صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۹
کد خبر: 4627
گزارشگر: 213
۸۰۹
۰
۰
۱۰
افراد مقیم کانادا برای دادن باید به آمریکا بروند

ایرانیانِ کانادا «نباید» در انتخابات ایران شرکت کنند

ایرانیانِ کانادا «نباید» در انتخابات ایران شرکت کنند
سخنگوی ستاد انتخابات ایران ضمن اشاره به «عدم همکاری» کانادا در برگزاری انتخابات در این کشور خبر داد که ایرانیان کانادا برای رای دادن باید به آمریکا بروند.

به گزارش آسیانیوز، سخنگوی ستاد انتخابات ایران ضمن اشاره به «عدم همکاری» کانادا در برگزاری انتخابات در این کشور خبر داد که ایرانیان کانادا برای رای دادن باید به آمریکا بروند.

این مقام روز جمعه از عدم همکاری دولت کانادا برای مشارکت ایرانیان ساکن این کشور در انتخابات ریاست جمهوری خبر داده است.

------------------------

بیشتر بخوانید:

واکسن های گم شده کرونا در «ستادهای انتخاباتی»؟!

دونالد ترامپ گفت تا دو ماه دیگر به کاخ سفید بازمی گردد!

احمدی‌نژاد و پزشکیان گفتند از «انتخابات» حمایت نمی کنیم!

«صدها» تحریم «دونالد ترامپ علیه ایران» لغو نخواهد شد

-------------------------------------------------------------------------------------------------
خبرگزاری ایرنا به نقل از اسماعیل موسوی گزارش داد که اخذ رای از شهروندان ایرانی مقیمِ کانادا در یکی از شهرهای مرزی آمریکا نزدیک به مرز کانادا انجام خواهد شد.

روابط دیپلماتیک ایران و کانادا از شهریور ۱۳۹۱ قطع است.

------------------------

بیشتر بخوانید:

«جدال» لفظی بین «همتی» و «مهرعلیزاده» با «ابراهیم رییسی»
---------------------------------------------------------

به گفته موسوی، یادداشتی از طرف وزارت خارجه ایران برای تحویل به دولت کانادا به سفارت سوئیس که حافظ منافع کانادا در تهران است، داده شده، اما «تاکنون پاسخی درخور و لازم از سوی دولت کانادا در مورد برگزاری انتخابات مستقیم در این کشور دریافت نشده است». به گفته او، با توجه محدودیت زمانی باقی‌مانده امکان برگزاری انتخابات به صورت مستقیم در این کشور فعلا فراهم نشده است.

انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه در حالی برگزار خواهد شد که به روال ۴۳ سال گذشته با رد صلاحیت گسترده منتقدان جمهوری اسلامی همراه است.

شورای نگهبان این بار اما نامزدهای اصلی اصلاح‌طلبان از جمله اسحاق جهانگیری معاون رئیس‌ جمهوری، مصطفی تاجزاده معاون سابق وزیر کشور و مسعود پزشکیان، نائب رئیس سابق مجلس را نیز رد صلاحیت کرده است.

در انتخابات این دوره، کاهش مشارکت مردم به نگرانی عمده مسئولان حکومت تبدیل شده است./


https://www.asianews.ir/u/2rr
اخبار مرتبط
مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان یزد با بیان این که اعلام اسامی نامزدها به منزله آغاز فعالیت تبلیغاتی آن‌ها نیست، گفت: ماراتن تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شوراها از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود.
رییس پیشین بانک مرکزی در دومین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری گفت: نوجوانان ایرانی اکنون کی پاپ (پاپ کره‌ای) را دنبال می‌کنند، اما هنوز رپ ایرانی زیرزمینی است و مهرعلیزاده نیز با انتقاد از عملکر سعید نمکی گفت: اگر دولت اجازه داده بود واکسن کرونا وارد شود، همه مردم واکسینه شده بودند؛ وزیر بهداشت با پرستاران با شعر و شاعری و با مردم با قسم حضرت عباس سخن می‌گوید.
از بهمن ۹۹ تا اواخر اردیبهشت سال جاری، حدود ۵٫۷ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور وارد شده که ۴٫۸ میلیون دز آن تزریق شده است؛ اما گزارش‌ها نشان می‌دهد واکسن کرونا نیست و ۹۰۰ هزار دز از واکسن‌های وارداتی مفقود شده است؛ این در حالی است که بیش از ۴۰ روز از شروع واکسیناسیون سنی سالمندان می‌گذرد و اغلب آنها هنوز دز دوم را دریافت نکرده‌اند.
سخنگوی دولت ایران در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما خواستار ارائه فرصت برای پاسخ به اتهام‌زنی‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری علیه دولت شد.
اولین مناظره بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با موضوع اقتصاد صحنه جدال لفظی بین عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده از یک سو با ابراهیم رئیسی، محسن رضایی و علیرضا زاکانی در سوی دیگر شد.
محمود احمدی‌نژاد، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که به دلیل رد صلاحیت شدنش از سوی شورای نگهبان در انتخابات شرکت نمی کند؛ در همین حال مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح‌طلب تبریز نیز به دلیل رد صلاحیت شدن در انتخابات پیش رو نوشت که قصد حمایت از کاندیداهای تایید صلاحیت شده را ندارد.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام اظهار داشت٬ مشخص نیست که ایران واقعا آماده انجام دادن اقدامات لازم برای بازگشت به این توافق باشد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید