صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۵
کد خبر: 4655
گزارشگر: 213
۹۳۰
۰
۰
۸
رای دادن برای شهروندان ایرانی کانادا منتفی است

شهروندان ایرانی کانادا اجازه شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 1400 را ندارند

شهروندان ایرانی کانادا اجازه شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 1400 را ندارند
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی گفت امکان رای‌گیری از اتباع ایرانی مقیم کانادا در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو وجود ندارد.

به گزارش آسیانیوز، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی گفت امکان رای‌گیری از اتباع ایرانی مقیم کانادا در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو وجود ندارد.

خطیب‌زاده روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود گفت: «در تمامی کشورها صندوق رای داریم، اما در سه کشور این مسئله میسر نشده که مهمترین آن کانادا است.»

------------------------------
بیشتر بخوانید:

کانادا گفت آسمان ایران ناامن است

درباره هواپیمای اوکراینی با کانادا همکاری نمی‌کنیم/انتقاد ایران به یک‌جانبه‌گرایی کانادا

دونالد ترامپ گفت تا دو ماه دیگر به کاخ سفید بازمی گردد!
مشاور نخست‌وزیر کانادا گفت که آسمان تهران امن نیست/احتمال سرنگونی هواپیماهای دیگر در حریم هوایی ایران
--------------------------------------------------------------------------------------

او با اشاره به این که کانادا «در دوره قبل نیز همکاری لازم را نداشت» گفت: «با وجود اینکه نمایندگی ایران در نیویورک با همتای خود در این رابطه رایزنی کرده و نامه رسمی نیز داده شده، ولی دولت کانادا از همکاری امتناع کرده است.»

پیشتر اسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، نیز از عدم موافقت کانادا برای رای‌گیری از ایرانیان مقیم این کشور خبر داده بود.

--------------------------------------
بیشتر بخوانید:

دونالد ترامپ گفت تا دو ماه دیگر به کاخ سفید بازمی گردد!

 زنان متاهل و بازارچه های فانتزی جنسی در فضای مجازی

زنان متقاضی کار «بیمه بیکاری» می گیرند؟!

«الکسیس تگزاس» و اسرار بازیگر جنسی در ایران

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی و کانادا از شهریور ۱۳۹۱ قطع است و انهدام هواپیمای اوکراینی که حامل ده‌ها مسافر کانادایی بود، این روابط را پرتنش‌تر کرده است.

خطیب‌زاده در نشست خبری خود همچنین گفت تاکنون حدود ۶۷۹ هزار برگه رای به نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور ارسال شده است. مسئول ستاد انتخابات ایران چند روز پیش تعداد کل واجدان شرایط رای دادن را ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر اعلام کرده بود که به گفته خطیب‌زاده ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ایرانی در خارج از کشور در زمره واجدان هستند.

همچنین یادداشتی از طرف وزارت خارجه ایران برای تحویل به دولت کانادا به سفارت سوئیس که حافظ منافع کانادا در تهران است، داده شده، اما «تاکنون پاسخی درخور و لازم از سوی دولت کانادا در مورد برگزاری انتخابات مستقیم در این کشور دریافت نشده است». به گفته او، با توجه محدودیت زمانی باقی‌مانده امکان برگزاری انتخابات به صورت مستقیم در این کشور فعلا فراهم نشده است.

این در حالی است که مشاور جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا در پرونده سرنگونی هواپیمای اوکراینی، مدعی شد تا زمانی که ایران از گفتن تمام حقیقت این پرونده خودداری می‌کند، حریم هوایی این کشور ناامن است.

به گزارش آسیانیوز، رالف گودیل، مشاور جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا در پرونده سرنگونی هواپیمای اوکراینی، گفت تا زمانی که ایران از گفتن تمام حقیقت این پرونده خودداری می‌کند، حریم هوایی این کشور ناامن است.

 گودیل روز پنج‌شنبه در نشست کمیته ترابری پارلمان کانادا گفت: «به نظر من، کانادا باید این موضوع را در همه مجامع (سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی)، در دیگر نهادهای سازمان ملل، با تمام کانال‌ها و ابزارها برای اطمینان یافتن از این که جهان [این موضوع را] فراموش نمی‌کند، مطرح کند.»

گودیل در سال ۲۰۲۰ از سوی نخست وزیر کانادا به عنوان مشاور ویژه در زمینه واکنش کانادا به انهدام هواپیمای اوکراینی منصوب شد.

او سال گذشته در گزارشی، از قوانین بین‌المللی موجود در زمینه تحقیقات سوانح هوایی که به کشور محل سانحه اجازه می‌دهد که رهبری تحقیقات درباره آن را به دست گیرد، مثل موردی که برای انهدام هواپیمای اوکراینی به وجود آمد، انتقاد کرد. مشاور نخست وزیر کانادا گفت: «برخورد ایران از روز اول، طفره‌جویانه و گمراه‌کننده بوده است.»


گودیل تاکید کرد: «جهان باید این مساله را جدی بگیرد. هیچ دلیل وجود ندارد که فکر کنیم آسمان تهران اکنون امن‌تر از ژانویه ۲۰۲۰ [زمان انهدام هواپیمای اوکراینی] است.»

در انهدام هواپیمای اوکراینی با شلیک موشک‌های سپاه پاسداران ۱۷۶ نفر از جمله ۸۵ شهروند کانادا کشته شدند./

https://www.asianews.ir/u/2sj
اخبار مرتبط
مشاور جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا در پرونده سرنگونی هواپیمای اوکراینی، مدعی شد تا زمانی که ایران از گفتن تمام حقیقت این پرونده خودداری می‌کند، حریم هوایی این کشور ناامن است.
سخنگوی ستاد انتخابات ایران ضمن اشاره به «عدم همکاری» کانادا در برگزاری انتخابات در این کشور خبر داد که ایرانیان کانادا برای رای دادن باید به آمریکا بروند.
جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، خواستار مسئولیت پذیری کلیسای کاتولیک این کشور در پرونده کشف یک گور دسته‌جمعی شامل بقایای اجساد ۲۱۵ کودک بومی شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید