صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۲
کد خبر: 4695
گزارشگر: 213
۲۳۳۲۸
۰
۲
۱۲
پرداخت یارانه های ماه اول تابستان

«جزییات» واریز یارانه ها و پرداختی های تیرماه همراه با سود سهام عدالت

«جزییات» واریز یارانه ها و پرداختی های تیرماه همراه با سود سهام عدالت
تیر ماه چهار واریزی برای مردم انجام می شود و واریز مرحله دوم سود سهام عدالت نیز در این ماه صورت می گیرد.

به گزارش آسیانیوز، تیر ماه چهار واریزی برای مردم انجام می شود و واریز مرحله دوم سود سهام عدالت نیز در این ماه صورت می گیرد.

یارانه معیشتی بنزین

طبق روال ماه‌های قبل باید یارانه معیشتی بنزین در روز ۱۰ تیر ماه به حساب سهامداران واریز شود. در این ماه نیز حدود ۶۰ میلیون نفر بیستمین مرحله یارانه بنزین دریافت می‌کنند.

---------------------------------

بیشتر بخوانید:
جزییات «افزایش مستمری‌» بازنشستگان تامین اجتماعی در احکام جدید/مستمری بگیران چقدر حقوق دریافت می کنند؟
«تصویب همسان سازی» حقوق بازنشستگان قبل از دولت بعدی
بخش دوم «سود سهام عدالت» کی واریز می شود؟
--------------------------------------------------------------------

به نقل از تجارت نیوز، مبلغ این یارانه برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های ۲ نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های ۳ نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های ۴ نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های ۵ نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

همچنین هفتمین قسط مرحله دوم وام یک میلیون تومانی از حساب هفت میلیون خانواری که این وام را گرفته‌اند کسر می‌شود.

یارانه نقدی

صد و بیست و پنجمین مرحله یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی همانند ماه‌های قبل باید در روز ۲۰ تیر واریز شود. حدود ۲۱ میلیون خانوار در تیر پارسال مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا را دریافت کنند که در تیر ماه سیزدهمین قسط آن از یارانه‌شان کسر کی‌شود.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

همزمان با یارانه نقدی که سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها پرداخت می‌کند، در روز ۲۰ تیر سازمان تامین اجتماعی واریز حقوق بازنشستگان را آغاز می‌کند و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی معمولا تا پایان ماه واریز می‌شود.

مرحله دوم سود سهام عدالت

مرحله اول سود سهام عدالت چند روز قبل از نوروز واریز شد. در سال جاری نیز مسئولان چندیدن بار وعده واریز دادن اما عملی نشد. آخرین وعده مسئولان این بوده که وزیر اقتصاد گفته مرحله دوم سود سهام عدالت عید قربان واریز می‌شود. عید قربان ۳۰ تیر ماه است.

 

ثبت نام جاماندگان یارانه ها

این درحالی است که بیش از 10سال است که یارانه نقدی به صورت مداوم هر ماهه به حساب سرپرست خانوارهای مشمول واریز می‌شود. از سویی دیگر نیز از آذر ماه 98 یارانه‌ای دیگر با نام یارانه معیشتی بنزین، همگام با افزایش قیمت بنزین از پرداختی‌های دولت به خانوارهای مشمول بدل شد و این یارانه نیز از آذر همان سال تا به امروز هر ماهه به حساب مشمولان واریز می‌شود.

در این بین افرادی وجود داشتند که با وجود مشمول شرایط بودن، به هر دلیلی این دو یارانه را دریافت نمی‌کردند و یا خود از دریافت یارانه معیشتی و یارانه نقدی انصراف داده بودند. فرصت دوباره برای ثبت‌نام مجدد یارانه نقدی و معیشتی، از جمله خواسته‌های جاماندگان این یارانه‌ها بود و حال پس از مدت‌ها این فرصت فراهم شده است.

-------------------------
بیشتر بخوانید:
زنان متاهل و بازارچه های فانتزی جنسی در فضای مجازی
خودکشی زنان؛ همسر آزاری یا فقر؟
------------------------------------------------------------------------------------------
براساس ماده 4 مصوبه دولت مورخ پنجم خرداد ماه جاری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف شده تا ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ آیین‌نامه مذکور، دسترسی کامل و برخط پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان را از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات برای اجرای تکالیف قانونی مربوطه در اختیار سازمان قرار دهد. اقتصادآنلاین در گفت‌وگویی با یک منبع آگاه به بررسی جزییات این موضوع پرداخت است.

به نقل از اقتصاد آنلاین، این منبع آگاه گفت: هر کسی که به هر دلیلی از دریافت یارانه محروم است، با اعلام رسانه‌ها متوجه ثبت‌نام خواهد شد و با مراجعه به سایت، ثبت‌نام خود را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: برای افرادی که ثبت‌ نام می‌کنند یک آزمون وسع در نظر گرفته می‌شود که این آزمون براساس گردش مالی فرد، خانه و ماشین لوکس و...، خواهد بود. همچنین جاماندگان پس از اولین ماه بعد از ثبت‌ نام، در صورت مشمول شرایط بودن، یارانه نقدی و معیشتی را دریافت خواهند کرد.

به گفته این منبع آگاه، با اعلام‌شدن زمان ثبت‌ نام، تمدید زمان بعید به نظر می‌رسد. همچنین ممکن است برای جاماندگان مشمولی که باز هم مشمول یارانه نشوند و یا به هر دلیلی اعتراض داشته باشند، سایتی جهت اعتراض معرفی شود.

گفتنی است؛ همه شرایط و جزییات دریافت یارانه برای جاماندگان، به محض مشخص‌شدن زمان ثبت‌ نام، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

این درحالی است که اولین یارانه‌ای که در خرداد ماه امسال واریز شد، یارانه معیشتی بنزین است که حدود 19 ماه از اولین پرداخت آن می‌گذرد و هفته دوم خرداد ماه مرحله نوزدهم آن واریز شد. این یارانه در پی افزایش قیمت بنزین، به حساب مشمولان واریز شد و مبلغ آن نیز برای هر خانواده بر حسب تعداد اعضای خانوار متفاوت است.

برای مثال خانوارهای یک نفره 55هزار تومان، خانواده‌های دو نفره 103هزار تومان، خانواده‌های سه نفره، 138هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره، 172هزار تومان و خانواده‌های 5نفره و بیشتر، 205هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد؛ مبلغ این یارانه در این 19ماه هیچ تغییری نداشته و همه افراد از ابتدا مبالغ یادشده را دریافت کرده‌اند.

یارانه نقدی 121ماه پیش برای بار نخست پرداخت شد و پس از آن بدون وقفه هر ماهه به حساب خانوارهای مشمول واریز می‌شد؛ صد و بیست و یکمین مرحله از یارانه‌‎های نقدی در هفته سوم خرداد ماه سال جاری به حساب مشمولان واریز می‌شود. مبلغ این یارانه مانند ماه‌های گذشته همان 45هزار و 500تومان است؛ موضوعی که اعتراضات بسیاری را از سوی افراد به دنبال داشته است.

این اعتراضات به این دلیل است که مبلغ یارانه در این سال‌ها هیچ تغییری نداشته و این در حالی است که قیمت همه چیز در این سال‌ها به چند برابر رسیده است و دیگر کفاف زندگی افراد را نمی‌دهد../

https://www.asianews.ir/u/2tl
اخبار مرتبط
آبان ۱۳۹۸، قیمت بنزین افزایش یافت و با حذف بخشی از یارانه آن، دولت اعلام کرد که مابه التفاوت ایجاد شده بین مردم توزیع می شود؛ از این رو پیش بینی شد که حدود ۶۰ میلیون نفر در قالب حدود ۱۹ میلیون خانوار از بین جمعیت ۷۸ میلیون نفری یارانه بگیران گزینش شده پرداخت کمک معیشتی برای آنها انجام شود.
بیش از 10سال است که یارانه نقدی به صورت مداوم هر ماهه به حساب سرپرست خانوارهای مشمول واریز می‌شود؛در حال حاضر شرایط جدیدی برای ثبت‌نام جاماندگان یارانه نقدی و معیشتی فراهم شده که اطلاع‌رسانی خواهد شد.
مدیرکل دفتر یارانه‌های نقدی و غیرنقدی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: سال ۱۴۰۰ قرار است پیگیری ثبت‌نام عمومی از متقاضیان یارانه نقدی و یارانه حمایت معیشتی خانوار از دستگاه اجرایی مربوطه صورت بگیرد.
یارانه معیشتی بنزین امشب ۱۰ خرداد به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
در ماه جاری دو یارانه معیشتی بنزین و نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود که اولین آنها یارانه بنزین است.
خرداد ماه سال جاری دو یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
ماه خرداد دو پرداختی یارانه ای دارد که شامل یارانه معیشتی بنزین و نقدی است؛ ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت نیز در این ماه احتمالا واریز می شود.
«کارت رفاه ملی» و «کارت اعتباری برای خرید ۱۳ قلم جنس از فروشگاه‌های عمومی» جزء برنامه‌ها آینده برای کمک به معیشت خانوارهاست؛ این در حالی است که افزایش مستمر قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها در چند سال گذشته، فشار معیشتی بسیاری را روی سبد هزینه وارد کرده است.
هجدهمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴:۰۰ روز پنج شنبه ۹ اردیبهشت به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.
دو یارانه معیشتی بنزین و نقدی از واریزی‌های اردیبهشت به شمار می آید؛ در حالی که اولین یارانه نیز در پایان هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید