صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۲
کد خبر: 4671
گزارشگر: 300
۲۹۱
۰
۰
۰
رئیس ستاد انتخابات گیلان خبر داد:

بالغ بر ۶۰ هزار نفر نیروی انسانی در فرآیند برگزاری این دوره از انتخابات در گیلان همکاری می‌کنند / یک میلیون و ۹۸۸ و ۵۳۴ نفر واجد شرایط رای در گیلان داریم که از این تعداد، ۴۰ هزار و ۴۰۵ نفر رای اولی هستند

بالغ بر ۶۰ هزار نفر نیروی انسانی در فرآیند برگزاری این دوره از انتخابات در گیلان همکاری می‌کنند / یک میلیون و ۹۸۸ و ۵۳۴ نفر واجد شرایط رای در گیلان داریم که از این تعداد، ۴۰ هزار و  ۴۰۵ نفر رای اولی هستند
آسیانیوز/ رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه در انتخابات پیشرو ۳۰۹۴ صندوق اخذ رای پیش بینی کردیم که ۱۷۱۵ شعبه ثابت و ۳۷۹ شعبه سیار است، گفت: از مجموع صندوق‌های اخذ رای، تعداد ۹۷۶ شعبه شهری و ۲۱۱۸ شعبه روستایی است که در شهرها ۳۵ شعبه و در روستاها ۳۴۴ شعبه سیار می‌باشد.
آسیانیوز/ رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه در انتخابات پیشرو ۳۰۹۴ صندوق اخذ رای پیش بینی کردیم که ۱۷۱۵ شعبه ثابت و ۳۷۹ شعبه سیار است، گفت: از مجموع صندوق‌های اخذ رای، تعداد ۹۷۶ شعبه شهری و ۲۱۱۸ شعبه روستایی است که در شهرها ۳۵ شعبه و در روستاها ۳۴۴ شعبه سیار می‌باشد.
 
محمود قاسم‌نژاد امروز در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات مرکز استان واقع در فرمانداری رشت در گفت‌وگویی با اشاره به آمادگی لازم جهت برگزاری انتخابات، اظهار کرد: در انتخابات پیشرو که در استان گیلان شامل سه انتخابات ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در آستانه اشرفیه، انتخابات شوراهای شهر و روستا می‌شود بالغ بر ۶۰ هزار نفر نیروی انسانی در حوزه‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و همچنین محافظین صندوق، نمایندگان فرماندار، اعضای ستادهای انتخابات در سراسر استان، ستاد استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌های مرکزی و مستقل در فرآیند برگزاری این دوره از انتخابات همکاری می‌کنند.
 
رئیس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه مجموعا در ۲۲۲۵ شهر و روستای استان گیلان انتخابات برگزار می‌شود، افزود: در این دوره از انتخابات یک میلیون و ۹۸۸ و ۵۳۴ نفر واجد شرایط رای در گیلان داریم که از این تعداد، ۴۰ هزار و  ۴۰۵ نفر رای اولی هستند ۲۰ هزار و ۵۱۱ نفر آنان پسر و ۱۹ هزار و ۸۹۴ نفر آنان دختر هستند.
 
قاسم‌نژاد گفت: در حال حاضر در انتخابات شوراهای شهر در سراسر استان گیلان ۱۴۵۰ داوطلب داریم که در ۵۳ شهر استان گیلان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
 
وی با اشاره به اینکه مجموع داوطلبین انتخابات شوراهای اسلامی در روستاهای استان ۱۳۳۹۴ نفر است، تصریح کرد: در انتخابات میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه ۲۰ نفر برای کسب کرسی نمایندگی مردم در مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.
 
رئیس ستاد انتخابات گیلان خاطرنشان کرد: در ۵۳ شهر استان گیلان که انتخابات شوراها برگزار می‌شود، ۴۷ شهر شورای پنج نفره، ۵ شهر شورای هفت نفره، یک شهر شورای ۱۱ نفره دارد.
 
معاون سیاسی استانداری گیلان با بیان اینکه در ۲۱۷۲ روستا انتخابات برگزار می‌شود، گفت: از مجموع روستاهای استان ۸۹ روستا دارای شورای پنج نفره و ۲۰۸۳ روستا هم دارای شورای سه نفره می‌باشند.
 
وی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخاب ۱۰ درصد به تعداد صندوق اخذ آرای استان جهت رفاه حال بیماران بستری در قرنطینه و افراد دارای کهولت سن افزوده شد، ادامه داد: در انتخابات پیشرو ۳۰۹۴ صندوق اخذ رای پیش بینی کردیم که ۱۷۱۵ شعبه ثابت و ۳۷۹ شعبه سیار است.
 
قاسم‌نژاد اضافه کرد: از مجموع صندوق‌های اخذ رای، تعداد ۹۷۶ شعبه شهری است که از این تعداد ۹۴۱ شعبه ثابت و ۳۵ شعبه سیار می‌باشد.
 
رئیس ستاد انتخابات گیلان گفت: تعداد شعب اخذ رای روستایی ۲۱۱۸ شعبه است که ۱۷۷۴ شعبه روستایی ثابت و ۳۴۴ شعبه روستایی ما سیار است.
 
وی بیان کرد: برای آن دسته از افرادی که در قرنطینه به سر می‌برند یا نمی‌توانند به دلیل کهولت سن در شعب اخذ رای حاضر شوند، شعبات سیار روستایی و یا شهری موظف هستند که منازل این افراد برای اخذ رای مراجعه کنند. البته صندوق‌های سیار اخذ رای برای پادگان‌ها، مراکز بیمارستانی و افرادی که نمی‌توانند شیفت کاری خود را ترک کنند هم ارسال می‌شود.
https://www.asianews.ir/u/2sx
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید