صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۴
کد خبر: 4639
گزارشگر: 213
۷۶۳
۰
۰
۵
شورای نگهبان در پاسخ به علی لاریجانی مبنی بر دلایل رد صلاحیتش:

جوابی نداریم!

جوابی نداریم!
ساعتی پس از آنکه علی لاریجانی از شورای نگهبان خواست دلایل رد صلاحیت او «بدون هرگونه پرده‌پوشی» اعلام شود، سخنگوی این شورا گفت چنین چیزی در قانون پیش‌بینی نشده است.

به گزارش آسیانیوز، ساعتی پس از آنکه علی لاریجانی از شورای نگهبان خواست دلایل رد صلاحیت او «بدون هرگونه پرده‌پوشی» اعلام شود، سخنگوی این شورا گفت چنین چیزی در قانون پیش‌بینی نشده است.

------------------------------

بیشتر بخوانید:

میرحسین موسوی گفت انتخابات ایران تحقیر شده است

ایرانیانِ کانادا «نباید» در انتخابات ایران شرکت کنند
-------------------------------------------------------------------------------------
علی لاریجانی روز شنبه ۲۲ خرداد با انتشار اطلاعیه‌ای، از شورای نگهبان خواست که با توجه به «اثبات کذب بودن» گزارش‌هایی که درباره او و خانواده‌اش به آن شورا داده شد، شورای نگهبان همه دلایل رد صلاحیت وی را «بدون هرگونه پرده‌پوشی، به صورت رسمی و عمومی» اعلام کند.

------------------------------

بیشتر بخوانید:

واکسن های گم شده کرونا در «ستادهای انتخاباتی»؟!

دونالد ترامپ گفت تا دو ماه دیگر به کاخ سفید بازمی گردد!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اندکی پس از انتشار این اطلاعیه عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در توییتی نوشت: «احراز و عدم احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری بر اساس اسناد و مدارک کافی و قابل اعتماد انجام پذیرفته و برای اعتراض به عدم احراز صلاحیت و انتشار عمومی دلایل آن در قانون انتخابات ریاست جمهوری حکمی پیش‌بینی نشده است.»

پیشتر وب‌سایت «جماران» به لاریجانی پیشنهاد کرده بود اگر شورای نگهبان اعلام کند فقط به خود لاریجانی در این باره توضیح می‌دهد، او شخصا این مستندات را منتشر کند. جماران همچنین از سایر نامزدهای رد صلاحیت شده، از جمله اسحاق جهانگیری، محمود احمدی‌نژاد و مسعود پزشکیان، نیز خواست که درخواستی مشابه را مطرح کنند.

رهبر انقلاب، روز ۱۴ خرداد در یک سخنرانی گفت که در جریان رد صلاحیت نامزدها به برخی از آنان «جفا و ظلم شد» و گزارش‌های نادرستی درباره خانواده آنان مطرح شد.

او از «دستگاه‌های مسئول» خواست که «جبران» کنند. با این حال شورای نگهبان ساعاتی بعد اعلام کرد که «گزارش‌های نادرست» درباره فرزندان نامزدها در نظریه نهایی این نهاد درباره آنان موثر نبوده است.

صادق لاریجانی، عضو شورای نگهبان، نهادهای امنیتی را به دادن «گزارش‌های خلاف واقع» درباره نامزدها متهم کرده بود.

حسین جعفرزاده، از نزدیکان صادق لاریجانی، نیز در توییتر به نقل از او نوشته بود که محمدحسن صادقی، عضو شورای نگهبان، به دروغ گزارشی را از معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات درباره تابعیت خارجی دختر علی لاریجانی مطرح کرده است./


https://www.asianews.ir/u/2s3
اخبار مرتبط
میرحسین موسوی، در بیانیه‌ای که روز شنبه منتشر شد، اعلام کرد که «در کنار کسانی خواهد ایستاد که از انتخابات‌های تحقیرآمیز و مهندسی‌شده به جان آمده‌اند».
علی لاریجانی از داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری بیانیه ای را درباره عدم احراز صلاحیتش خطاب به شورای نگهبان منتشر کرده است.
سخنگوی ستاد انتخابات ایران ضمن اشاره به «عدم همکاری» کانادا در برگزاری انتخابات در این کشور خبر داد که ایرانیان کانادا برای رای دادن باید به آمریکا بروند.
رییس پیشین بانک مرکزی در دومین مناظره نامزدهای ریاست جمهوری گفت: نوجوانان ایرانی اکنون کی پاپ (پاپ کره‌ای) را دنبال می‌کنند، اما هنوز رپ ایرانی زیرزمینی است و مهرعلیزاده نیز با انتقاد از عملکر سعید نمکی گفت: اگر دولت اجازه داده بود واکسن کرونا وارد شود، همه مردم واکسینه شده بودند؛ وزیر بهداشت با پرستاران با شعر و شاعری و با مردم با قسم حضرت عباس سخن می‌گوید.
سخنگوی دولت ایران در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صداوسیما خواستار ارائه فرصت برای پاسخ به اتهام‌زنی‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری علیه دولت شد.
اولین مناظره بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با موضوع اقتصاد صحنه جدال لفظی بین عبدالناصر همتی و محسن مهرعلیزاده از یک سو با ابراهیم رئیسی، محسن رضایی و علیرضا زاکانی در سوی دیگر شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید