صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۹
کد خبر: 4628
گزارشگر: 213
۱۲۴۷
۰
۰
۸
یوسی کوهن از نفوذ اطلاعاتی عمیق در ایران خبر داد

موساد گفت «سانتریفیوژهای نطنز» دیگر نمی‌چرخند

موساد گفت «سانتریفیوژهای نطنز» دیگر نمی‌چرخند
یوسی کوهن رییس پیشین موساد مدعی شد از سایت‌های هسته‌ای ایران «شناخت عمیقی» دارد و گفت در نطنز «قبلا سانتریفیوژها می‌چرخیدند، اما ظاهرا دیگر نمی‌چرخند.»

به گزارش آسیانیوز، یوسی کوهن، رییس پیشین موساد، در مصاحبه‌ای به شرح جزییاتی درباره اشراف اطلاعاتی اسرائیل نسبت به برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و تاکید کرد که کشورش هرگز به جمهوری اسلامی اجازه دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را نمی‌دهد.

---------------------------------

بیشتر بخوانید:

«جدال» لفظی بین «همتی» و «مهرعلیزاده» با «ابراهیم رییسی»

جلوی تهاجم جمهوری اسلامی گرفته می شود!
اسراییل می خواهد به ایران «درس خوبی» بدهد؟!
--------------------------------------------------------------------------------------------- 

یوسی کوهن رییس پیشین موساد مدعی شد از سایت‌های هسته‌ای ایران «شناخت عمیقی» دارد. او بدون اذعان مستقیم به هرگونه نقش موساد در انفجار اخیر تاسیسات نطنز گفت که در نطنز «قبلا سانتریفیوژها می‌چرخیدند، اما ظاهرا دیگر نمی‌چرخند.» رییس پیشین موساد افزود: «ما به وضوح به ایران می‌گوییم به شما اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نمی دهیم. کجای این حرف را نمی‌فهمید.»

----------------------------------

بیشتر بخوانید:

دونالد ترامپ گفت تا دو ماه دیگر به کاخ سفید بازمی گردد!

خشونت سازمان یافته علیه زنان کره شمالی/حمایت چین از تجارت سکس

ماهیت پورنوگرافی و تاثیر آن بر روابط جنسی
-----------------------------------------------------------------------------------
کانال ۱۲ اسرائیل همچنین گزارش داد: «فردی که مسئول انفجار نطنز بود، ستون‌های مرمری که سانتریفیوژها روی آن قرار می‌گرفتند را در ساخت اولیه ساختمان نطنز، خودش ارائه کرده بود و سازندگان خبر نداشتند که این ستون‌ها حاوی مقادیر زیادی مواد منفجره است.»

کوهن در پاسخ به پرسشی درباره ترور محسن فخری‌زاده، از مقام‌های ارشد برنامه هسته‌ای ایران، گفت: «موساد سال‌ها فخری‌زاده را تحت نظر داشت و قبل از کشته‌شدن او در آذر ماه گذشته از نظر فیزیکی به فخری‌زاده نزدیک بود.»

او افزود: بزرگ‌ترین نگرانی که درباره فخری‌زاده وجود داشت دانش و علم او در زمینه برنامه هسته‌ای نظامی ایران بود و به همین دلیل اسرائیل او را از نظر اطلاعاتی تحت نظر داشت.

رییس پیشین موساد گفت: «کسی که این پتانسیل را دارد که شهروندان اسرائیل را به خطر بیاندازد، باید وجودش حذف شود.»

کوهن با اشاره به عملیات موساد در ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ در سرقت حجم انبوهی از اسناد هسته‌ای ایران از انباری در حومه تهران گفت که موساد طی دو سال پیش از آن، انبار مورد نظر را شبیه‌سازی کرده و همه اطلاعات مربوط به آن را بررسی کرده بود.

او گفت: «در این عملیات که باید حداکثر در هفت ساعت تمام می‌شد، ۲۰ مامور موساد در صحنه عملیات حضور داشتند که هیچکدام اسرائیلی نبودند. او گفت همه این ماموران زنده هستند و برخی از آنها از ایران خارج شده‌اند.»

رییس پیشین موساد گفت قرار بر این بود که این مدارک در مرکز فرماندهی در تل‌آویو بررسی شوند، اما از آنجا که ممکن بود خروج مدارک عملی نشود، برای رعایت احتیاط بیشتر قسمت عمده‌ای از این مدارک به صورت دیجیتالی به اسرائیل ارسال شدند.

کوهن به رایزنی‌ها و بحث‌های گسترده مقام‌های اسرائیلی درباره اعلام عمومی یا محرمانه نگه داشتن خبر دستیابی به این اسناد گفت در نهایت تصمیم بر این شد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، این خبر را اعلام کند.

رییس پیشین موساد افزود که هدف از اعلام دسترسی به این اسناد نیز این بود که علاوه بر اطلاع دادن این تهدید به کشورهای جهان، رهبران ایران نیز این پیام را دریافت کنند که «دوستان عزیز، اول اینکه ما در میان شما نفوذ کرده‌ایم، دوم اینکه ما شما را تحت نظر داریم و سوم اینکه دوران پنهان کردن دروغ‌ها به پایان رسیده» است./

https://www.asianews.ir/u/2rs
اخبار مرتبط
حوالی ساعت ۱۷:۴۷ عصر روز گذشته (۱۷خرداد ماه) در کارخانه «بهنوش» رخ داد.
همزمان با آغاز یک رزمایش مشترک نیروهای هوایی اسرائیل، ایتالیا، آمریکا و بریتانیا در آسمان ایتالیا، یک «افسر ارشد» اسرائیلی مدعی شد که خلبانان کشورش با هدف «آمادگی برای مقابله با ایران» به این مانور اعزام شده‌اند.
کاخ سفید سوم ژوئن، در بیانیه‌ای از دیدار جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، با بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، در شهر واشنگتن خبر داد که در این بیانیه ادعا شده است آن‌ها درباره تهدید رفتار تهاجمی جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه گفت‌وگو کرده و بر عزم خود برای مقابله با این تهدیدها تاکید کردند.
سه عضو جمهوری‌خواه سنای آمریکا، که پس از پایان درگیری‌های اسرائیل و شبه‌نظامیان غزه به اسرائیل سفر کرده‌اند، مدعی شدند که جهان باید یک‌صدا در برابر تهدید و رفتارهای یران بایستد.
هیچ‌گاه ادیان و ایدئولوژی‌ها منجر به ایجاد دشمنی ابدی و واقعی میان کشورها و واحدهای سیاسی در جهان نشدند؛ چرا که دشمن‌ها از طریق تضاد منافع در رقابت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به وجود می‌آیند و ایدئولوژی‌ها نفرت از رقیب و کشور دارای تضاد منافع را توجیه و پیروزی را به یک ضرورت تبدیل می‌کنند.
یوسی کوهن مدعی شد که باید به ایران درباره گذر از خط قرمزها «درس خوبی» بدهیم؛ در حالی که وی از سال ۲۰۱۶ برنامه‌های مخفی اسرائیل را هدایت می‌کند.
براساس گزارش خبرگزای های خارجی، تجمع تانک‌ها و نیروهای اسرائیلی در مرز غزه نگرانی‌ها از احتمال حمله زمینی ارتش به این منطقه را افزایش داده است.
رویترز نوشت یک مقام آگاه که نامش فاش نشده گفته است: دو مقام آمریکایی و اسراییلی در دیدار روز پنجشنبه شان، «نگرانی عمیق» خود را درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران و سایر فعالیت‌های این کشور ابراز کردند.
شماری از سناتورها و چهره‌های جمهوری‌خواه در واکنش به سخنان محمدجواد ظریف در فایل صوتی، خواستار استعفای «جان کری»، از دولت بایدن شدند و تاکید کردند «ارائه دادن اطلاعات سری از سوی کری به ظریف» باید مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد؛ در همین حال جان کری در توییتی سخنان ظریف در این فایل گفت و گو را تکذیب کرد!
با آغاز دور جدید مذاکرات ایران و قدرت های برجامی در وین، مقامات سابق دولت ترامپ همراه با برخی سناتورهای جمهوری‌خواه درحال رایزنی و فشار همزمان برای تصویب طرح‌های ضدبرجام در کنگره آمریکا هستند و در این حال کمیته پژوهش جمهوری‌خواهان اعلام کرد با همراهی مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا، طرح «اقدام فشار حداکثری» علیه ایران را رونمایی خواهد کرد که هدف از آن گسترش تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از بازگشت آمریکا به برجام خواهد بود. .
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید