صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۳
کد خبر: 4623
گزارشگر: 213
۴۰۷۸۶
۳
۸
۱۱
پرداخت مستمری و وضعیت مابه تفاوت سال جدید

«جزییات» واریز حقوق خرداد ماه بازنشستگان

«جزییات» واریز حقوق خرداد ماه بازنشستگان
واریز مستمری خرداد ماه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از امروز مطابق حروف الفبا آغاز شد و این قشر انتظار داشتند که تفاوت افزایش مستمری سال جدید که مربوط به فروردین ماه است هم در کنار مستمری این ماه، پرداخت شود.

به گزارش آسیانیوز، پرداخت مستمری خرداد ماه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، طبق جدول حروف الفبا، از امروز (پنجشنبه/۲۰ خرداد) آغاز شد اما تفاوت افزایش مستمری فروردین ماه آن‌ها در مستمری خرداد لحاظ نشده است.

---------------------------------

بیشتر بخوانید:

«تصویب همسان سازی» حقوق بازنشستگان قبل از دولت بعدی

اعلام «جزییات» ثبت نام جاماندگان یارانه ها

تشریح «نحوه ثبت‌نام» یارانه های نقدی و معیشتی برای همه متقاضیان

واریز دو نوبت افزایش حقوق بازنشستگان/آیا همسان سازی به پایه حقوق اضافه می شود؟

------------------------------------------------------------------

ایلنا نوشت به دنبال واریز مستمری خرداد ماه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از امروز (مطابق حروف الفبا)، مستمری بگیران و بازنشستگان غیرحداقلی بگیر (سایر سطوح) انتظار داشتند که تفاوت افزایش مستمری سال جدید که مربوط به فروردین ماه است هم در کنار مستمری این ماه، پرداخت شود.

این در حالی است که رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ماه گذشته با اشاره به پرداخت نشدن تفاوت افزایش مستمری اردیبهشت با فروردین ماه 1400، در مستمری ماه جاری، از تصمیم سازمان تامین اجتماعی برای صدور فیش جداگانه برای این پرداختی ها خبر داده بود.

------------------------------

بیشتر بخوانید:

«سیلی زدن» به امانوئل مکرون چه معنایی داشت؟

احتمال تجاوز جنسی کلیسا به ۲۱۵ کودک دفن شده در «گورهای دسته جمعی»

-------------------------------------------------------------------------------------------

به گزارش آسیانیوز، چندی پیش حسن صادقی،رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: «بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در انتظار دریافت تفاوت افزایش مستمری اردیبهشت ماه با فروردین ماه، در مستمری ماه جاری بودند اما این تفاوت پرداخت نشده است.»

وی افزود: «بنابر شنیده‌ها، تفاوت افزایش مستمری فروردین ماه با مستمری اردیبهشت ماه در یک فیش جداگانه لحاظ می‌شود. به نظر می‌رسد که تا اول خرداد ماه این فیش جدید صادر و پرداخت به صورت جداگانه و نه با مستمری خرداد ماه انجام شود.»

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، در این اظهار نظر توضیح داد: «از خرداد ماه احکام با در نظر گرفتن تمام آیتم‌ها تجمیع می‌شوند و افزایش مستمری‌ها از ناحیه متناسب‌سازی و افزایش سالیانه به صورت کامل در فیش لحاظ و پرداخت می‌شوند و لذا از خرداد ماه همه روال عادی از سر گرفته می‌شود.»

با این حال مستمری خرداد ماه، بدون پرداخت تفاوت افزایش مستمری در حال پرداخت است./

https://www.asianews.ir/u/2rm
اخبار مرتبط
مراحل تصویب و بررسی لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بسیار به درازا کشیده است؛ براساس آخرین خبرها، این لایحه در روزهای اخیر تحویل دبیرخانه‌ی هیات دولت شده است.
لایحه دائمی همسان سازی حقوق بازنشستگان هنوز در دولت در دست بررسی است و انتظار می‌رود که ظرف روزهای آینده این لایحه با قید دو فوریت به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.
سازمان برنامه و بودجه متوسط حقوق بازنشستگان صندوق‌ها را اعلام کرد؛ اين در حالی است که براساس وعده محمدباقر نوبخت همسان‎‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، همچون بازنشستگان لشگری و کشوری انجام می‌شود و در ۶ ماده و ۵ تبصره پیش‌نویس لایحه حداقل ۹۰ درصد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پیگیری نمایندگان بازنشستگان، آماده شده است.
در آخرین جلسات مشترک برگزار شده، نسخه‌ی نهایی لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تهیه شد و این امیدواری وجود دارد که با حداکثر فوریت در مجلس به تصویب برسد تا قدری از مشکلات بازنشستگان کشور کاسته شود.
رای اخیر دیوان عدالت، رایی مثبت به نفع بازنشستگان امروز و فرداست؛ به نفع آن‌هایی که همین امسال یا سال‌های بعد، پس از سال‌ها بیمه‌پردازی به صندوق تامین اجتماعی، مشمول بازنشستگی می‌شوند و براساس الزامات ماده ۲۴ قانون کار، کارفرما باید به ازای هر سال از سنوات خدمت آن‌ها، یک پایه حقوق (آخرین حقوق دریافتی)را بپردازد.
حقوق اردیبهشت بازنشسته‌های تامین اجتماعی واریز شده، قرار بود حقوق غیرحداقلی بگیران در این ماه افزایش یابد و حتی مابه‌التفاوت فروردین نیز واریز شود؛ اما به نظر می‌رسد اینطور نبوده است.
ظاهرا روز گذشته حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شده است؛ این در حالی است که قرار بود گروهی از بازنشستگان مشمول حقوق بیشتری در اردیبهشت شوند و افزایش بیشتر مستمری احتمالا به دولت بعد موکول خواهد شد.
براساس وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه در همین هفته تکلیف لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان یکسره خواهد شد؛ در حالی که بازنشستگان خوزستانی خواستار توجه به مطالبات خود در تنظیم لایحه دائمی شدن همسان‌سازی شدند؛ چرا که در صورت قانون شدن همسان‌سازی دائمی، از اضطراب و نگرانی بازنشستگان کارگری کاسته خواهد شد و این بازنشستگان دیگر هر سال در انتظار التفات دولت یا مقامات سازمان نخواهند ماند.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جلسه ویدئو کنفرانسی تبادل موافقت‌نامه بودجه ادارت کل و مدیریت درمان تأمین اجتماعی سراسر کشور بودجه ۲۷۱ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ را ابلاغ کرد و این بودجه در سال ۹۹، ۱۷۲ هزار میلیارد تومان بوده است.
محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه همسان‎‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، همچون بازنشستگان لشگری و کشوری انجام می‌شود؛ گفت: به منظور اطمینان خاطر بازنشستگان محترم؛ در ۶ ماده و ۵ تبصره پیش‌نویس لایحه حداقل ۹۰ درصد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پیگیری نمایندگان بازنشستگان، آماده شده است که پس از اخذ مصوبه‌ای از هیات دولت به مجلس ارائه می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ساسان
۱۴۰۰/۰۳/۳۱
0
0
0

خدا لعنت کنه شما رو سی و یکم شده هنوز حقوق مارو واریز نکردن

کریم
۱۴۰۰/۰۳/۳۱
1
0
0

با عرض سلام وادب چرا حقوق خرداد ماه را کم واریز کردن ممنون

یزدان
۱۴۰۱/۰۳/۲۶
0
0
0

بعد سه ماه هنوز حقوق و ندادین چرااااا


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید