صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۰
کد خبر: 4504
گزارشگر: 1
۲۳۴
۰
۰
۰

افزایش نسبی قیمت طلا در بازار جهانی

افزایش نسبی قیمت طلا در بازار جهانی
قیمت طلا در معاملات بازار جهانی فلزات گران‌بها بالا رفت.
در بازارهای جهانی قیمت طلا تحت تاثیر نگرانی از گزارش فدرال رزرو آمریکا درباره تورم این کشور و نیز روند کاهشی ارزهای مجازی که سرمایه‌گذاران را به سمت سرمایه گذاری روی فلز زرد ترغیب کرده افزایش یافت و به بیشترین قیمت ۴ ماه گذشته رسید.
 
بر اساس این گزارش قیمت طلا امروز به بیشترین میزان از ژانویه تا کنون رسیده و از آنجایی که سرمایه گذاری روی فلز طلا بیشتر شده توانسته همه کاهش های از ابتدای امسال تاکنون را پر کند.
 
امروز در بازارهای جهانی هر اونس طلا با ۱۱.۴ دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 1891.9 دلار معامله شد قیمت هر اونس طلا امروز در کمترین زمان ۱۸۷۳ و در بیشترین زمان ۱۸۹۷ دلار به فروش رفت.
 
قیمت امروز طلا نسبت به یک ماه گذشته 112.9 دلار و نسبت به یک سال گذشته 162.2 دلار افزایش داشت.
 
از آنجایی که سرمایه‌گذاران در حال بررسی نظرات فدرال رزرو آمریکا درباره تورم در این کشور هستند قیمت طلا به روند صعودی خود ادامه می دهد همچنین تحلیلگران می گویند احتمالاً کاهش عرضه طلا نسبت به تقاضا در ماه‌های آتی به افزایش بیشتر قیمت طلا دامن بزند چرا که بهبود وضعیت اقتصادی و فروکش پاندمی کووید ۱۹ به بالا رفتن تقاضا کمک خواهد کرد.
https://www.asianews.ir/u/2oj
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید