صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۱:۲۱
کد خبر: 4558
گزارشگر: 213
۳۶۴۱
۰
۰
۵
رهبر کاتولیک‌های جهان سوءاستفاده‌ جنسی را جنایت بیان کرد

مجازات پاپ فرانسیس برای آزار جنسی چیست؟

مجازات پاپ فرانسیس برای آزار جنسی چیست؟
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، متن بازبینی شده قوانین کلیسای کاتولیک را که در آن مجازات‌هایی برای سوءاستفاده‌ جنسی علیه کودکان و بزرگسالان وضع شده را منتشر کرد.

به گزارش آسیانیوز، پاپ فرانسیس با بازبینی قوانین کلیسا، مجازات‌هایی را برای سوءاستفاده‌های جنسی وضع کرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان، متن بازبینی شده قوانین کلیسای کاتولیک را که در آن مجازات‌هایی برای سوءاستفاده‌ جنسی علیه کودکان و بزرگسالان آسیب‌پذیر منتشر کرد.

-------------------------

بیشتر بخوانید:

پاپ فرانسیس؛ اسقفی ضد مسلمانان؟
پاپ فرانسیس واکسن کرونا را انتخابی اخلاقی دانست
چرا پاپ فرانسیس به دیدار رهبر شیعیان رفت؟/اهمیت حفظ جان مسیحیان عراق
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
این اصلاحات که روند آن از سال ۲۰۰۹ آغاز شده، مهم‌ترین بازبینی صورت گرفته از زمان انتشار نسخه فعلی قوانین کلیسا توسط پاپ ژان پل دوم در سال ۱۹۸۳ است و از روز هشتم دسامبر به اجرا گذاشته می‌شود.

----------------------------

بیشتر بخوانید:

انتشار عکس‌های برهنه هزاران زن در اینترنت
احساس با ارزش بودن زنان را از فقر نجات می دهد
«الکسیس تگزاس» و اسرار بازیگر جنسی در ایران
-------------------------------------------------------------------------------------

قوانین جدید شامل هفت بخش و ۱۷۵۰ ماده است که با دسته‌بندی‌های جدید و زبان روشن‌تر تدوین شده است.

پاپ فرانسیس در یک سند جداگانه همراه با این قوانین، به اسقف‌ها یادآوری کرده که مسئولیت اجرای آن را برعهده دارند. او اعلام کرد بازبینی‌ها با هدف کاهش شمار مواردی صورت گرفته که در آن‌ها اعمال مجازات به صلاحدید مقام‌های کلیسا واگذار شده بود.

بخش‌های اصلاحیه شامل حدود ۹۰ ماده می‌شود و به جرایم و مجازات آنها می‌پردازد. برخی از این اصلاحات، تغییراتی است که از سال ۱۹۸۳ از سوی پاپ‌های مختلف صورت گرفته و برخی دیگر نیز جدید است.

به گزارش رویترز، در حالی که چندین پرونده کودک‌آزاری از سوی کشیشان در سال‌های اخیر در سراسر جهان مطرح شده، فصلی درباره سوءاستفاده جنسی علیه کودکان تحت عنوان «جنایات علیه زندگی، کرامت و آزادی انسان» گنجانده شده است.

این موضوع پیشتر در چارچوب بخشی با عنوان «جنایات علیه تعهدات خاص» وجود داشت.

همچنین جرایم جدیدی نیز به قوانین اضافه شده از جمله «آماده‌سازی» خردسالان و بزرگسالان آسیب‌پذیر برای سوءاستفاده جنسی یا حتی داشتن تصاویر پورنوگرافی از کودکان./

https://www.asianews.ir/u/2pz
اخبار مرتبط
علی اکبر رشاد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، به عراق، او را از «اسقف‌های تندرو علیه مسلمانان» خواند که پیش از این «جریان گفت‌وگوهای دینی» را مختل کرده است.
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان با آیت‌الله سیستانی مرجع بزرگ شیعیان دیدار کرد. این دیدار تاریخی که تحت تدابیر شدید امنیتی صورت گرفت، توجه بسیاری از مردم جهان را به خود جلب کرده است. در این دیدار آیت‌الله سیستانی تأکید کرد دولت عراق مسئول حفظ جان و امنیت مسیحیان این کشور است.
پاپ فرانسیس،‌ رهبر کاتولیک‌های جهان، ضمن تاکید بر تزریق واکسن کرونا این اقدام را یک «انتخاب اخلاقی» برای قمار نکردن با جان خود و دیگران خواند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید