صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۳
کد خبر: 4499
گزارشگر: 1
۲۹۸
۰
۰
۰

سقوط ارزهای دیجیتال توسط خالق اتریوم پیش‌بینی شده بود!

سقوط ارزهای دیجیتال توسط خالق اتریوم پیش‌بینی شده بود!
ویتالیک بوترین نابغه ۲۷ ساله خالق اتریوم در انتظار ترکیدن حباب قیمت‌ها و سقوط ارزهای دیجیتال بود. به نظر وی دیر یا زود این اتفاق باید رخ می‌داد.

ارزش کل بازار کریپتوکارنسی تا ۲.۴ تریلیون دلار افزایش یافت، اما دست به‌دست هم دادن دو اتفاق سبب شد تا حدود ۱.۳ تریلیون دلار سقوط کند! بیت کوین به عنوان پادشاه رمز ارزها که خود را برای ۱۰۰ هزار دلاری شدن آماده می‌کرد، ناگهان تا مرز ۳۰ هزار دلار فرو ریخت! اگرچه این اتفاق تحلیلگران زیادی را مات و مبهوت نگه داشت، اما ویتالیک بوترین کاملا آماده این ریزش بود؛ سقوط قیمت ارزهای دیجیتال برای ویتالیک بوترین غیر منتظره نبود!

وقتی قیمت اتریوم تا بالای ۴ هزار دلار رشد کرد، ویتالیک بوترین که نزدیک به ۳۱۳ هزار عدد از این رمز ارز را برای خود نگه داشته است، تبدیل به جوانترین میلیاردر دنیای کریپتوکارنسی شد. به عبارتی ارزش دارایی وی از مرز یک میلیارد دلار فراتر رفت. با این حال، سقوط شدید قیمت ارزهای دیجیتال در هفته گذشته سبب شد نابغه جوان، این عنوان را از دست بدهد. اما به نظر، او برای چنین اتفاقی کاملا آماده بود!

 

صحبت‌های ویتالیک بوترین درباره سقوط قیمت ارزهای دیجیتال

خالق اتریوم در گفت‌وگوی اخیرش با سی‌ان‌ان بیزینس گفت قیمت رمز ارزها اکنون گرفتار حباب شده است. به عقیده آقای بوترین نمی‌توان زمان مشخصی برای ترکیدن این حباب تعیین کرد، اما در هر صورت این اتفاق سرانجام رخ خواهد داد. ممکن است با سقوط اخیر قیمت رمز ارزها این حباب تخلیه شده باشد، اما احتمال دارد تا چند ماه دیگر، حباب قیمت آنها واقعا منفجر شود!

این صحبت‌های مغز متفکر پروژه اتریوم، ما را به یاد یک تحلیل وحشتناک و در عین حال خوشحال‌کننده نه چندان قدیمی می‌اندازد. حدود یک ماه قبل، زمانی که بازار ارز دیجیتال بالای ۲ تریلیون دلار ارزش داشت و بیت کوین بالای ۶۰ هزار دلار در نوسان بود، مدیرارشد شرکت گوگنهایم پیش‌بینی کرد بیت کوین قبل از صعود تا ۶۰۰ هزار دلار احتمالا یک ریزش سنگین خواهد داشت. او کف قیمت را در این پیش‌بینی ۲۰ هزار دلار تعیین کرد. شاید در آن زمان، رسیدن قیمت BTC از ۶۰ هزار دلار تا ۲۰ هزار دلار را محال تصور می‌کردیم، اما لمس قیمت ۳۱ هزار دلار در اواخر هفته گذشته، سبب شد پیش‌بینی مدیرارشد شرکت گوگنهایم را بیشتر باور کنیم.

 

بر اساس گفته‌های ویتالیک بوترین، طی دوازده سال اخیر (از زمان تولد بیت کوین و ظهور رمز ارزها) سه مرتبه درگیر مشکل حباب قیمت شده‌ایم. هر مرتبه، متوقف شدن روند صعودی و ترکیدن حباب به خاطر انتشار اخباری منفی یا رخ دادن اتفاقاتی غیر منتظره بوده است. این رخدادها هر بار به ما نشان داد ارزهای دیجیتال هنوز نابالغ هستند. دلیل سقوط اخیر ارزهای دیجیتال همزمانی کنار کشیدن ایلان ماسک از حمایت بیت کوین و تشدید قوانین ضدکریپتویی توسط دولت چین بود.

https://www.asianews.ir/u/2od
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید