صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۲
کد خبر: 4654
گزارشگر: 2
۷۱۰
۰
۰
۵
خرید و فروش و معامله‌گری ؛

برای آشنایی با ارزهای دیجیتال این مطلب را از دست ندهید

برای آشنایی با ارزهای دیجیتال این مطلب را از دست ندهید
معروف ترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین با ذهنیت و هدفی خاص ایجاد شد و آن هم به وجود آمدن یک واحد پول جهانی و کنار رفتن شخص ثالث و واسطه‌ها میان معامله گران در سرتاسر دنیا ارزهای دیجیتال تحولی در دنیای مالی به حساب می‌آید، از این رو افراد بسیار زیادی را از نقاط مختلف جهان به سمت خود کشانید و اکنون سرمایه گذاران بزرگ و کوچک این بازار مالی را برای سرمایه گذاری کردن انتخاب کرده‌اند. در این مطلب قصد د اریم با ارزهای دیجیتال به صورت خلاصه آشنا شویم و نحوه خرید و فروش آن را فرا بگیریم.

اگر قصد سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال و کسب در آمد از این بازار مالی را دارید، با شرکت در دوره‌های آموزشی ارزهای دیجیتال در سایت آکادمی ربیعی می‌توانید به خرید و فروش و معامله‌گری در این بازارها بپردازید.
از مهم ترین ویژگی های ارزهای دیجیتال به غیر متمرکز بودن آنها میتوان اشاره کرد. یعنی ارزهای دیجیتال تحت نظر هیچ ارگان یا سازمان و یا کشوری نمی باشد و این ویژگی مهم سبب شده تا دولت ها و سیاست های آنها در کنترل ارزهای دیجیتال نا توان باشند.
برای درک بهتر ارزهای دیجیتال به اصطلاحات رایج در این حوزه خواهیم پرداخت.

فیات چیست؟

فیات یا Fiat به تمامی ارزهای رایج در کشورهای مختلف گفته می‌شود مانند دلار و یورو و پوند و...

بلاک چین چیست؟

بلاک چین یا Blockchain تشکیل شده از دو لغت بلاک به معنی بلوک و چین به معنی زنجیر می‌باشد. بلاک چین زنجیره‌ای از بلوک‌ها می باشد که حاوی اطلاعاتی از تمامی معاملات و خرید و فروش ها را در خود ذخیره سازی میکند و به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد. ارزهای دیجیتال بر روی بستر بلاک چین کار میکنند و همین امر سبب شده تا ارزهای دیجیتال غیر متمرکز باشند و تمامی واسطه ها را حذف کنند.
بلاک چین یکی از دستاورد های بزرگ و مهم در عرصه تکنولوژی است و از آن به عنوان انقلاب چهارم یاد می‌کنند.آکادمی ربیعی

کیف پول یا wallet چیست؟

کیف پول ها محلی برای ذخیره سازی و نگهداری ارزهای دیجیتال شما هستند و از طریق کیف پولتان میتوانید دارایی رمزارزی خود را جابجا و منتقل کنید. هر کیف پول دارای یک آدرس مخصوص به خود است مانند شماره‌ی کارت عابر بانک بوده و با استفاده از این آدرس می توانید جابجایی را انجام دهید.

استخراج یا ماینینگ کردن چیست؟

ارزهای دیجیتال ساختاری پیچیده دارند. هر کدام از آنها برای بدست آمدن نیاز است تا یک سری معادلات پیچیده ریاضی را توسط سیستم‌های کامپیوتری رمز گشایی کنند تا قابل معامله کردن باشند.
به این فرایند که ارزهای دیجیتال را قابل معامله کردن میکند، استخراج ارز دیجیتال یا ماینینگ گفته می‌شود.

پامپ و دامپ چیست؟ Pump & Dump

پامپ به طور کلی به معنای رشد ناگهانی ارزهای دیجیتال است. که این رشد حاصل برنامه ریزی عده ای خاص با هدف سو استفاده و منافع شخصی خودشان می‌باشد. و دامپ نیز عکس این قضیه می باشد که ریزش های ناگهانی و عمیق ارزهای دیجیتال را دامپ می‌گویند. برای مثال فروش دسته جمعی یا گروهی یک ارز دیجیتال باعث افت قیمت ارز دیجیتال خواهد شد و یا انتشار اخبار منفی در رابطه با یک ارز دیجیتال نیز باعث کاهش قیمت ارز دیجیتال شده و این عمل را دامپ می‌گویند.خرید و فروش بیت کوین

آلت کوین یا Alt Coin چیست؟

به تمامی رمزارز های منتشر شده پس از بیت کوین، آلت کوین گفته می شود. مانند اتریوم، ریپل و ...

استیبل کوین Stable coin چیست؟

استیبل کوین به معنی سکه ی پایدار است. از مشهور ترین استیل کوین ها می توان به تتر اشاره کرد که ارزش آن دقیقا معادل با یک دلار آمریکا می باشد. استیل کوین ها پامپ و دامپ نخواهد شد و همیشه یک قیمت ثابت دارند و در عمده‌ی خرید‌ها از تتر استفاده میکنند.
به عنوان مثال هنگامی که بازار ریزشی است، معامله‌گران ارزهای دیجیتال خود را به تتر تبدیل می کنند تا ارزش داراییشان حفظ شود. استیل کوین ها محل امنی برای سرمایه ‌های سرمایه گذاران خواهد بود زیرا همواره ارزش آن‌ها ثابت است.

ارز های دیجیتال از دو طریق به دست خواهند آمد:

۱- سرمایه گذاران اقدام به خرید و فروش در صرافی‌های ارزهای دیجیتال میکنند.
۲- استخراج ارزهای دیجیتال

معامله‌گران و سرمایه گذاران حرفه‌ای در سایت‌های صرافی ارزهای دیجیتال اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کرده و از این راه می‌توانند سود بسیار زیادی را بدست آورند. برخی دیگر از افراد که وقت و یا مهارت کافی برای معامله گری را ندارند اقدام به خرید و نگه‌داری ارز دیجیتال مورد نظرشان میکنند تا در بلند مدت سود مناسبی را بدست آورند. افرادی که عمل استخراج ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهند بسته به انتخاب خودشان می‌توانند یکی از این دو راه را انتخاب کنند.
اگر قصد سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را دارید، می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی ارزهای دیجیتال در سایت آکادمی علی ربیعی به کسب در‌آمد در این بازار مالی بپردازید.

نوید جمشیدی
https://www.asianews.ir/u/2si
اخبار مرتبط
بازار کریپتوکارنسی منتظر است تا بیت‌کوین مقاومت ۴۰ هزار دلار را پشت سر بگذارد و تمام ارزها در شرایط خوبی قرار دارند اما بازار با صعود بیت‌کوین رشد و با نزول این ارز ریرش می‌کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید