صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۳۰
کد خبر: 4481
گزارشگر: 213
۱۸۴۸
۰
۰
۶
عذرخواهی مقام مسوول از مردم درباره خاموشی ها در کشور

«وزیر نیرو» گفت «استخراج رمزارز» سبب قطعی برق است

«وزیر نیرو» گفت «استخراج رمزارز» سبب قطعی برق است
وزیر نیرو، با عذرخواهی از شهروندان ایران به دلیل قطعی گسترده برق در چند روز گذشته، علت اصلی آن را «گرمای زودهنگام، کاهش بارش‌ها و مصرف غیرمجاز تولیدکنندگان رمزارزها» عنوان کرد و گفت: تنها چیزی که باعث شگفتی ما شد مصرف بالای تولیدکنندگان غیرمجاز رمزارز‌ها بوده که برآورد شده حدود دو هزار مگاوات کل مصرف تولیدکنندگان رمز ارز است که از این رقم ۳۲۱ مگاوات با مجوز و بقیه غیرمجاز است.

به گزارش آسیانیوز، رضا اردکانیان، وزیر نیروی ایران، با عذرخواهی از شهروندان ایران به دلیل قطعی گسترده برق در چند روز گذشته، علت اصلی آن را «گرمای زودهنگام، کاهش بارش‌ها و مصرف غیرمجاز تولیدکنندگان رمزارزها» عنوان کرد.

------------------------

بیشتر بخوانید:

آیا «استخراج بیت کوین» در «دور زدن تحریم ها» موفق خواهد بود؟!
استخراج «پنهانی» بیت کوین در «بخش های دولتی»!

«استخراج ارز دیجیتال» پایتخت را خاموش می کند؟!
----------------------------------------------------------
به گزارش روز سه‌شنبه، چهارم خرداد، در خبرگزاری تسنیم، وی این عذرخواهی را، به گفته خودش، «فارغ از همه ادله‌ای» مطرح کرد «که برای مضیقه در تامین برق کشور وجود دارد و در روز‌های گذشته توسط همکارانم توضیح داده شده».

وی اضافه کرد: «هیچ پشت پرده... در خصوص قطعی‌های برق وجود ندارد و دلیل اصلی آن کاهش بارش‌ها، گرم شدن زودهنگام هوا و مصرف غیرمجاز تولیدکنندگان رمزارزهاست.»

------------------------

بیشتر بخوانید:

ارزهای دیجیتال؛ در آستانه «تحولی بزرگ»

جنگ «پول» و «ارز دیجیتال»

جنگ «پول» و «ارز دیجیتال»

-------------------------------------------------------------------

 اردکانیان گفت: «تنها چیزی که باعث شگفتی ما شد مصرف بالای تولیدکنندگان غیرمجاز رمزارز‌ها بوده که برآورد شده حدود دو هزار مگاوات کل مصرف تولیدکنندگان رمز ارز است که از این رقم ۳۲۱ مگاوات با مجوز و بقیه غیرمجاز است.»

روز دوشنبه نیز مدیرعامل شرکت توانیر ایران در یک برنامه تلویزیونی، میزان مصرف انرژی برای استخراج رمزارزها را «دو هزار مگاوات» عنوان کرده و گفته بود این میزان «معادل بیش از مصرف هفت استان کشور و یا معادل ۳۰ درصد مصرف تهران» است.

------------------------

بیشتر بخوانید:

«تیراندازی» به ماموران شرکت توانیر
----------------------------------------------------------------------------
به گفته محمدحسن متولی‌زاده، تولیدکنندگان قانونی رمزارزها حدود ۳۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند و بقیه تولیدکنندگان به صورت غیرقانونی کار می‌کنند.او با اشاره به «تیراندازی» برخی استخراج‌کنندگان رمزارز به طرف ماموران شرکت توانیر که قصد جمع‌آوری مراکز استخراج رمزامرز را داشتند، گفته بود: «علت این که بخش عمده‌ای از تولیدکنندگان رمزارزها به ایران سرازیر شدند، این است که انرژی در کشورمان ارزان است.»


 در روزهای گذشته، گزارش‌های زیادی از سوی شهروندان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که از قطعی برق «بدون اطلاع قبلی» به ویژه در مراکز درمانی و بهداشتی شکایت می‌کنند.

همچنین مقام‌های مسئول در بخش‌های مختلف از جمله جعفر حسینی، مشاور عالی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی، مقام‌های شرکت‌کننده در کارگروه گندم، نان و آرد و عباس جبالبارزی، نایب رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران در مورد تبعات قطعی برق در مواردی چون آسیب به چاه‌های کشاورزی، نانوایی‌ها و صنایع کوچک هشدار داده‌اند.

خبرگزاری ایلنا هم به نقل از مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از «افزایش قابل توجه گرفتار شدن» مردم در آسانسورها در این روزها به دلیل قطع ناگهانی برق خبر داده است.

مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز قطعی برق را موجب مشکلات «شدید» در حوزه حمل و نقل عمومی، تصادفات ترافیکی و شرکت کنترل ترافیک عنوان کرده است.

به گفته وی، با قطع برق، «پله‌های برقی دچار مشکل شده و شهروندان آسیب می‌بینند، سارقان برای مردم ایجاد مشکل می‌کنند» و «تصادفات ترافیکی در کوچه‌ها، معابر و محلات افزایش می‌یابد و دوربین‌های شرکت کنترل ترافیک با این قطعی‌ها آسیب می‌بیند.»

ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای شهر تهران نیز «مسئولیت جان» شهروندانی را که در بیمارستان‌ها به دلیل قطعی برق از دست می‌رود بر عهده «دولت» عنوان کرده است.وی با اشاره به قطعی‌ مکرر برق در ایران اضافه کرده:‌ «این قطعی برق‌ها صرفاً ریشه در سال کم‌بارش زراعی اخیر و یا مستهلک بودن تأسیسات ندارد و ضعف مدیریتی و بی‌برنامگی مدیران نیز در این مسئله مشهود است.»/


https://www.asianews.ir/u/2nw
اخبار مرتبط
پژوهشی جدید مدعی شده است که ایران اکنون مسئول استخراج ۴.۵ درصد معدن‌های بیت‌کوین دنیا است و از این فناوری برای کسب صدها میلیون دلار به شکل دارایی‌های رمزارزی بهره می‌گیرد تا تحریم‌های اعمال شده از طرف ایالات متحده و سایر کشورها را دور بزند.
همچنانکه کاربران ایرانی از دردسرهای قطع برق نوشته‌اند و به عقیده آنها بزرگترین گرفتاری قطع برق از کار انداختن دستگاه‌های اکسیژن‌ساز خانگی برای بیماران کرونایی است؛ معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق از ماینینگ غیرمجاز و استخراج غیر مجاز رمز ارز خبر می دهد.
سخنگوی صنعت برق گفت: شرایط بسیار سختی را در حال تجربه هستیم که یکی از مهمترین دلایل آن شیوع استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال است.
بعد از سقوط شاخص کل بازار سهام از محدوده دو میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بسیاری از کسانی که در بورس زیان کرده بودند به سمت بازار رمزارزها روانه شدند و به گزارش رسانه‌ها در این اواخر ارزش معاملات رمزارزها در ایران به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود؛ حالا هم به دستور مجلس و بانک مرکزی جلوی فعالیت تمام درگاه‌های پرداخت غیرمجاز معاملات رمزارزها گرفته شده است.
بازار «رمزارز» مقصد جدید سرمایه‌گذاران در کشور است و برآورد می‌شود که حدود ۱۲ میلیون ایرانی صاحب رمزارز باشند؛ به این معنی که هر حساب کاربری در صرافی‌های دیجیتال نماینده ۴ الی ۵ نفر است؛ چراکه افراد به‌دلیل پیچیدگی‌های بازار رمزارز ترجیح می‌دهند نماینده‌ای را که آشنا با این بازار است انتحاب کنند و از این رو ممکن است در موجودی یک حساب کاربری ۴ الی ۵ نفر سهم داشته باشند.
بیت‌کوین کانال ۵۰ هزار دلار را هم از دست داده و نگرانی‌های زیادی ایجاد کرده بود. اما حالا دوباره روندی صعودی پیدا کرده و به ۵۲ هزار دلار رسیده است. حالا وقت خرید بیت‌کوین است؟
روند نزولی ارزهای دیجیتالی ادامه دارد و بیت کوین در سطح ۵۰ هزار دلاری سقوط کرد.
به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، با تردید نسبت به روند بلندمدت بیت کوین، شمار سرمایه گذاران عمده در اتریوم افزایش قابل توجهی داشته است تا جایی که اکنون تعداد نهنگ های اتریوم که ۱۰ هزار عدد اتریوم یا بیشتر از این رمزارز در اختیار دارند، به رکورد تاریخی تازه ای رسیده است.
بازار سرمایه تا کنون در معاملات سال جدید روند نزولی سال گذشته را ادامه داده و بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با توجه به شرایط موجود در بازار روند نزولی و افزایش عرضه در بسیاری از نمادها ادامه دارد.
بورس امروز با تعادلی نسبی در عرضه و تقاضا شروع به کار کرد اما در ادامه روند معاملات تقاضا در شاخص‌سازان افزایش یافت و با مثبت مواجه شد. اما آینده بورس چه خواهد شد؟ چه سناریوهایی مطرح است؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید