صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۴:۳۳
کد خبر: 4626
گزارشگر: 213
۶۵۹
۰
۰
۱۱
منبع درآمد «حوثی»های یمن به لیست سیاه رفت

آمریکا «منابع مالی حوثی»ها را تحریم کرد

آمریکا «منابع مالی حوثی»ها را تحریم کرد
آمریکا روز پنجشنبه ۲۰ خرداد چندین عضو یک شبکه قاچاق را که مدعی است میلیون‌ها دلار برای حوثی های یمن تهیه می‌کند، تحریم کرد.
به گزارش آسیانیوز، آمریکا روز پنجشنبه ۲۰ خرداد چندین عضو یک شبکه قاچاق را که مدعی است میلیون‌ها دلار برای حوثی های یمن تهیه می‌کند تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: «این شبکه قاچاق در همکاری با نیروی قدس سپاه پاسداران از طریق معامله و فروش کالاهای اساسی مثل مواد نفتی محصول ایران، ده‌ها میلیون دلار درآمد دارد و بخش عمده این پول از طریق شبکه پیچیده‌ای از واسطه‌ها، از جمله صرافی‌ها در چندین کشور گوناگون به دست شورشیان حوثی می‌رسد.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، در چارچوب این اقدام آمریکا دو شهروند یمنی، دو شهروند سوری، یک شهروند اماراتی، یک شهروند سومالی، یک شهروند هندی و چندین صرافی و موسسه مالی در دوبی، استانبول و صنعا که توسط شورشیان حوثی کنترل می‌شود مورد تحریم قرار می‌گیرند.

طبق قانون تحریم‌های ضد تروریستی آمریکا، اموال و دارایی‌های این دوازده فرد حقیقی و حقوقی در آمریکا مسدود و معامله شرکت‌ها و شهروندان آمریکایی با آنها ممنوع می‌شود. موسسات مالی غیر آمریکایی نیز در صورت معامله با این افراد ممکن است در فهرست تحریم‌های واشنگتن قرار بگیرند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بخش دیگری از بیانیه ادعا کرد بخشی از این پول برای «فعالیت‌های بی‌ثبات کننده» نیروی قدس در سایر کشورهای منطقه از جمله کمک به حزب الله لبنان هزینه می‌شود.

به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، هدایت این شبکه قاچاق بر عهده یک شهروند یمنی ساکن ایران به نام سید احمد محمد الجمال است که کالاهایی نظیر محصولات نفتی ایران را به مشتریان در کشورهای گوناگون خاورمیانه، آسیا و آفریقا می‌فروشد.

آمریکا با آغاز دوران ریاست جمهوری جو بایدن اقدامات دیپلماتیک برای رسیدن به توافق بین شورشیان حوثی و دولت یمن به همراه حامیان نظامی این دولت در ریاض را افزایش داد و فرستاده ویژه‌ای برای این کشور تعیین کرد تا در همکاری با سازمان ملل زمینه برقراری آتش‌بس و کاهش بحران بشری در این کشور را فراهم کند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه باری دیگر از شورشیان حوثی خواست آتش‌بس سراسری را پذیرفته و مذاکره برای پایان دادن به جنگ هفت ساله در یمن را از سر بگیرند. او در بیانیه‌ای گفت: «آمریکا برای پیشبرد این اهداف به اعمال فشار بر حوثی‌ها از جمله تحریم‌های هدفمند ادامه خواهد داد.»/
https://www.asianews.ir/u/2rq
اخبار مرتبط
یک مقام آگاه سعودی درباره مذاکرات عربستان سعودی و ایران در بغداد گفت ریاض تاکید کرده شرط موفقیت گفت‌وگوها «تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران در یمن و سایر کشورهای منطقه، مخصوصا عراق است».
آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در گزارش جدید خود مدعی شد که تعدادی از رهبران القاعده از داخل ایران بر این شبکه تروریستی نظارت می‌کنند.
رسانه‌های اسرائیل و شبکه العربیه شامگاه از «حمله» عوامل ناشناس به یک فروند «کشتی سپاه پاسداران» در دریای سرخ، در نزدیکی سواحل یمن خبر دادند.
یک گزارش سازمان ملل گفته است که خالد باطرفی،‌ رهبر القاعده شاخه یمن، چند ماهی است که تحت بازداشت است.
یک روز پس از آن‌که عربستان سعودی از حمله هوایی حوثی‌ها به‌وسیله یک موشک یا پهپاد به سمت ریاض و انهدام این هدف در آسمان خبر داد، ایالات متحده بر حمایت از عربستان علیه این حملات تأکید کرد و فرانسه، بریتانیا و آلمان نیز این حمله را محکوم کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید