صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۳
کد خبر: 4506
گزارشگر: 213
۱۱۰۸
۰
۰
۵
ادامه تجمع و اعتصاب در اقصی نقاط کشور

اعتراض معیشتی «اصناف مختلف در ایران» و «کارکنان شرکت نفت» با شعار علیه وزیر

اعتراض معیشتی «اصناف مختلف در ایران» و «کارکنان شرکت نفت» با شعار علیه وزیر
کارکنان رسمی شرکت نفت امروز روز چهارشنبه در اعتراض به نحوه افزایش حقوق خود با حمل پلاکاردهایی در مقابل مجموعه مناطق نفت‌خیز جنوب در اهواز تجمع کردند و علیه وزیر نفت شعار سر دادند.
به گزارش آسیانیوز، صدها نفر از کارکنان صنایع نفت و گاز ایران به صورت هم‌زمان در پایتخت و در مناطق جنوبی کشور از جمله آبادان،‌ اهواز و عسلویه تجمع کردند و علیه وزیر نفت شعار سر دادند.کارکنان رسمی شرکت نفت روز چهارشنبه پنجم خرداد در اعتراض به نحوه افزایش حقوق خود با حمل پلاکاردهایی در مقابل مجموعه مناطق نفت‌خیز جنوب در اهواز تجمع کردند.

در تهران نیز شمار دیگری از کارگران و کارکنان این صنایع با تجمع مقابل مجلس خواستار توجه و رسیدگی به مطالبات خود شدند.بر اساس ویدیوهای منتشرشده، از جمله شعارهای این کارگران در شهرهای مختلف «زنگنه، ‌زنگنه، حیا کن، وزارت را رها کن»، «نیروی خط تولید، ‌سقف حقوق نداره» و همزمان تصاویری از تجمع اعتراض و معیشتی کارکنان مجتمع گاز و پیمانکاری سازمان منطقه ویژه پارس در عسلویه منتشر شده است.

جمعی از کارمندان رسمی نفت فلات قاره منطقه عملیاتی لاوان هم دست به تجمع اعتراضی زدند. تجمعات مشابه در گچساران، ماهشهر، بهرگان و در سکوی نفتی ابوذر در خلیج‌فارس گزارش شده است.

خبرگزاری ایلنا گزارش داده در تهران مشاوران حفاظت فنی و خدمات ایمنی برای پیگیری لغو فراخوان صدور پروانه فعالیت بدون در نظر گرفتن وضعیت مشاوران قبلی،‌ مقابل ساختمان وزارت کار تجمع کردند.از سوی دیگر در شهرها و استان‌های دیگر کشور تجمع‌های اعتراضی و اعتصاب برای پیگیری مطالبات صنفی و معیشتی گزارش شده است.

در اصفهان تصاویری مبنی بر توقف خودروهای حمل گوشت مرغ در مقابل ساختمان استانداری و در اعتراض به بیکاری و نبود مرغ منتشر شده است. طی ماه‌های اخیر با کاهش محدودیت‌های مربوط به کرونا و بازگشت صنایع به روند کار، کارکنان و کارگران بخش خصوصی و دولتی در حوزه‌های مختلف دست به تجمع زده‌اند.

بازنشستگان تامین اجتماعی، فرهنگیان و معلمان آموزش و پرورش هم از جمله دیگر اقشار معترض به وضعیت معیشتی و صنفی و استخدام خود هستند./

https://www.asianews.ir/u/2ol
اخبار مرتبط
رای اخیر دیوان عدالت، رایی مثبت به نفع بازنشستگان امروز و فرداست؛ به نفع آن‌هایی که همین امسال یا سال‌های بعد، پس از سال‌ها بیمه‌پردازی به صندوق تامین اجتماعی، مشمول بازنشستگی می‌شوند و براساس الزامات ماده ۲۴ قانون کار، کارفرما باید به ازای هر سال از سنوات خدمت آن‌ها، یک پایه حقوق (آخرین حقوق دریافتی)را بپردازد.
حقوق اردیبهشت بازنشسته‌های تامین اجتماعی واریز شده، قرار بود حقوق غیرحداقلی بگیران در این ماه افزایش یابد و حتی مابه‌التفاوت فروردین نیز واریز شود؛ اما به نظر می‌رسد اینطور نبوده است.
ظاهرا روز گذشته حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شده است؛ این در حالی است که قرار بود گروهی از بازنشستگان مشمول حقوق بیشتری در اردیبهشت شوند و افزایش بیشتر مستمری احتمالا به دولت بعد موکول خواهد شد.
براساس وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه در همین هفته تکلیف لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکسره خواهد شد؛ در حالی که بازنشستگان خوزستانی خواستار توجه به مطالبات خود در تنظیم لایحه دائمی شدن همسان‌سازی شدند؛ چرا که در صورت قانون شدن همسان‌سازی دائمی، از اضطراب و نگرانی بازنشستگان کارگری کاسته خواهد شد و این بازنشستگان دیگر هر سال در انتظار التفات دولت یا مقامات سازمان نخواهند ماند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جلسه ویدئو کنفرانسی تبادل موافقت‌نامه بودجه ادارت کل و مدیریت درمان تأمین اجتماعی سراسر کشور بودجه ۲۷۱ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ را ابلاغ کرد و این بودجه در سال ۹۹، ۱۷۲ هزار میلیارد تومان بوده است.
محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه همسان‎‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، همچون بازنشستگان لشگری و کشوری انجام می‌شود؛ گفت: به منظور اطمینان خاطر بازنشستگان محترم؛ در ۶ ماده و ۵ تبصره پیش‌نویس لایحه حداقل ۹۰ درصد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پیگیری نمایندگان بازنشستگان، آماده شده است که پس از اخذ مصوبه‌ای از هیات دولت به مجلس ارائه می‌شود.
براساس بخشنامه ای از سوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از ابتدای سال جاری تمامی مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان مشمول قانون تامین‌اجتماعی که تا پایان سال ۱۳۹۹ برقرار شده است، به ترتیب برای دریافت‌کنندگان تا حداقل مستمری، به میزان ۳۹درصد و برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری به میزان ۲۶درصد به‌علاوه مبلغ ثابت ۲۴۸ هزار و ۳۵۵ تومان افزایش می‌یابد.
علی دهقان‌کیا گفت: امسال نیز به گروهی از بازنشستگان وام قرض‌الحسنه پرداخت می شود.
علیرضا حیدری، نایب رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری در خصوص مهم‌ترین مطالبات کارگران از دولت آینده گفت: بزرگترین مشکل کارگران امنیت، معیشت و تامین اجتماعی است. این سه موضوع دغدغه‌ی جامعه‌ی کارگری و متاثر از سیاست‌هایی است که توسط دولت به اختیار یا اجبار، انجام می‌شود.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: علی رغم مشکلات متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان با تهیه لایحه‌ی استمرار آن در سازمان برنامه و بودجه تکمیل شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید