صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۱
کد خبر: 4542
گزارشگر: 213
۷۱۳
۰
۰
۷
رئیس سازمان زندان های کشور در مراسم روز فرهنگ پهلوانی:

فرهنگ پهلوانی از جرم و جنایت جلوگیری می کند

فرهنگ پهلوانی از جرم و جنایت جلوگیری می کند
رئیس سازمان زندانهای کشور در مراسمی که به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای همزمان در سراسر زندان های کشور برگزار شد، گفت:دلیل حضور بسیاری از زندانیان در زندان، همین عدم کنترل هوای نفس است که در لحظات حساس نتوانسته اند بر آن غلبه کنند و موجب ارتکاب جرم شده اند و پرورش روح و جسم، مد نظر ورزشکاران زورخانه ای است.

رئیس سازمان زندانها به صورت ویدئو کنفرانس در مراسم گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزشهای زورخانه ای در زندان مرکزی شرکت کرد.

به گزارش آسیانیوز به نقل از روابط عمومی زندان مرکزی یزد: در مراسمی که به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای همزمان در سراسر زندان های کشور و با حضور رئیس سازمان به صورت ویدئو کنفرانس وهمچنین حضور حسین سبزواری مدیرکل زندانها، پاک نیا رئیس هیئت ورزش زورخانه ای و پهلوانی استان یزد و همچنین جعفر پور رئیس هیئت ورزش زورخانه ای و پهلوانی ،جمعی از پیشکسوتان زورخانه ای و جمعی از مسئولین زندانهای یزد انجام شد، مسابقات ورزشی زورخانه ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندانهای استان در زورخانه پوریای ولی زندان مرکزی یزد آغاز شد.

رئیس سازمان زندانهای کشور با اشاره به واقع جنگ خندق و رودر رویی تاریخی امیر المؤمنین(ع) با عمربن عبدود و غلبه حضرت علی(ع)بر خواسته های نفسانی خود، حریف واقعی هر فرد در زندگی را تمایلات نفسانی وامیال او دانست.

وی افزود:دلیل حضور بسیاری از زندانیان در زندان، همین عدم کنترل هوای نفس است که در لحظات حساس نتوانسته اند بر آن غلبه کنند و موجب ارتکاب جرم شده اند.
وی همچنین با اشاره به اینکه پرورش روح وجسم، مد نظر ورزشکاران زورخانه ای است بیان داشت: ورزش زورخانه ای نماد جوانمردی،فروتنی،تواضع و بزرگی است و در آیین پهلوانی از گذشته تاکنون تنها تنومندی و قدرت جسمی اهمیت ندارد بلکه با اخلاق نیکو وحسن رفتار است که نام پهلوان با نام یک ورزشکار گره می خورد.

همچنین در این مراسم ،سبزواری مدیر کل زندان های یزد نیز با اشاره به تقدس ورزش زورخانه ای و همچنین پرورش پهلوانان با غیرت در این رشته،از مددجویان فعال در این ورزش خواست تا با تمسک به اهل بیت(ع) ،شیوه مردانگی و پهلوانی را علاوه بر آموختن ،در زندگی خود نیز به کار بگیرند.

وی افزود:بسیاری از گلریزان های کشور از گود همین زورخانه ها انجام می شود که در نوع خود در دنیا بی نظیر است که باید سعی کنیم روح جوانمردی را در خود زنده نماییم و بدانیم خداوند به این طریق است که به ما نظر لطف دارد.
وی همچنین زورخانه زندان مرکزی را یکی از مراکز فعال و شاداب زندان های کشور برشمرد که توجه مسئولین امر در زندان مرکزی، هیأت ورزش استان و همچنین تلاش مددجویان باعث بوجود آمدن این جایگاه شده است./

سید محمدجواد عرفانفر
https://www.asianews.ir/u/2pk
اخبار مرتبط
مراسم رونمایی از پوستر «رویداد مد و لباس» در یزد با حضور فرماندار یزد و مدیر کل دفتر امور بانوان و اعضای استانداری یزد برگزار شد.
رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه نمی توان عدالت را فدای برخی از مسائل کرد گفت: پرهیز از محافظه کاری در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد؛ چرا که هیچ مصلحت و ملاحظه ای بالاتر از اجرای عدالت نیست.
مهجور ماندن صنایع دستی ایران در داخل کشور با وجود شهرت جهانی آنها، یکی از موضوعات مورد اشاره در نخستین نشست شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی در میبد استان یزد بود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، گفت: برخی از تفاوت های فرهنگی و اختلاط های قومی در مهاجر پذیری شهرستان، تبعات اجتماعی و مشکلات فرهنگی را ایجاد کرده است.
رئیس کل دادگستری استان یزد در دیدار با مجموعه روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان یزد، گفت: شناخت و درک متقابل با دریافت ها و ارتباطات دو سویه به منظور دستیابی به اهداف سازمانی از اصول اساسی مدیریت است که روابط عمومی ها از عوامل مؤثر در تحقق این امر مهم هستند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: ایجاد اشتغال باید برای خانواده های زندانیان به گونه ای صورت بگیرد که به صورت مستمر و دائمی باشد تا به مرور زمان آسیب پذیری این خانواده ها کاهش یابد.
رضا طلایی پور، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: آموزش در تمامی بخش های مرتبط با صنعت ساختمان در رشته برق امری ضروری است و اقدامات خوبی از سوی سازمان در این زمینه شروع شده که در سال جاری تکمیل می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: گرچه شیوع ویروس کرونا ، اوایل اسفند ماه ۱۳۹۸ چراغ فعالیت‌ های فرهنگی و هنری استان را کم رنگ کرد ولی نتوانست آن را کاملا خاموش کند.
راب مَک‌ایر، سفیر بریتانیا با انتشار عکسی توییت کرد: با توجه به وضعیت پاندامی، سیزده بدر را داخل باغ سفارت با خانواده‌ام می‌گذرانم. این روز یادآور اهمیت حفظ طبیعت است برای همه.
ایرانی‌ها در پایان تعطیلات نوروزی، ۱۳ فروردین‌ماه را که «روز طبیعت» نام‌گذاری شده است، به‌عنوان «سیزده به‌در» به دورهمی در طبیعت می‌گذراندند و بسیاری آن را به‌معنای «سیزدهم به‌سوی در و دشت شدن» می‌دانند و حالا دومین سال است که با همه‌گیری کرونا، ضروری است که برای حفظ جان و سلامت خود و دیگر شهروندان، از اجرای این رسم معمول «به در و دشت شدن» و گذراندن روز سیزدهم فروردین‌ماه در طبیعت هم مانند بسیاری از موارد معمول دیگر صرف نظر کنیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید