صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۷
کد خبر: 4629
گزارشگر: 213
۶۸۰
۰
۱
۷
توجه به اهمیت انتخابات شوراها

حمایت دادستانی یزد از فعالیت های مشروع سیاسی در چارچوب قانون

حمایت دادستانی یزد از فعالیت های مشروع سیاسی در چارچوب قانون
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با بیان اینکه امید آفرینی راه حل بسیاری از مشکلات است گفت: برخی خطاها و وناکارآمدی ها و تصمیمات غیرمعقول ، باعث بی انگیزگی هایی در بین جامعه شده اما قطعا شرکت در انتخابات یک حرکت درست است.

به گزارش آسیانیوز، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با بیان اینکه امید آفرینی راه حل بسیاری از مشکلات است گفت: برخی خطاها و وناکارآمدی ها و تصمیمات غیرمعقول ، باعث بی انگیزگی هایی در بین جامعه شده اما قطعا شرکت در انتخابات یک حرکت درست است.

محمدرضا حدادزاده در نشست مجازی کلاب هوس که با حضور کنشگران اجتماعی، رسانه ها برگزار شد، بر لزوم پرهیز از پمپاژ یاس و ناامیدی به جامعه تاکید کرد و گفت: برای بهبود شرایط، شرکت کردن در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها موثرتر از شرکت نکردن است لذا همه گروه‌ها با امید به آینده در انتخابات شرکت کنند.
حدادزاده با اشاره به نقش و جایگاه شوراهای شهر تصریح کرد: مردم نباید انتخابات شوراها را دست کم بگیرند چرا که شکل گیری شورای قوی نقش بسیار مهمی در آبادانی و پیشرفت شهر خواهد داشت.

وی در خصوص حمایت از فعالیت های سیاسی گفت: سربازی نظام را افتخار خود می دانیم و هر کجا نیاز باشد جهت حفظ امنیت شهر و کشور ورود می کنیم اما در عین حال از فعالیت های مشروع سیاسی با گرایش های مختلف نیز حمایت می کنم و تنگ نظری را نمی پسندیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پاسخ به سوالی پیرامون علت رد صلاحیت ها با بیان این که در خصوص تایید صلاحیت‌ها بعضا ساز و کار و فرایند کار از نظر قانونی نیازمند اصلاح است، گفت: اگر ایرادی هست قانون باید اصلاح شود تا هم حق افراد نادیده گرفته نشود و مسیر قانونی درست طی شود و هم نظر مراجع ۵ گانه مورد توجه باشد.

وی افزود: در خصوص نظارت و دستگاه های ارائه دهنده اطلاعات مربوطه هر دو به وظایف خود عمل کرده‌اند و باید با اصلاح این فرایند فرد علت رد صلاحیت خود را بداند و بتواند بهتر از خودش دفاع کند.

این مسئول در پاسخ به مطالبه در خصوص کوتاهی مصوبات بانک‌ها در قبال مصوبات حمایتی حوزه گردشگری و لازمه ورود دادستان به این مقوله تصریح کرد: در خصوص کوتاهی بانک‌ها، مسئله صرفا محدود به عدم کوتاهی بانکها در قبال مصوبات ستاد تسهیل و ستاد کرونا نیست.
وی افزود: براساس آمار موجود، سال ۹۹بیش از 170 درخواست به ما ارجاع داده شده که 124 مورد تاکنون انجام شده و از این امار، 90 مورد مربوط به بانک‌ها بوده است و مسئله مصوبات این حوزه، پیگیری خواهد شد در عین حال آنها موظف به اجرای این مصوبات هستند.

حدادزاده با بیان این که سایت حامی تولید توسط دستگاه قضایی راه اندازی شده تصریح کرد: درخواست‌ها را به صورت سیستمی بررسی می‌کنیم البته مراجعه کنندگان جلسات مکرری داشته‌اند و در عین حال نیز قاضی مستقری در شهرک صنعتی وجود دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: البته برخی از مسائل هم در حدود استانی نیست و بعضا بانک‌ها نیز در این زمینه مشکل دارند و برخی ساز و کارهایی دارای مسیر خاص و در حدود فراتر از استان دارد.

دادستان یزد در خصوص حوزه اتباع و مشکلات ناشی از حضور این افراد به صورت غیرمجاز تصریح کرد: طرح‌های پلیسی و قضایی مشخصی در استان در حال اجراست که البته حجم ورودی افراد دستگیر شده نیز دراین مسئله زیاد است.

وی در خصوص مشکلات این اتباع در بافت تاریخی و جهانی یزد نیز گفت: در پاره‌ای از موارد، مالکین خانه ها فوت شده و وراث آنها املاک و خانه‌های بافت تاریخی، خانه‌هایشان را با قیمت پایین به این افراد یا مسافرین اجاره می‌دهند و برخی از غیربومی‌ها در محل بافت تاریخی ساکن می‌شوند و مسائلی را به وجود می‌آورند.
وی در مورد امنیت این بافت تصریح کرد: بعضا جوانان و نوجوانان از سر تفریح به این بافت می‌آیند و گاهی هیجان و روحیه جوانی این افراد باعث می‌شود اقداماتی ناشایست انجام داده و برچسب مجرمانه بخورند، لذا باید برای این جوانان و جلوگیری از تکرر این موضوع و گذران اوقاتشان تدبیر شود.

دادستان یزد به لزوم تدبیر در خصوص اسکان اتباع و غیربومی‌ها نیز مواردی را عنوان کرد و گفت: به دلیل این که اجاره دادن ملک افراد از نظر قانونی منعی ندارد باید به دنبال رفع این ناپیوستگی های فرهنگی و تعارضات ایجاد شده باشیم هر چند که مرتب با مجوزهای موجود، با مزاحمت ها برخورد می شود.
وی در خصوص برخی از اسیب های اجتماعی مانند دزدی تصریح کرد: اکثر این موارد در یزد ریشه اقتصادی دارد و البته غالب سرقت‌های استان در زمره سرقتهای خرد است که دولت باید در خصوص پیشگیری این نابسامانی‌ها خصوصا تکرر این قبیل جرایم برنامه‌ای داشته باشد.
دادستان یزد در خصوص مجازات‌های جاگیزین حبس برای افراد بی‌سابقه و موارد دیگر تصریح کرد: جا افتادن و فرهنگسازی این مقوله در جامعه زمانبر است و تغییر ذائقه مردم نیز در این باره به زمان نیاز دارد.

وی افزود: البته معاونت پیشگیری هم کارهای خوبی را در خصوص آگاه سازی عمومی با استفاده از ابزار رسانه انجام میدهد اما آموزش و پرورش هم یکی از رویکردهای اصلی ما در این زمینه است.
وی به لزوم شفافیت در ارئه امارهای آسیب های اجتماعی مدارس و دانش آموزان برای پیشگیری تاکید کرد و گفت: بعضا متولیان از ارائه گزارش آسیب ها خود داری میکنند و این مسئله متاسفانه هنوز فرهنگسازی نشده است.

وی با بیان این که اموزش و پرورش رویکرد اموزش محور را پیش گرفته و در بحص پرورش و مهارت افزایی کمتر اقدام کرده است، گفت: در پیگیری این مقوله به طور جدی درخواست دارم چرا که بعضا اتفاقات بسیار بدی برای دانش اموزان دختر و پسر رخ میدهد که خانواده‌ها در این زمینه نااگاه‌تر بوده و راهکاری در مقابل این اسیب اجتماعی ندارند و نهادی نیز متولی پیگیری این مشکل نیست./

سید محمدجواد عرفانفر
https://www.asianews.ir/u/2rt
اخبار مرتبط
مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان یزد با بیان این که اعلام اسامی نامزدها به منزله آغاز فعالیت تبلیغاتی آن‌ها نیست، گفت: ماراتن تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شوراها از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود.
رئیس سازمان زندانهای کشور در مراسمی که به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای همزمان در سراسر زندان های کشور برگزار شد، گفت:دلیل حضور بسیاری از زندانیان در زندان، همین عدم کنترل هوای نفس است که در لحظات حساس نتوانسته اند بر آن غلبه کنند و موجب ارتکاب جرم شده اند و پرورش روح و جسم، مد نظر ورزشکاران زورخانه ای است.
مراسم رونمایی از پوستر «رویداد مد و لباس» در یزد با حضور فرماندار یزد و مدیر کل دفتر امور بانوان و اعضای استانداری یزد برگزار شد.
رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه نمی توان عدالت را فدای برخی از مسائل کرد گفت: پرهیز از محافظه کاری در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد؛ چرا که هیچ مصلحت و ملاحظه ای بالاتر از اجرای عدالت نیست.
مهجور ماندن صنایع دستی ایران در داخل کشور با وجود شهرت جهانی آنها، یکی از موضوعات مورد اشاره در نخستین نشست شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی در میبد استان یزد بود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، گفت: برخی از تفاوت های فرهنگی و اختلاط های قومی در مهاجر پذیری شهرستان، تبعات اجتماعی و مشکلات فرهنگی را ایجاد کرده است.
رئیس کل دادگستری استان یزد در دیدار با مجموعه روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان یزد، گفت: شناخت و درک متقابل با دریافت ها و ارتباطات دو سویه به منظور دستیابی به اهداف سازمانی از اصول اساسی مدیریت است که روابط عمومی ها از عوامل مؤثر در تحقق این امر مهم هستند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: ایجاد اشتغال باید برای خانواده های زندانیان به گونه ای صورت بگیرد که به صورت مستمر و دائمی باشد تا به مرور زمان آسیب پذیری این خانواده ها کاهش یابد.
رضا طلایی پور، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: آموزش در تمامی بخش های مرتبط با صنعت ساختمان در رشته برق امری ضروری است و اقدامات خوبی از سوی سازمان در این زمینه شروع شده که در سال جاری تکمیل می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: گرچه شیوع ویروس کرونا ، اوایل اسفند ماه ۱۳۹۸ چراغ فعالیت‌ های فرهنگی و هنری استان را کم رنگ کرد ولی نتوانست آن را کاملا خاموش کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید