صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۸
کد خبر: 4612
گزارشگر: 213
۷۲۳
۰
۰
۱۱
وزیر راه و شهرسازی از ثبت نام مسکن از 19 خرداد خبر داد

«جزییات» ثبت نام مسکن ملی

«جزییات» ثبت نام مسکن ملی
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ساعت ۱۲ چهارشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۰ مرحله چهارم فراخوان عمومی و ثبت نام از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در ۲۴۰ شهر آغاز می‌شود و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش آسیانیوز، معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز مرحله جدید ثبت نام واحدهای اقدام ملی مسکن در ساعت۱۲ امروز ۱۹خردادماه در ۲۴۰شهر خبر داد که تا یک هفته ادامه دارد.

محمود محمودزاده اظهار کرد: از ساعت ۱۲ چهارشنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۰ مرحله چهارم فراخوان عمومی و ثبت نام از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در ۲۴۰ شهر آغاز می‌شود و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

متقاضیان برای ثبت نام باید به سامانه اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir مراجه کنند.

محمودزاده همچنین گفت: حدود ۸۰ هزار نفر متقاضی در لیست انتظار هستند که در مراحل مختلف سیستم تایید نشده‌اند یا تایید شده اما سایر مراحل را تکمیل نکرده‌اند. این افراد هم می‌توانند در محله جدید ثبت نام کنند.

 او اعلام کرد که شهر جدید پردیس هیچ ظرفیتی ندارد و در این مرحله جزو شهرهای ثبت نامی نیست. پیش از این هم گفته شده بود که ظرفیت واحدهای اقدام ملی مسکن در پردیس از طریق ثبت نام ۳ هزار واحد و از طریق مشارکت ۸ هزار واحد است که در دقایق ابتدایی نام نویسی مرحله اول ظرفیت پردیس تکمیل شد.

درخصوص این مرحله، ایسنا نوشت محمودزاده درباره امکان حضور افرادی که از مراحل قبل ثبت نام انصراف داده‌اند یا حتی وجهی واریز کره اما جزو انصرافی‌ها بودند گفت: افرادی که انصراف داده‌اند اگر در محدوده ۲۴۰ شهر اعلام شده باشند می‌توانند باز هم نسبت به ثبت نام در مرحله جدید اقدام کنند.

به گفته وی، روال و پروسه ثبت‌نام مانند گذشته است و مردم نگران نباشند. قرار نیست سایت با تکمیل ظرفیت بسته شود و متقاضیان برای نام‌نویسی یک هفته زمان دارند و پس از آن کسانی که ثبت نام کردند پالایش می‌شوند.

مسکن ملی در یک نگاه
شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ‌زنی شد و ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۸ ثبت نام از متقاضیان در چهار استان آغاز و سپس به دیگر استانها تسری پیدا کرد. برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول و دوم نام نویسی ۱.۶میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رییس جمهور افتتاح شد. مسئولان وزارت راه و شهرسازی، پیشرفت پروژه اقدام ملی مسکن را حدود ۲۵ درصد اعلام کرده‌اند و اسلامی قول داده در نیمه اول سال ۱۴۰۰ ماهانه ۲۰ هزار واحد افتتاح شود.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین محاسبات که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده به ۳.۷ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است.

یادآور می‌شود، ثبت نام مراحل اول، دوم و سوم به پایان رسیده است. فرصت ثبت نام در مرحله سوم از ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و پنجشنبه (۲۵ دی ماه) به اتمام رسید. مرحله چهارم نام نویسی از روز ۱۹ خردادماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود./

https://www.asianews.ir/u/2rb
اخبار مرتبط
بازار مسکن در چند سال گذشته رشد قیمتی بسیار زیادی را ثبت کرده است و در تهران قیمت خانه‌ها به شدت افزایش یافته است؛ درحالی که بسیاری از خانواده‌ها به دلیل بالا بودن قیمت‌ مسکن در تهران مجبور به انتخاب شهرهای حاشیه‌ای تهران برای زندگی می‌شوند.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: ارزیابی ها از کف بازار مسکن نشان می دهد که بازار اجاره، خرید و فروش در بهار با کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی رو به رو می‌شود.
از صبح امروز واریز مبالغ علی الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان آغاز شده است. حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به عنوان علی الحساب به حساب هر بازنشسته واریز شده است و تا پایان ساعت اداری، این مبلغ به حساب تمام بازنشستگان کارگری واریز خواهد شد.
بخشنامه مزد ۱۴۰۰ ابلاغ شد و کارفرماها از ابتدای فروردین ماه فرصت دارند تا سیستم خود را میزان افزایش حداقل و مزایای جانبی مانند مسکن، بن خوارو بار، حق اولاد و... تطبیق دهند تا برای پرداخت حقوق و مزایا در پایان فروردین ماه مشکلی وجود نداشته باشد.
طبق اخبار و آمار در ماه های اخیر تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی با ۶۷ درصد کاهش داشته، اما قیمت مسکن در دی ماه امسال در تهران نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است؛. این در حالی است که در روزهای اخیر افراد و شخصیت هایی مانند رییس مجلس شورای اسلامی نیز به تازگی اظهارات و انتقاداتی درباره فعالیت انبوه سازان و سوداگران بازار مسکن داشته اند ..در این باره با مرتضی چگونیان، کارشناس حوزه مسکن گفت و گویی انجام داده ایم.
قانون اخذ مالیات از خانه های خالی توسط رییس جمهور به دولت ابلاغ شد و بر این اساس حدود ۲ میلیارد تومان هم از محل اخذ مالیات از خانه های خالی برای بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.. در خصوص اینکه چنین اقدامی چه تبعاتی بر بازار ملک خواهد داشت، با مرتضی چگونیان، کارشناس مسکن و ملک گفت و گویی انجام داده ایم.
​بانک مسکن در بازه زمانی سالروز تاسیس بانک و دهه فجر از یک اهرم تسهیلاتی جدید برای شارژ مالی متقاضیان خرید مسکن کمک می گیرد و در این راستا با هدف کمک به خانه دارشدن اقشار مختلف جامعه و تقویت قدرت خرید متقاضیان مسکن، طرح اعطای تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده را از 25 دی ماه تا 22 بهمن ماه در دستور کار قرار داده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید