صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۰:۰۱
کد خبر: 4583
گزارشگر: 213
۸۵۵
۰
۰
۷
واکنش دولت روحانی به اظهارات مناظره کنندگان انتخابات 1400:

«اتهامات نامزدها به دولت»، فاحش و بی‌اساس است!

«اتهامات نامزدها به دولت»، فاحش و بی‌اساس است!
سخنگوی دولت ایران در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما خواستار ارائه فرصت برای پاسخ به اتهام‌زنی‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری علیه دولت شد.
به گزارش آسیانیوز ، سخنگوی دولت روحانی در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما خواستار ارائه فرصت برای پاسخ به اتهام‌زنی‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری علیه دولت شد.

علی ربیعی روز شنبه ۱۵ خرداد در نامه‌ای به علی‌ عسگری با انتقاد از «عدم توجه این سازمان به درخواست‌های پیشین دولت برای پاسخگویی در برابر اتهامات مطرح‌شده توسط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری» خواست که در اسرع وقت فرصت برای پاسخ به اتهامات یاد شده، به نماینده دولت اختصاص یابد.

وی گفت درخواست حضوری نماینده دولت از صدا و سیما برای فراهم شدن فرصتی به منظور پاسخگویی به اتهامات، بی‌پاسخ مانده است.

در اولین مناظره انتخاباتی روز شنبه، نامزدهای اصولگرا حملات تندی علیه عملکرد دولت روحانی انجام دادند.

علیرضا زاکانی، مسئول پیشین سازمان بسیج دانشجویی و نامزد اصولگرای ریاست‌ جمهوری در مناظره انتخاباتی گفت: «دولت‌های قبل با پول نفت خود را اداره کردند ولی دولت روحانی از جیب مردم». وی وضعیت اقتصاد کشور طی ۸ سال گذشته را «افتضاح» خواند و گفت دولت روحانی «از تورم ارتزاق کرد».

محسن رضایی دیگر نامزد اصولگرا نیز عبدالناصر همتی رئیس سابق بانک مرکزی و رقیب انتخاباتی‌اش را همراه با برخی مقامات دولت حسن روحانی که نامی از آنها نبرد، تهدید به محاکمه کرد. وی گفت برخی مقامات دولتی باید ممنوع‌الخروج و محاکمه شوند.

ابراهیم رئیسی و سعید جلیلی نیز نوک حملات خود را به عملکرد اقتصادی دولت روحانی نشانه گرفتند.

 ربیعی در نامه خود به رئیس صدا و سیما از «اتهامات فاحش، بی‌اساس و عاری از صحت» علیه دولت خبر داد و خواستار فرصتی برای پاسخ به «اتهام‌زنی‌ها و نشر اکاذیب و طرح مطالب ناروا علیه دولت» در برنامه‌های تبلیغاتی انتخاباتی شد./

https://www.asianews.ir/u/2qn
اخبار مرتبط
اولین مناظره بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با موضوع اقتصاد صحنه جدال لفظی بین عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده از یک سو با ابراهیم رئیسی، محسن رضایی و علیرضا زاکانی در سوی دیگر شد.
محمود احمدی‌نژاد، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که به دلیل رد صلاحیت شدنش از سوی شورای نگهبان در انتخابات شرکت نمی کند؛ در همین حال مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح‌طلب تبریز نیز به دلیل رد صلاحیت شدن در انتخابات پیش رو نوشت که قصد حمایت از کاندیداهای تایید صلاحیت شده را ندارد.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام اظهار داشت٬ مشخص نیست که ایران واقعا آماده انجام دادن اقدامات لازم برای بازگشت به این توافق باشد.
احمدی‌نژاد بدون ذکر نام اعلام کرد که بسیاری از چهره‌های سیاسی در داخل «نه تنها با انحلال سپاه پاسداران و انتخابات آزاد (با نظارت خارجی) موافقند، بلکه به بیرون خط می‌دهند که این مسیر را بروند».
انتشار سه کلیپ متفاوت انتخاباتی و رکوردشکنی مخاطب در کلاب‌هاوس با نزدیک به ۲۴ هزار شنونده در یک اتاق اصلی و چند اتاق فرعی، تا اینجای کار کمپین تبلیغاتی علی لاریجانی را به مرکز توجه انتخابات ۱۴۰۰ بدل کرده و این یعنی علی لاریجانی از ماه‌ها قبل در تدارک حضور در انتخابات بوده، تصمیمش را هم به‌طور قطعی گرفته بوده و از مشاوره یک تیم رسانه‌ای تخصصی بهره می‌برد.
ظاهرا این روزها کلاب هاوس ایرانی به عرصه ای برای داغ شدن تنور انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی تبدیل شده است ؛ علی لاریجانی نیز شب گذشته در این محیط گفت: با ورودم به عرصه انتخابات گویا مرتکب گناه کبیره شده ام؛ لازم است که بگویم فضای اقتصاد جای پادگان و حوزه قضایی نیست.
در چهار سال آینده بزرگترین چالش مربوط به اقتصاد خواهد بود و اگر کاندیداها به این چالش‌ها واقف بودند شاید به این تعداد ثبت‌نام نمی‌کردند؛ در مورد واردات واکسن متاسفانه به علت بروکراسی حاکم بر وزارت و همینطور به این علت که تجربه اول واردات واکسن بود واردات دچار تاخیر شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید