صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۰:۵۳
کد خبر: 4567
گزارشگر: 213
۱۰۹۳
۰
۰
۸
علت آتش گرفتن پالایشگاه تندگویان نامشخص است

سوختن پالایشگاه تهران در آتش سوزی وسیع

سوختن پالایشگاه تهران در آتش سوزی وسیع
پالایشگاه تندگویان تهران دچار آتش‌سوزی گسترده شد و دود بسیار غلیظ ناشی از آن در آسمان جنوب تهران مشاهده شده است.

به گزارش آسیانیوز، از ساعتی پیش خبرها حاکی از آتش‌سوزی گسترده در پالایشگاه تندگویان تهران و مشاهده ستونی از دود غلیظ ناشی از آن در آسمان جنوب تهران هستند.

محمد نظری، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پیشگیری تهران، گفته که این دود ناشی از آتش‌سوزی در پالایشگاه تهران واقع در شهرری است. این مقام انتظامی افزوده که گزارش این آتش‌سوزی، «به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ واصل شده است».

--------------------

بیشتر بخوانید:

علت آتش گرفتن ناو خارک نامعلوم است

خطر «فاصله بین دو دز واکسن کرونا» و نبود دز دوم در ایران

جهان در برابر جمهوری اسلامی بایستد!

اجرای «تساوی همسان سازی» یا اعلام افزایش متوسط حقوق بازنشستگان؟!

جزییات «افزایش مستمری‌» بازنشستگان تامین اجتماعی در احکام جدید/مستمری بگیران چقدر حقوق دریافت می کنند؟

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

آن‌طور که نظری گفته، تاکنون تلفات جانی ناشی از این آتش‌سوزی گزارش نشده است. هنوز علت این آتش‌سوزی اعلام نشده و روابط عمومی پالایشگاه تهران اعلام کرده که «هنوز اطلاع دقیقی از این حادثه در دست نداریم و پس از پایان عملیات، جزئیات این حادثه اعلام می‌شود».

آتش سوزی گسترده در پالایشگاه تهران

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران، نیز گفته است: «این‌که آتش‌سوزی در پالایشگاه باشد یا نزدیکی آن را هنوز اطلاع نداریم».

همچنین مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور، از اعزام ١٠ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل وقوع حریق پالایشگاه تهران خبر داده است.

خالدی افزوده که «حریقی در پالایشگاه تهران اتفاق افتاده و گویا مخازنی در حال شعله‌ور شدن هستند». او از تلاش تیم‌های آتش‌نشانی برای «اطفای حریق» و آماده‌باش بیمارستان‌های هفتم تیر، فیروزآبادی و مطهری تهران خبر داده است.

از تابستان گذشته چندین مورد آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع ایران و نیز حوادثی در برخی مراکز هسته‌ای و موشکی و نیروگاه‌ها رخ داده است.

مسوولان در ایران معمولا گزارش دقیق و شفافی از علت بروز این حوادث در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌دهند.

وقوع آتش‌سوزی گسترده در پالایشگاه تهران در حالی اتفاق می‌افتد که کمتر از ۲۴ ساعت پیش، ناو خارک بعد از آتش گرفتن در حوالی محدوده جاسک غرق شد.

ناو خارک، یک ناو پشتیبانی و هلیکوپتربر ۳۳ هزار تنی بود که ۲۰۷ طول و ۲۶ متر عرض داشت، در بریتانیا ساخته شده بود و از زمان تحویل به ایران در سال ۱۹۸۴ میلادی، یکی از بزرگترین شناورهای نظامی ایران به شمار می‌رفت.

انفجار و آتش‌سوزی در ناو خارک، دومین انفجار و آتش‌سوزی در شناورهای نظامی ایران طی کمتر دو ماه گذشته است. مورد قبلی «انفجار در کشتی ساویز، یک شناور شناسایی و اطلاعات سپاه پاسداران» بود که سه‌شنبه هفدهم فروردین ماه در دریای سرخ رخ داد و مقام‌های ایران آن را ناشی از «انفجار یک مین چسبان» اعلام کردند.

وقوع آتش‌سوزی‌های سریالی در شهرهای مختلف طی ماه‌های اخیر شائبه عمدی بودن این اتفاق‌‌ها را تقویت کرده است./

https://www.asianews.ir/u/2q8
اخبار مرتبط
ناو ایرانی خارک صبح روز چهارشنبه، ۱۲ خردادماه، در آب‌های خلیج فارس غرق شد.
مقام دفاعی آمریکایی مدعی شد تحقیقات اولیه نیروی دریایی آمریکا به این نتیجه رسیده است که شناور توقیف‌شده در دریای عرب، از ایران آمده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید