صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۶ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۴
کد خبر: 4512
گزارشگر: 213
۹۰۴
۰
۰
۶
چه یارانه هایی در خرداد واریز می شود

تشریح «یارانه های هفته آینده» و ماه جاری

تشریح «یارانه های هفته آینده» و ماه جاری
در ماه جاری دو یارانه معیشتی بنزین و نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود که اولین آنها یارانه بنزین است.
به گزارش آسیانیوز، اولین یارانه‌ای که قرار است در خرداد واریز شود یارانه معیشتی بنزین است که در روز دوشنبه هفته آینده یعنی ۱۰ خرداد به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

در ماه جاری طبق روال ماه‌های قبل دو یارانه معیشتی بنزین و نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود که اولین آن یارانه بنزین است.

این یارانه همانند ماه‌های قبل قاعدتا باید در روز ۱۰ خرداد واریز شود که دوشنبه هفته آینده است. همچنین  معمولا ساعت ۲۴ آن روز پرداخت می‌شود. مبلغ آن نیز بدون تغییر بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است، در واقع خانواده تک نفره مبلغ ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

واریز این یارانه از آذر سال ۹۸ پس از گران شدن ۲۰۰ درصدی بنزین آغاز شد، در خرداد نوزدهمین مرحله آن قرار است واریز شود.

همچنین در آذر سال ۹۹ حدود هفت میلیون خانوار دریافت کننده یارانه بنزین مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کردند که اقساط آن از یارانه خانوار به صورت ماهانه کسر می‌شود.

پس از واریز یارانه معیشتی بنزین، در روز بیستم خرداد نیز یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان واریز می‌شود. تجارت نیوز نوشت اما تعداد کسانی که یارانه نقدی می‌گیرند حدود ۱۸ میلیون نفر بیشتر هستند. ۶۰ میلیون نفر یارانه بنزین و ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی می‌گیرند.

از دیگر واریزی‌هایی که احتمالا در این ماه انجام شود مرحله دوم سود سهام عدالت است که شامل ۵۰ درصد آن می‌شود. ۵۰ درصد دوم آن قبل از عید به حساب حدود ۵۰ میلیون سهامدار واریز شد.

در هفته گذشته یکی از مدیران سهام عدالت اعلام کرد که واریز سود آغاز شده اما اظهارات سهامداران نشان می‌دهد این وعده نیز همانند قبل وعده است./
https://www.asianews.ir/u/2oq
اخبار مرتبط
خرداد ماه سال جاری دو یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
ماه خرداد دو پرداختی یارانه ای دارد که شامل یارانه معیشتی بنزین و نقدی است؛ ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت نیز در این ماه احتمالا واریز می شود.
«کارت رفاه ملی» و «کارت اعتباری برای خرید ۱۳ قلم جنس از فروشگاه‌های عمومی» جزء برنامه‌ها آینده برای کمک به معیشت خانوارهاست؛ این در حالی است که افزایش مستمر قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها در چند سال گذشته، فشار معیشتی بسیاری را روی سبد هزینه وارد کرده است.
هجدهمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴:۰۰ روز پنج شنبه ۹ اردیبهشت به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.
دو یارانه معیشتی بنزین و نقدی از واریزی‌های اردیبهشت به شمار می آید؛ در حالی که اولین یارانه نیز در پایان هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
براساس آخرین اطلاعات، مقرر شده تا یارانه ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی رمضان به حساب ۶۰میلیون نفر واریز شود؛ زمان واریز این یارانه نیز هفته آینده اعلام شده است.
براساس آخرین اطلاعات موجود از قانون مالیات بر خانه‌های خالی، همه سرپرستان خانوارها مکلفند تا اطلاعات محل سکونت خود را در سامانه کد یکتا ثبت کنند و حال مستاجران در صورت عدم ثبت اطلاعات در این سامانه از سوی دولت تهدید به حذف یارانه شده اند.
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است مشمولان بسته معیشتی ماه رمضان را شناسایی کند، دریافت‌کنندگان این یارانه باید چه شرایطی داشته باشند؟
در هفته آینده سه واریزی برای گروه‌های مختلف مردم انجام می‌شود که شامل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، مرحله دوم سود سهام عدالت و یارانه ماه رمضان است؛ اگرچه هنوز واریز یارانه رمضان قطعی نیست.
صد و بیست و دومین مرحله یارانه نقدی ساعت ۲۴ فردا شب به حساب سرپرست خانوارها واریز خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید