صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۷
کد خبر: 4579
گزارشگر: 213
۳۷۴۴
۰
۰
۹
جاستین ترودو خواستار پاسخگویی کلیسا به گور جمعی کودکان شد

احتمال تجاوز جنسی کلیسا به ۲۱۵ کودک دفن شده در «گورهای دسته جمعی»

احتمال تجاوز جنسی کلیسا به ۲۱۵ کودک دفن شده در «گورهای دسته جمعی»
جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، خواستار مسئولیت پذیری کلیسای کاتولیک این کشور در پرونده کشف یک گور دسته‌جمعی شامل بقایای اجساد ۲۱۵ کودک بومی شد.

به گزارش آسیانیوز، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، خواستار مسئولیت پذیری کلیسای کاتولیک این کشور در پرونده کشف یک گور دسته‌جمعی شامل بقایای اجساد ۲۱۵ کودک بومی شد.

او با انتقاد از مواضع کلیسای کاتولیک درباره این موضوع، گفته است اگر کلیسا اسناد مرتبط با مدرسه شبانه‌روزی مسیحی که این گور در آنجا کشف شده را منتشر نکند، دولت علیه کلیسا شکایت می‌کند.

-----------------

بیشتر بخوانید:

کودک همسری و «خشونت جنسی»/کودک؛ در کدام بستر؟

انتشار عکس‌های برهنه هزاران زن در اینترنت
احساس با ارزش بودن زنان را از فقر نجات می دهد
-------------------------------------------------------------------
دولت کانادا روز ۸ خرداد اعلام کرد که گور دسته‌جمعی ۲۱۵ کودک بومی را در مدرسه شبانه‌روزی کلمپوس کشف کرده است. مدرسه کلمپوس در سال ۱۸۹۰، با هدف جداسازی کودکان بومی از خانواده و تدریس زبان انگلیسی به آنها به جای زبان مادری و فرهنگ بومی، توسط کلیسای کاتولیک راه‌اندازی شد.

--------------------------

بیشتر بخوانید:

خودکشی زنان؛ همسر آزاری یا فقر؟
زنان متاهل و بازارچه های فانتزی جنسی در فضای مجازی
-----------------------------------------------------------------------------
در اواخر دهه ۶۰ میلادی نظارت بر این مدرسه شبانه‌روزی به دولت کانادا محول شد و سرانجام این مدرسه در سال ۱۹۷۸ تعطیل شد.

اکنون بعد از چهار دهه تعطیلی، جسد ۲۱۵ کودک بومی محصل این مدرسه در محوطه آن کشف شده که برخی از آنها سه ساله بوده‌اند، بیشتر از افراد جامعه بومی «سِپواخِمپ» هستند.

سال ۲۰۱۵ «کمیسیون حقیقت و اصلاح» کانادا گزارشی درباره مدارس اجباری برای بومی‌ها منتشر کرد که می‌گوید هزارن کودک از خانواده‌هایشان جدا شده و مجبور به ماندن در مدارس شبانه‌روزی شده بودند.

این گزارش از آزار جسمی، جنسی و روانی کودکان بومی در مدارس شبانه‌روزی بومیان هم در دوران تحت کنترل کلیسای کاتولیک و هم دولت فدرال کانادا، خبر داده بود.

این کمیسیون از دولت کانادا خواسته بود درباره دانش‌آموزان مفقود این مدارس تحقیق کند. البته کمیسیون یاد شده تخمین زده بود ۴ هزار کودک در این مدارس درگذشته‌اند. علت درگذشت بسیاری از دانش‌آموزان احتمالا بیماریه‌ای واگیردار بوده است. رهبران بومی کانادا در روزهای گذشته خواستار ادامه تحقیقات و جستجوی ساختمان‌های مربوط به این مدرسه شبانه‌روزی و سایر مدارس بومیان شده‌اند.

کلیسای کاتولیک تاکنون درباره این تحقیقات و همچنین درخواست‌های نخست‌وزیر کانادا اظهارنظری نکرده است./


https://www.asianews.ir/u/2qj
اخبار مرتبط
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، متن بازبینی شده قوانین کلیسای کاتولیک را که در آن مجازات‌هایی برای سوءاستفاده‌ جنسی علیه کودکان و بزرگسالان وضع شده را منتشر کرد.
فاطمه وحدت، دبیر اتحادیه زنان کارگر کشور گفت: سال‌های گذشته، ما پذیرای زنان کارگر با جمعیت زیاد بودیم اما شرایط موجود مانع از آن شد تا از حضور پرشور شما بی‌بهره باشیم و بیمه بیکاری مهم‌ترین مطالبه ما برای زنان است، زنان شاغل از مزایای بیمه بیکاری برخوردار هستند اما متقاضیان کار چنین فرصتی ندارند.
فائزه هاشمی رفسنجانی و سارا فدائی دو زنی هستند که تاکنون برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رسما اعلام کاندیداتوری کرده‌اند. اما آیا موانع حضور زنان به‌عنوان رئیس جمهور برطرف شده است؟ یا بهتر است این اتفاق رخ ندهد؟
شاید یکی از اقشاری که در جامعه ما بیش از همه مورد ستم واقع‌شده‌اند، کودک دخترانی هستند که به دلیل فقر، هنجارهای اجتماعی و انگارهای فرهنگی برخی از خانواده‌ها، اجتماعات و قوانین حاکم ازدواج آنان مشروع تلقی شده است؛ در حالی که یکی از پیامدهای این ازدواج‌ها «خشونت جنسی» است.
حضور زنان در میدان انتخابات نه از جهت جنسیت؛ بلکه بایست از منظر انسانیت مورد استقبال همگان قرار گیرد ، استقبالی برای انتخاب شوندگان و همچنین انتخاب کنندگان چرا که امروزه در جامعه‌‌ی جهانی، دیگر موضوع جنسیت مطرح نبوده و هر انسانی می‌تواند هر تخصص و یا حتی شغلی را که بخواهد با اختیار کامل برگزیند.
پژو ۲۰۸ که بهترین خودروی شهری منتخب زنان شده، سال گذشته هم خودروی سال اروپا معرفی شده بود.
فقر زنان یکی از مسائل مهم در دنیای امروز است. فقر زاییده‌ی مناسبات اجتماعی نابرابر است که به توزیع نابرابر منابع، حق و حقوق و مسئولیت اجتماعی می‌انجامد. مناسبات اجتماعی دربرگیرنده‌ی منابعی است که در جامعه وجود دارد و فقرا به ویژه زنان فقیر غالبا از دسترسی به منابع یا مالکیت آن محروم‌اند و به ناچار وابسته به مناسباتی می‌شوند که ایشان را تحت سرپرستی و نیازمند حمایت نگه می‌دارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید