صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۸
کد خبر: 4595
گزارشگر: 213
۱۴۱۰
۰
۰
۶
در کنفرانس حزب جمهوری‌خواه ایالت در کارولینای شمال

دونالد ترامپ گفت تا دو ماه دیگر به کاخ سفید بازمی گردد!

دونالد ترامپ گفت تا دو ماه دیگر به کاخ سفید بازمی گردد!
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق آمریکا؛ در حالی که از بازگشتش به کاخ سفید تا دو ماه آینده خبر داد، طی سخنرانی در کنفرانس سالانه حزب جمهوری‌خواه ایالت کارولینای شمالی، سیاست خارجی دولت جو بایدن را «شرم‌آور» خواند و گفت: «بایدن بزدلانه تحریم‌های ایران را برداشته است و اگر من بودم طی یک هفته با ایران معامله می‌کردم.
دونالد ترامپ: جو بایدن بزدلانه تحریم‌های ایران را برداشته است
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق آمریکا، روز شنبه طی سخنرانی در کنفرانس سالانه حزب جمهوری‌خواه ایالت کارولینای شمالی، سیاست خارجی دولت جو بایدن را «شرم‌آور» خواند و گفت: «بایدن بزدلانه تحریم‌های ایران را برداشته است و اگر من بودم طی یک هفته با ایران معامله می‌کردم.»

ترامپ افزود در حال حاضر مقام‌های ایرانی درخواست پول می‌کنند، اما در زمان ریاست‌جمهوری من هرگز پول نخواستند.

رییس‌جمهور سابق آمریکا، در کنفرانس سالانه حزب جمهوری‌خواه ایالت کارولینای شمالی، همچنین گفت: «آنچه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد شرم‌آور بود و کشورهایی از جمله ایران، چین و روسیه از نتیجه این انتخابات بسیار خوشحال شدند.»

ترامپ گفت: «ایران پس از معاهده برجام ۱۵۰ میلیارد دلار دریافت کرد که ۱/۸ میلیارد دلار به شکل پول نقد بود. او افزود در حال حاضر مقام‌های ایرانی درخواست پول می‌کنند، اما در زمان ریاست‌جمهوری او هرگز پول نخواستند.»

رییس‌جمهوری سابق آمریکا، در سخنرانی ۹۰ دقیقه‌ای خود ضمن بیان «موفقیت‌های دولت پیشین در مورد تولید واکسن کرونا، ساخت دیوار مرزی، محدود کردن مهاجرت و همچنین داشتن موضع سخت در قبال ایران و چین»، از اقدامات دولت خود دفاع کرد.

ترامپ افزود: «ایالت متحده در دوره ریاست جمهوری جو بایدن در حال عقب‌گرد است.»

رییس‌جمهوری سابق آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی‌اش گفت: «جو بایدن زیر بار منت کسانی می‌رود که دشمن آمریکا هستند.»

او افزود: «در حالی که اسرائیلی‌ها مورد حمله هزاران موشک پرتاب شده توسط ایران قرار می‌گرفت، آنها از اسرائیل انتقاد می‌کردند.» او گفت: «وقتی به آنچه در کنگره اتفاق افتاد نگاه می‌کنید این خیانت به اسرائیل است.»

دونالد ترامپ درباره احتمال «نشت ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین»، تاکید کرد که زمان آن فرا رسیده تا آمریکا و جهان خواستار جبران خسارت و پاسخگویی حزب کمونیست چین شوند.

ماه گذشته نیز جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، به نهادهای اطلاعاتی این کشور دستور داد تا درباره منشا ویروس کرونا تحقیق و ظرف ۹۰ روز گزارشی تهیه کنند.

بخش دیگری از سخنرانی چهل‌وپنجمین رییس‌جمهوری آمریکا درباره رای اخیر فیسبوک درباره حساب کاربری او بود.

ترامپ از حکم فیسبوک درباره مسدود شدن حساب کاربری خود به مدت دو سال انتقاد کرد و آن را ناعادلانه خواند. او همچنین گفت که علاقه زیادی برای بازگشت به این رسانه اجتماعی ندارد.

دونالد ترامپ با اشاره به احتمال نامزد شدنش در دوره آینده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت که «منتظر سال ۲۰۲۴ است.»

او افزود جمهوری‌خواهان می‌خواهند در رقابت‌های مهم سنا در ایالت کارولینای شمالی پیروز شوند و زمینه را برای اطمینان از پیروزی جمهوری‌خواهان در سال ۲۰۲۴ فراهم کنند.

https://www.asianews.ir/u/2qw
اخبار مرتبط
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران با باقیماندن در توافق این آزمون را با موفقیت قطعی گذراند، تاکید کرد: دولت بایدن صرفا تعهد خود را به فشار حداکثری ترامپ نشان داده است.
نشست اقدام سیاسی محافظه‌کاران با سخنرانی دونالد ترامپ روز پنجشنبه ۲۵ فوریه، در اورلاندوی فلوریدا آغاز شده و تا آخر هفته ادامه می‌یابد
یک منبع مطلع به رویترز گفته است، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، درصدد است برای نخستین بار پس از ترک کاخ سفید هفته آینده در یک نشست محافظه‌کاران سخنرانی کند.
ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، گفت که متهم اول ترور سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، دونالد ترامپ و فرماندهان ارتش آمریکا هستند اما بین‌المللی کردن این پرونده به مصلحت نیست.
سنای آمریکا روز شنبه ۲۵ بهمن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا را از اتهام «تحریک به شورش» تبرئه کرد.
بیش از ۵۰ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، رییس جمهوری این کشور، از او خواستند به برجام بازنگردد.
اکثریت غالب سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق را «خلاف قانون اساسی» خواندند، امری که احتمال برائت وی را در رای‌گیری نهایی روز ۷ فوریه بیش از پیش تقویت کرده است.
وزیر خارجه فرانسه می‌گوید که اعمال سیاست فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ نتیجه عکس به همراه داشته است و ایران با دستیابی به سلاح هسته‌ای فاصله چندانی ندارد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید