صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۴
کد خبر: 4604
گزارشگر: 213
۸۴۱
۰
۰
۶
رئیس جمهور سابق آمریکا با ارز دیجیتال مخالف است

دونالد ترامپ بیت‌کوین را «غیرقانونی» اعلام کرد

دونالد ترامپ بیت‌کوین را «غیرقانونی» اعلام کرد
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای تلویزیونی با شبکه فاکس‌نیوز بیت‌کوین را کلاهبرداری خواند و تاکید کرد که همچنان بر مواضع قبلی خود نسبت به بیت‌کوین استوار است و هوادار این رمزارز پرطرفدار نیست.

به گزارش آسیانیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای تلویزیونی با شبکه فاکس‌نیوز بیت‌کوین را کلاهبرداری خواند و تاکید کرد که همچنان بر مواضع قبلی خود نسبت به بیت‌کوین استوار است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای تلویزیونی با شبکه فاکس‌نیوز بیت‌کوین را کلاهبرداری خواند و تاکید کرد که همچنان بر مواضع قبلی خود نسبت به بیت‌کوین استوار است و هوادار این رمزارز پرطرفدار نیست.

ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری خود هم نظری مشابه داشت و بیت‌کوین و دیگر رمزارزها را تنها یک کلاهبرداری می‌دانست که موجب تسهیل فعالیت‌های غیرقانونی می‌شوند. دوران ریاست‌جمهوری ترامپ دوران سختی برای جوامع رمزارز محسوب می‌شد.

در دوران او، جی کلیتون، رئیس هیات مدیره کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به دلیل حفظ مواضع منفعلانه در قبال نظارت بر بازار رمزارزها و ممانعت از ورود هر صندوق قابل معامله بیت‌کوینی به بازار سرمایه تحت فشار قرار داشت. پس از پایان دوران حضور کلیتون به عنوان رئیس بازار سرمایه ایالات متحده، بسیاری از فعالان حوزه رمزارز امیدوارند دولت بایدن مواضع آسان‌تری نسبت به بازار رمزارزها در امریکا داشته باشد.

انتظار می‌رود گری گنسلر، رئیس جدید SEC، مقررات جامع‌تری را به بازار بیاورد ولی با این حال تاکنون رئیس جدید موضع خاصی در قبال فضای رمزارزها اتخاذ نکرده است.

تجارت نیوز نوشت اظهارنظر اخیر ترامپ، در فضای مجازی مورد تمسخر قرار گرفته و بسیاری از کاربران با عکس و حرف‌های او در شبکه‌های اجتماعی شوخی می‌کنند. برخی هم به شوخی اظهارات اخیر را یک سیگنال خرید قدرتمند برای بیت‌کوین می‌دانند. شبکه‌های اجتماعی پس از حواشی انتخابات آمریکا فعالیت ترامپ در شبکه‌های خود را منع کرده‌اند و اخیرا فیس‌بوک این ممنوعیت را به مدت دو سال دیگر تمدید کرده است.

همچنین دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق آمریکا، روز شنبه طی سخنرانی در کنفرانس سالانه حزب جمهوری‌خواه ایالت کارولینای شمالی، سیاست خارجی دولت جو بایدن را «شرم‌آور» خواند و گفت: «بایدن بزدلانه تحریم‌های ایران را برداشته است و اگر من بودم طی یک هفته با ایران معامله می‌کردم.»

ترامپ افزود در حال حاضر مقام‌های ایرانی درخواست پول می‌کنند، اما در زمان ریاست‌جمهوری من هرگز پول نخواستند.

رییس‌جمهور سابق آمریکا، در کنفرانس سالانه حزب جمهوری‌خواه ایالت کارولینای شمالی، همچنین گفت: «آنچه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاد شرم‌آور بود و کشورهایی از جمله ایران، چین و روسیه از نتیجه این انتخابات بسیار خوشحال شدند.»

ترامپ گفت: «ایران پس از معاهده برجام ۱۵۰ میلیارد دلار دریافت کرد که ۱/۸ میلیارد دلار به شکل پول نقد بود. او افزود در حال حاضر مقام‌های ایرانی درخواست پول می‌کنند، اما در زمان ریاست‌جمهوری او هرگز پول نخواستند.»

رییس‌جمهوری سابق آمریکا، در سخنرانی ۹۰ دقیقه‌ای خود ضمن بیان «موفقیت‌های دولت پیشین در مورد تولید واکسن کرونا، ساخت دیوار مرزی، محدود کردن مهاجرت و همچنین داشتن موضع سخت در قبال ایران و چین»، از اقدامات دولت خود دفاع کرد.

ترامپ افزود: «ایالت متحده در دوره ریاست جمهوری جو بایدن در حال عقب‌گرد است.» رییس‌جمهوری سابق آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی‌اش گفت: «جو بایدن زیر بار منت کسانی می‌رود که دشمن آمریکا هستند.» این حال در چند ساعت گذشته و پس از اظهارنظرهای ترامپ، بیت‌کوین روندی ریزشی به خود گرفته و حدود ۱۰ درصد در ۲۴ ساعت گذشته افت کرده است./


https://www.asianews.ir/u/2r3
اخبار مرتبط
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق آمریکا؛ در حالی که از بازگشتش به کاخ سفید تا دو ماه آینده خبر داد، طی سخنرانی در کنفرانس سالانه حزب جمهوری‌خواه ایالت کارولینای شمالی، سیاست خارجی دولت جو بایدن را «شرم‌آور» خواند و گفت: «بایدن بزدلانه تحریم‌های ایران را برداشته است و اگر من بودم طی یک هفته با ایران معامله می‌کردم.
شرکت خدمات ضد ویروس نورتون اکنون این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده تا رایانه‌های‌شان را به استخراج‌کننده رمزارز تبدیل کنند.
بازار کریپتوکارنسی منتظر است تا بیت‌کوین مقاومت ۴۰ هزار دلار را پشت سر بگذارد و تمام ارزها در شرایط خوبی قرار دارند اما بازار با صعود بیت‌کوین رشد و با نزول این ارز ریرش می‌کند.
استخراج رمزارزها در ایران افزایش یافته است؛ تا آنجا که بسیاری می‌گویند یکی از علت‌های اصلی قطع مکرر برق، افزایش مراکز استخراج رمزارز در ایران بوده است؛ موضوعی که نشان می‌دهد استخراج رمزارزها در ایران جدی است.
تحقیقات جدید نشان داده است که هم سیستم بانکداری سنتی و هم صنعت طلا، بیش تر از شبکه بیت کوین انرژی مصرف می کنند.
مطالعات جدید نشان می‌دهد استخراج بیت کوین در ایران باعث شده تا یک مسیر جدید برای پرداخت پول کالاهای وارداتی و صادراتی برای کشورمان باز شود.
وزیر نیرو گفت: استخراج هر بیت کوین ۳۰۰ مگاوات ساعت برق نیاز دارد که این رقم بیش از متوسط الگوی مصرف یک خانواده است و به عبارتی ۱۲۰۰ ماه برق مصرفی یک خانوار را شامل می شود.
بیت‌کوین در کانال مهم ۳۸ هزار دلاری در حال نوسان است تا مسیر حرکت بعدی اش مشخص شود.
وزیر نیرو، با عذرخواهی از شهروندان ایران به دلیل قطعی گسترده برق در چند روز گذشته، علت اصلی آن را «گرمای زودهنگام، کاهش بارش‌ها و مصرف غیرمجاز تولیدکنندگان رمزارزها» عنوان کرد و گفت: تنها چیزی که باعث شگفتی ما شد مصرف بالای تولیدکنندگان غیرمجاز رمزارز‌ها بوده که برآورد شده حدود دو هزار مگاوات کل مصرف تولیدکنندگان رمز ارز است که از این رقم ۳۲۱ مگاوات با مجوز و بقیه غیرمجاز است.
پژوهشی جدید مدعی شده است که ایران اکنون مسئول استخراج ۴.۵ درصد معدن‌های بیت‌کوین دنیا است و از این فناوری برای کسب صدها میلیون دلار به شکل دارایی‌های رمزارزی بهره می‌گیرد تا تحریم‌های اعمال شده از طرف ایالات متحده و سایر کشورها را دور بزند.
همچنانکه کاربران ایرانی از دردسرهای قطع برق نوشته‌اند و به عقیده آنها بزرگترین گرفتاری قطع برق از کار انداختن دستگاه‌های اکسیژن‌ساز خانگی برای بیماران کرونایی است؛ معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق از ماینینگ غیرمجاز و استخراج غیر مجاز رمز ارز خبر می دهد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید