صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۰:۰۱
کد خبر: 4634
گزارشگر: 213
۱۰۲۳
۰
۰
۴
هفتمین بازی ایران در دور مقدماتی جام جهانی

«جشنواره گل فوتبال ایران» در دیدار با کامبوج

«جشنواره گل فوتبال ایران» در دیدار با کامبوج
تیم ملی فوتبال ایران در هفتمین بازی خود از دور مقدماتی جام جهانی، در دیداری یکسویه با نتیجه ۱۰-۰ از سد کامبوج گذشت؛ در حالی که در دیدار رفت دو تیم نیز با پیروزی ۱۴-۰ ایران به پایان رسیده بود.
به گزارش آسیانیوز، تیم ملی فوتبال ایران در هفتمین بازی خود از دور مقدماتی جام جهانی، در دیداری کاملاً یکسویه با نتیجه ۱۰-۰ از سد کامبوج گذشت. دیدار رفت دو تیم نیز با پیروزی ۱۴-۰ ایران به پایان رسیده بود.

به این ترتیب، تعیین تیم صدرنشین گروه C جام جهانی در قاره آسیا، به روز آخر کشیده می‌شود. جایی که ایران و عراق، همسایگان صاحب فوتبال و مدعیان همیشگی قاره پهناور، در برابر هم می‌ایستند.

دراگان اسکوچیچ در این بازی به برخی بازیکنان اصلی استراحت داد. بیرانوند، کنعانی، آزمون و حاج‌صفی از جمله نفراتی بودند که در برابر کامبوج بازی نکردند اما تیم پر مهره و کاملاً هجومی ایران، جای خالی‌شان را احساس نکرد.

ایران با این برد ۱۵ امتیازی شد و با ۳۳ گل زده بعد از ژاپن، بهترین خط حمله را در رقابت‌های مقدماتی دارد.

در دقیقه ۱۵ کاپیتان جهانبخش توانست پنالتی بگیرد و خودش هم توپ را به تور رساند تا وینگر تیم برایتون پس از دو سال، باز هم با پیراهن تیم ملی ایران گل بزند.

در دقیقه ۲۲ کرنر ارسالی قلیزاده با ضربه سر خلیل‌زاده وارد دروازه شد. این نخستین گل ملی مدافع الریان قطر است.

بیشتر در این باره:
پیروزی تاریخی تیم ملی فوتبال ایران در بحرین
پنج دقیقه بعد با پاس عمقی و دقیق جهانبخش، طارمی با شوت سنگین خود توانست گل سوم را بزند. مهاجم پورتو حالا ۲۴ گل ملی در کارنامه دارد.

در دقیقه ۳۲ نفوذ سریع میلاد محمدی و ارسال او، با پای بازیکن کامبوج وارد دروازه شد. این گل به نام روتانا به ثبت رسید.

چهار دقیقه بعد طارمی برای دومین بار تیر دروازه را به لرزه درآورد. او که بسیار پرتلاش بود، در دقیقه ۴۳ دروازه‌بان کامبوج را وادار به خطای پنالتی کرد.

عزت‌اللهی از طارمی خواست تا ضربه را بزند اما شلیک سنگین هافبک دفاعی وایله دانمارک، به تیر افقی خورد و وارد چارچوب نشد.

در نیمه دوم با وجود تغییراتی که در ترکیب ایران صورت گرفت، نمایشی هجومی‌تر ارائه داد. در دقیقه ۵۸ پاس قایدی به میلاد محمدی رسید تا بازی خوب خود را با گلزنی کامل کند. او با ۴۰ بازی ملی، برای نخستین بار موفق به گلزنی شد.

در دقیقه ۶۴ کرنر ارسالی قدوس که از برترین بازیکنان ایران بود، روی سر پورعلی‌گنجی فرود آمد و تبدیل به گل ششم ایران شد. پس از شش سال، مدافع مرکزی شنژن چین باز هم برای ایران گل زد.

در دقیقه ۷۷ قایدی در محوطه جریمه سرنگون شد و داور برای سومین بار، نقطه پنالتی را نشان داد. کاپیتان انصاری‌فرد این توپ را در کنج دروازه نشاند و ایران ۷-۰ پیش افتاد. این بیست و نهمین گل ملی مهاجم باشگاه آاک آتن است.

جالب اینکه سه مهاجم کنونی ایران، در رده‌های پنجم، ششم و هفتم تاریخ فوتبال ایران قرار دارند. آزمون ۳۶ گل، انصاری‌فرد ۲۹ و طارمی هم ۲۴ گل به ثمر رسانده‌اند. آمار چشمگیری که همچنان می‌توانند بهبود ببخشند.

عطش گلزنی بازیکنان ایران هیچگاه در جریان بازی فرو ننشست. در هشتادمین دقیقه با ارسال محرمی و پرش رضایی ایران به گل هشتم رسید. رضایی پیشتر تیر دروازه را هم به لرزه درآورده بود.

در دقیقه ۸۴ قایدی خوش تکنیک که چهره پر فروغ نیمه دوم بود، بعد از دور زدن مدافعان حریف، توانست گل نهم را بزند و آمار گل‌های خود را پس از چهار تجربه ملی، به عدد دو برساند.

دهمین گل ایران هم با پاس عرضی انصاری‌فرد توسط رضایی به تور رسید تا مهاجم شارلروا چهارمین گل ملی‌ خود را ثبت کند.

در ترکیب ایران امیر عابدزاده، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده (مجید حسینی) میلاد محمدی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی طارمی (کریم انصاری‌فرد) سامان قدوس، علیرضا جهانبخش (کاوه رضایی) احمد نورالهی (میلاد سرلک) علی قلیزاده (مهدی قایدی) و سعید عزت‌اللهی بازی کردند.

سرلک به خاطر مصدومیت امیری، فقط یک شب پیش از این مسابقه از تهران به منامه فراخوانده شد و در ترکیب تیم ملی نیز قرار گرفت.

دراگان اسکوچیچ در نشست خبری گفت: «از حرکاتی که تیمم انجام داد لذت بردم اما در چنین بازی‌هایی که حریف ضعیف‌تر است احساس همدردی به وجود می‌آید.»

سرمربی ایران ادامه داد: «تصمیم گرفتم ترکیب تیم را عوض کنیم تا فشار روی بازیکنان تقسیم شود و سایر بازیکنان نیز آماده آخرین دیدار شوند. برای عراق احترام زیادی قائل هستیم و امیدوارم بازیکنانم کیفیتی را که در این چند بازی نشان داده‌اند، مقابل عراق هم ارائه کنند.»/
https://www.asianews.ir/u/2ry
اخبار مرتبط
«نادر دست‌ نشان» اسطوره فوتبال مازندران بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.
تیم فوتبال استقلال ایران با برتری ۵ بر ۲ مقابل الاهلی عربستان، آغازی طوفانی در لیگ قهرمانان آسیا داشت.
رئیس فدراسیون فوتبال ایران روز دوشنبه ۱۶ فروردین مجتبی خورشیدی را به عنوان سرپرست تیم ملی بزرگسالان انتخاب کرد و این گزینش انتقاد برخی رسانه‌های ورزشی و هواداران فوتبال را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.
علی انصاریان بازیکن پیشین فوتبال ایران دقایقی پیش در بیمارستانی در تهران درگذشت. او دومین ورزشکار جوان فوتبال کشور است که در روزهای اخیر در اثر ابتلا به کرونا جان باخت.
گزارش‌ها به نقل از اعضای خانواده و تیم پزشکی علی انصاریان، فوتبالیست ایران، حاکی از وخامت حال وی و به «کما» رفتن این چهره ورزشی است.
رئیس بیمارستان لاله گفت که مهرداد میناوند پیشکسوت فوتبال ایران در خواب مصنوعی قرار دارد و وضعیت او رو به بهبودی نیست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید