صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۲
کد خبر: 4532
گزارشگر: 213
۱۷۰۶
۰
۰
۷
تحریم انتخابات ۱۴۰۰ از سوی برخی مسوولان جمهوری اسلامی

احمدی‌نژاد و پزشکیان گفتند از «انتخابات» حمایت نمی کنیم!

احمدی‌نژاد و پزشکیان گفتند از «انتخابات» حمایت نمی کنیم!
محمود احمدی‌نژاد، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که به دلیل رد صلاحیت شدنش از سوی شورای نگهبان در انتخابات شرکت نمی کند؛ در همین حال مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح‌طلب تبریز نیز به دلیل رد صلاحیت شدن در انتخابات پیش رو نوشت که قصد حمایت از کاندیداهای تایید صلاحیت شده را ندارد.

به گزارش آسیانیوز، محمود احمدی‌نژاد، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفته است بر اساس اعلام قبلی چون صلاحیتش برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان رد شده در انتخابات شرکت نمی‌کند.

او در ویدئویی که روز گذشته در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرد تاکید کرده است که در انتخابات پیش‌ رو از هیچ نامزدی هم حمایت نمی‌کند.

مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح‌طلب تبریز در مجلس نیز که صلاحیتش از سوی شورای نگهبان برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری رد شده است، در توییتی نوشت که «قصد حمایت از هیچ کدام از کاندیداهای تایید صلاحیت شده» ندارد.

همچنین چندی پیش احمدی‌نژاد، در واکنش به عدم صلاحیتش در اطهار نظری بدون ذکر نام اعلام کرد که بسیاری از چهره‌های سیاسی در داخل «نه تنها با انحلال سپاه پاسداران و انتخابات آزاد (با نظارت خارجی) موافقند، بلکه به بیرون خط می‌دهند که این مسیر را بروند».

به گزارش آسیانیوز، کانال تلگرامی «دولت بهار» نزدیک به محمود احمدی نژاد نوشت که حسین نجات، فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران، شامگاه دوشنبه و پیش از اعلام رسمی نام نامزدها به خانه رییس جمهوری سابق ایران رفته و خبر رد صلاحیتش را به او داده است.

-----------------------
بیشتر بخوانید:
خواست مشروطه تا به امروز انتخابات آزاد!
زنانی در ایران که تفاوتی با مردان ندارند!/ دو زن برای انتخابات ۱۴۰۰ اعلام حضور کردند!
«قاضی» و «پادگان»نمی توانند «اقتصاد» کشور را اداره کنند/تنور داغ «کلاب هاوس ایرانی» با «نطق» نامزدهای ریاست جمهوری
به یک خانم محترم جهت شرکت در انتخابات نیازمندیم؟!
-------------------------------------------
  بر اساس این گزارش، احمدی‌نژاد با اشاره به رد صلاحیت خود گفته که با ادامه این روند وضعیت کشور «خیلی بدتر» می‌شود.او همچنین بدون اشاره به شواهد گفت «دشمن» با توجه به «دور شدن مردم از نظام که هر روز در حال بیشتر شدن است، هم انحلال سپاه و هم حذف نظارت شورای نگهبان و همچنین انتخابات با نظارت خارجی را خواهد خواست».

در روزهای اخیر گزارش‌هایی درباره احتمال حمایت کاندیداهای اصلاح‌طلب ردصلاحیت شده از عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی، یا محسن مهرعلیزاده مطرح شده است.

محمود صادقی، نماینده مجلس دهم نیز به وب‌سایت «رویداد ۲۴» گفته است که «برخی جا‌ها» به اعضای ستاد جهانگیری فشار آورده‌اند که به ستاد انتخاباتی مهرعلیزاده بروند. او اشاره نکرده است که از سوی چه نهاد یا شخصی این فشار وارد شده، ولی در بخش دیگری از سخنانش گفته که برخی با «فشارهای امنیتی» می‌خواهند مهرعلیزاده را «کاندیدای اصلاح‌طلبان معرفی کنند».

از سوی دیگر، خبرگزاری ایسنا گزارش داده است که «جمعی از اصلاح‌طلبان» ستاد حمایت از ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه و مهم‌ترین کاندیدای انتخابات را راه‌اندازی کرده‌اند.

آذر منصوری، سخنگوی جبهه اصلاحات اما این خبر را رد کرده و گفته است «کاندیدایی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نداریم».

انتخابات ریاست جمهوری ایران در ۲۸ خردادماه سال جاری برگزاری می‌شود و بر اساس آخرین نظرسنجی‌هایی که در داخل ایران، از جمله توسط موسسه نظرسنجی وابسته به خبرگزاری ایسنا منتشر شده، تنها ۳۷ درصد از مردم قصد شرکت در انتخابات را دارند./


https://www.asianews.ir/u/2p9
اخبار مرتبط
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام اظهار داشت٬ مشخص نیست که ایران واقعا آماده انجام دادن اقدامات لازم برای بازگشت به این توافق باشد.
احمدی‌نژاد بدون ذکر نام اعلام کرد که بسیاری از چهره‌های سیاسی در داخل «نه تنها با انحلال سپاه پاسداران و انتخابات آزاد (با نظارت خارجی) موافقند، بلکه به بیرون خط می‌دهند که این مسیر را بروند».
انتشار سه کلیپ متفاوت انتخاباتی و رکوردشکنی مخاطب در کلاب‌هاوس با نزدیک به ۲۴ هزار شنونده در یک اتاق اصلی و چند اتاق فرعی، تا اینجای کار کمپین تبلیغاتی علی لاریجانی را به مرکز توجه انتخابات ۱۴۰۰ بدل کرده و این یعنی علی لاریجانی از ماه‌ها قبل در تدارک حضور در انتخابات بوده، تصمیمش را هم به‌طور قطعی گرفته بوده و از مشاوره یک تیم رسانه‌ای تخصصی بهره می‌برد.
ظاهرا این روزها کلاب هاوس ایرانی به عرصه ای برای داغ شدن تنور انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی تبدیل شده است ؛ علی لاریجانی نیز شب گذشته در این محیط گفت: با ورودم به عرصه انتخابات گویا مرتکب گناه کبیره شده ام؛ لازم است که بگویم فضای اقتصاد جای پادگان و حوزه قضایی نیست.
در چهار سال آینده بزرگترین چالش مربوط به اقتصاد خواهد بود و اگر کاندیداها به این چالش‌ها واقف بودند شاید به این تعداد ثبت‌نام نمی‌کردند؛ در مورد واردات واکسن متاسفانه به علت بروکراسی حاکم بر وزارت و همینطور به این علت که تجربه اول واردات واکسن بود واردات دچار تاخیر شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میبد با تاکید بر لزوم همراهی همه مدیران و مسئولان در جهت تحقق شعار سال گفت: همراهی ها نباید به ابزاری برای صنایع جهت عدم رعایت قوانین و پرداخت حقوق دولتی تبدیل شود.
زیان دیدگان بورسی به دنبال جبران ضرر سرمایه‌های خود هستند؛ شاخص کل بورس در حال حاضر روی سطح یک میلیون و ۱۸۸ هزار واحدی قرار دارد که رشد ۲۰ درصدی را نسبت به پارسال همین موقع نشان می‌دهد، در حالی که به نظر می‌رسد سرمایه‌های بورسی رشدی نداشته است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید