از طریق عرضه اولیه وارد بورس می‌شود.
امروز بورس تحت تاثیر نشست وین قرار دارد و تحولات امروز بازار سهام به اخبار دیپلماتیک بستگی دارد.
عرضه اولیه سهام «شرکت سرمایه‌گذاری مدیریت سرمایه مدار» به نماد «مدار» روز چهارشنبه (۲۰ اسفند ماه) در بورس تهران انجام می‌شود.
بورس امروز با تعادلی نسبی در عرضه و تقاضا شروع به کار کرد اما در ادامه روند معاملات تقاضا در شاخص‌سازان افزایش یافت و با مثبت مواجه شد. اما آینده بورس چه خواهد شد؟ چه سناریوهایی مطرح است؟
ایران در سال ۹۹ روزگار متفاوتی را پشت سر گذاشت و روند حوادث به گونه‌ای غیرقابل‌پیش‌بینی پیش رفت؛ ویروس کرونا که البته تمام دنیا را تحت تأثیر قرار داد، زندگی ایرانیان را هم با دشواری‌های فراوان روبه‌رو کرد، اما هجوم مردم به سمت بورس و راه‌یافتن اصطلاحات بازار سرمایه به زندگی روزمره مردم یکی از پدیده‌های سال ۹۹ در جامعه ایران بوده‌ است؛ در حالی که از ماه‌ها پیش ورق برگشت و نه‌تنها سودهای حاصل‌شده که حتی سرمایه مردم هم از بین رفت.
چندی پیش علی دهقان‌دهنوی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از تغییر دامنه نوسان توسط شورای عالی بورس خبر داد و گفت:مقرر شده تا دامنه نوسان خرید و فروش سهام از ۲۵ بهمن ماه از منفی دو تا مثبت ۶ درصد تغییر کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید