صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۲
کد خبر: 4562
گزارشگر: 213
۲۱۱۳
۰
۰
۱۲
در پی غرق شدن شناور ایرانی در خلیج فارس

علت آتش گرفتن ناو خارک نامعلوم است

علت آتش گرفتن ناو خارک نامعلوم است
ناو ایرانی خارک صبح روز چهارشنبه، ۱۲ خردادماه، در آب‌های خلیج فارس غرق شد.

به گزارش آسیانیوز، عملیات اطفای حریق در ناو خارک که ساعت‌ها به طول انجامید ناموفق ماند و این ناو ایرانی صبح روز چهارشنبه، ۱۲ خردادماه، در آب‌های خلیج فارس غرق شد.

روابط عمومی منطقه دوم دریایی جاسک پیشتر اعلام کرده بود که روز سه‌شنبه یک شناور پشتیبانی آموزشی نیروی دریایی ارتش در حوالی بندر جاسک دچار حریق شده، اما در این حادثه به کسی آسیبی نرسیده است.

به گزارش فارس، روابط عمومی منطقه دوم دریایی جاسک گفته است: «شناور پشتیبانی آموزشی نیروی دریایی ارتش که چند روز قبل عازم ماموریت دریانوردی آموزشی در آبهای آزاد شده بود، ساعاتی قبل در حوالی بندر جاسک در یکی از سامانه‌ها دچار حریق شد که با حضور تیم کنترل صدمات ناو، ضمن مبارزه با حریق تمامی کارکنان تحت آموزش به سلامت از ناو پیاده و به ساحل منتقل شدند.»

طبق این گزارش، این سانحه تلفات جانی نداشته است و عملیات مبارزه با حریق همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری تسنیم صبح چهارشنبه نوشت:‌ «به دنبال گسترش حریق در شناور خارک و پس از انتقال کارکنان به ساحل، تلاش شناورها و دستگاه‌های کشوری و لشکری برای اطفاء حریق و نجات این شناور بی‌نتیجه ماند.»

به گفته بهزاد جهانیان، مسئول روابط عمومی منطقه یکم نداجا، علت این حادثه «هنوز مشخص نیست».

ناو خارک بیش از چهار دهه عمر داشت.

در یک حادثه دریایی دیگر در اردیبهشت سال گذشته در جریان اصابت موشک به ناوچه کنارک در جریان مانور نظامی ارتش در نزدیکی تنگه هرمز، بر اساس اطلاعیه نیروی دریایی ارتش ۱۹ نفر کشته و ۱۵ نفر مجروح شدند.

پس از وقوع این حادثه، ارتش آمریکا موشک شلیک شده از ناو جماران به کنارک را «موشک کروز ضد موشک» معرفی کرد./

https://www.asianews.ir/u/2q2
اخبار مرتبط
مقام دفاعی آمریکایی مدعی شد تحقیقات اولیه نیروی دریایی آمریکا به این نتیجه رسیده است که شناور توقیف‌شده در دریای عرب، از ایران آمده است.
خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع سوری گزارش داد که در حمله به نفت‌کش ایرانی در نزدیکی بندر بانیاس، سه نفر کشته شده‌اند.
وال استریت ژورنال در گزارشی نوشته است، اسرائیل از اواخر سال ۲۰۱۹ تاکنون دست‌کم ۱۲ کشتی را که بیشتر آنها حامل نفت ایران به سوریه بودند٬ هدف قرار داده است.
یک کشتی مخصوص حمل خودرو، متعلق به شرکت «هلیوس رِی» اسرائیل که با پرچم باهاما حرکت می‌کرد، در دریای عمان دچار انفجار شد.
یک مقام وزارت دادگستری آمریکا ادعا کرد بیش از یک میلیون بشکه بنزین ایران که سال گذشته بر اساس تحریم‌ها ضبط شده بود به فروش رفته و یک نفتکش دیگر حامل نفت خام ایران که اخیرا توقیف شده است در مسیر حرکت به سوی آمریکاست و به‌زودی فروخته می‌شود.
ارتش عراق می‌گوید که تیمی از کارشناسان مواد منفجره به همراه نیروی دریایی این کشور در عملیاتی موفقیت‌آمیز، مین کشف‌شده بر بدنه یک نفتکش در خلیج فارس را خنثی کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید