صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۱:۵۵
کد خبر: 4662
گزارشگر: 213
۶۴۵
۰
۰
۷
رئیس کل دادگستری استان یزد:

مشارکت و رقابت، ارکان یک انتخابات باشکوه است

مشارکت و رقابت، ارکان یک انتخابات باشکوه است
رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: شکل گیری یک انتخابات پرشور و باشکوه نیازمند چهار رکن امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت سالم است که همه آحاد جامعه و مدیران باید در تحقق این چهار رکن تلاش کنند.

به گزارش آسیانیوز، رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: شکل گیری یک انتخابات پرشور و باشکوه نیازمند چهار رکن امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت سالم است که همه آحاد جامعه و مدیران باید در تحقق این چهار رکن تلاش نمایند.

غلامعلی دهشیری در نشست روشنگری و بصیرت ادارات استان یزد که به همت پایگاه بسیج شهیدین دادگستری برگزار گردید، افزود: تأمین امنیت انتخابات با تلاش نیروهای قضایی، امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی صورت می گیرد و تأمین سلامت و رقابت سالم با امانت داری، وظیفه شناسی، مسئولیت پذیری، تدین و تعهد مجریان و ناظران محقق می شود.

وی تصریح کرد: 28 خرداد سال جاری یکی از روزهای حساس این کشور است که سرنوشت 4 یا 8 سال آتی کشور و شاید به لحاظ برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های کلان، سرنوشت آینده کشور رقم خواهد خورد.
این مقام قضایی، امید آفرینی را از مهترین وظایف مدیران در کشور دانست و بیان داشت: درحالیکه معاندین، منافقین، دشمنان و مزدوران داخلی با یأس آفرینی در پی ایجاد افتراق بین مردم و صندوق های رأی هستند باید این حربه را شکست و مردم را برای مشارکت در سرنوشت خودشان به صحنه آورد.
وی افزود: دشمن و بدخواهان با مثلث تحقیر، تحریف و تردید در پی ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی هستند اما مدیران جهادی و انقلابی باید با کار مضاعف و خدمت بی منت شگردهای دشمنان را خنثی نمایند.

رئیس کل دادگستری استان یزد، با اشاره به برخی از بی تدبیری ها، ضعف در مدیریت ها و برخی کارشکنی ها اظهار داشت: برخی از عوامل، سختی هایی را بر مردم وارد کرده و تنگناهای معیشتی بسیاری را پیش روی مردم نهاده اند، اما الان وقت آن رسیده که با مشارکت حداکثری مردم و انتخاب نامزد اصلح و تغییر سیاست ها و رویکردها از سختی های مردم کاست و مشکلات آنان را حل کرد.

وی بر انتخاب اصلح توسط مردم با توجه معیار های تعیین اصلح اشاره کرد و گفت: توجه به کارنامه کاری، داشتن برنامه مدن اجرایی و سوابق مدیریتی نامزدها و یا تحقیق از افراد مطلع می تواند مردم را در شناخت و انتخاب فرد اصلح کمک نماید.

دهشیری بر بصیرت افزایی در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: بصیرت به معنای فراست عمیق، هوشمندی، تیزبینی و زیرکی است که فرد می تواند با درک صحیح، اوضاع را رصد و با توجه به تمامی جوانب کار، بهترین تصمیم را اتخاذ نماید.

وی داشتن درک درست از موضوع در بین تعارض ها و تضاد ها و گرفتن تصمیم صحیح را شاخصه افراد بصیر ذکر کرد و ابراز داشت: افراد بصیر در آشفتگی های اجتماعی و در عین پیچیدگی پدیده ها، راه و مسیر درست را تشخیص می دهند و می توانند سایر افراد جامعه را راهنمایی نمایند.
رئیس کل دادگستری استان یزد، دشمن شناسی را از ضروریات شرایط فعلی جامعه دانست و گفت: اگر افراد جامعه دشمن شناس باشند می توانند که تشخیص دهند که دشمنان چه افرادی را بیشتر تخریب می کنند و از روی کار آمدن چه افرادی اظهار عجز و تأسف می کنند./

سید محمدجواد عرفانفر
https://www.asianews.ir/u/2sp
اخبار مرتبط
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با بیان اینکه امید آفرینی راه حل بسیاری از مشکلات است گفت: برخی خطاها و وناکارآمدی ها و تصمیمات غیرمعقول ، باعث بی انگیزگی هایی در بین جامعه شده اما قطعا شرکت در انتخابات یک حرکت درست است.
مسئول کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان یزد با بیان این که اعلام اسامی نامزدها به منزله آغاز فعالیت تبلیغاتی آن‌ها نیست، گفت: ماراتن تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شوراها از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود.
رئیس سازمان زندانهای کشور در مراسمی که به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های زورخانه ای همزمان در سراسر زندان های کشور برگزار شد، گفت:دلیل حضور بسیاری از زندانیان در زندان، همین عدم کنترل هوای نفس است که در لحظات حساس نتوانسته اند بر آن غلبه کنند و موجب ارتکاب جرم شده اند و پرورش روح و جسم، مد نظر ورزشکاران زورخانه ای است.
مراسم رونمایی از پوستر «رویداد مد و لباس» در یزد با حضور فرماندار یزد و مدیر کل دفتر امور بانوان و اعضای استانداری یزد برگزار شد.
رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه نمی توان عدالت را فدای برخی از مسائل کرد گفت: پرهیز از محافظه کاری در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد؛ چرا که هیچ مصلحت و ملاحظه ای بالاتر از اجرای عدالت نیست.
مهجور ماندن صنایع دستی ایران در داخل کشور با وجود شهرت جهانی آنها، یکی از موضوعات مورد اشاره در نخستین نشست شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی در میبد استان یزد بود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، گفت: برخی از تفاوت های فرهنگی و اختلاط های قومی در مهاجر پذیری شهرستان، تبعات اجتماعی و مشکلات فرهنگی را ایجاد کرده است.
رئیس کل دادگستری استان یزد در دیدار با مجموعه روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان یزد، گفت: شناخت و درک متقابل با دریافت ها و ارتباطات دو سویه به منظور دستیابی به اهداف سازمانی از اصول اساسی مدیریت است که روابط عمومی ها از عوامل مؤثر در تحقق این امر مهم هستند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: ایجاد اشتغال باید برای خانواده های زندانیان به گونه ای صورت بگیرد که به صورت مستمر و دائمی باشد تا به مرور زمان آسیب پذیری این خانواده ها کاهش یابد.
رضا طلایی پور، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: آموزش در تمامی بخش های مرتبط با صنعت ساختمان در رشته برق امری ضروری است و اقدامات خوبی از سوی سازمان در این زمینه شروع شده که در سال جاری تکمیل می شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید