صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۴
کد خبر: 4699
گزارشگر: 213
۱۰۸۳
۰
۰
۱۰
نظریه جالب درباره رقابت ارزهای دیجیتالی

رقیب جدید بیت کوین کدام رمزارز است؟

رقیب جدید بیت کوین کدام رمزارز است؟
قرار است شبکه اتریوم کلاسیک الگوریتم خود را برای حفظ امنیت تغییر دهد و این شبکه در سال گذشته در برابر ۵۱ درصد حملات آسیب‌پذیر بود و برای همین می‌خواهد امنیت خود را بالا ببرد. این عمل می‌تواند اعتماد بیشتری به سرمایه‌گذاران اتریوم کلاسیک تزریق کند.

به گزارش آسیانیوز، در سال گذشته ۵۱ درصد حملات به شبکه اتریوم کلاسیک کارساز شدند و این ارز قصد دارد الکوریتم خود را برای امنیت بیشتر تغییر دهد.

 قرار است شبکه اتریوم کلاسیک الگوریتم خود را برای حفظ امنیت تغییر دهد. این شبکه در سال گذشته در برابر ۵۱ درصد حملات آسیب‌پذیر بود و برای همین می‌خواهد امنیت خود را بالا ببرد. این عمل می‌تواند اعتماد بیشتری به سرمایه‌گذاران اتریوم کلاسیک تزریق کند.

---------------------------

بیشتر بخوانيد:

رمز ارز را در خانه استخراج کنیم

خلاص شدن از صادرات نفت با استخرج رمز ارز؟!

جنگ «پول» و «ارز دیجیتال»

-------------------------------------------------------

بیشتر بخوانید

دونالد ترامپ بیت‌کوین را «غیرقانونی» اعلام کرد

واکسن برکت «به جای دُز دوم» واکسن خارجی تزریق نشود

«جزییات» واریز یارانه ها و پرداختی های تیرماه همراه با سود سهام عدالت

--------------------------------------------------------------------------------------
الکس تسانکوف رهبر ائتلاف کلاسیک SHA 3 که اتریوم قرار است با این الگوریتم امنیت خود را حفظ کن گفت: ما با کد SHA3 کار امنیت را تمام کردیم و حالا در حال گسترش این ائتلاف هستیم.

با اضافه شدن کد SHA3 به اتریوم کلاسیک اکوسیستم تقویت و ایمنی زیاد می‌شود از طرفی نرخ هش بالا می‌رود و سخت‌افزارهای استخراج هم متفاوت می‌شوند.

تسانکوف گفت:«به نظرم بعد از اعمال شدن این تغییرات اتریوم کلاسیک می‌تواند با بیت‌کوین و اتریوم رقابت کند.»

تجارت نیوز نوشت با این تغییرات نرخ هش اتریوم کلاسیک از ۱۲ مرتبه بر ثانیه به ۲۴ مرتبه بر ثانیه افزایش پیدا می‌کند. تسانکوف هم الگوریتم SHA3 را بهترین الگوریتم معرفی کرد و گفت: هیچ الگوریتمی از این بهتر نیست. با این الگوریتم دیگر حملات کارساز نیست. برای اینکه اتریوم کلاسیک رشد کند ما باید الگوریتم خود را داشته باشیم و الگوریتم خود را از اتریوم جدا کنیم.

این در حالی است که بن آرمسترانگ، معامله‌گر سرشناس رمزارز و فعال یوتیوب اعلام کرد با توجه به رشد عجیب اکوسیستم اتریوم، احتمال اتریوم چندده هزار دلاری وجود دارد.

آرمسترانگ در ویدئوی جدید که در یوتیوب منتشر کرد گفت اتریوم این توانایی را دارد که پیش از پایان روند صعودی اخیر بازار، از بیت‌کوین سبقت بگیرد.

این معامله‌گر گفت: « اتریوم امسال رشد فوق‌العاده‌ای داشته است. نگاهی به عددها بیاندازید. در سال ۲۰۲۱ اتریوم بیش از ۲۰۰ درصد رشد را ثبت کرده و عملکرد بهتری از بیت‌کوین داشته است. به نظرم اتریوم می‌تواند در این چرخه بیت‌کوین را شکست دهد.»

بر اساس آمار کوین‌مارکت‌کپ، در حال حاضر بیت‌کوین ۴۴ درصد از کل ارزش بازار رمزارزها را به خود اختصاص داده و سهم اتریوم تنها ۱۸ درصد است.

با این اوصاف آرمسترانگ با استناد به اتفاقات اخیر و آمار موجود معتقد است که اتریوم تا پایان ماه جولای بخش بسیاری از سهم بازار بیت‌کوین را خواهد بلعید.

با توجه به اینکه سلبریتی‌ها و ورزشکاران بیشتری در حال پیوستن به فضای NFT هستند و نهادهای بیشتری به استفاده از شبکه اتریوم روی آورده‌اند، آرمسترانگ معتقد است که اتریوم تا پایان سال به سطح ۲۵ هزار دلاری خواهد رسید و در سالهای آینده نیز به روند صعودی خود ادامه می‌دهد./

https://www.asianews.ir/u/2tp
اخبار مرتبط
معروف ترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین با ذهنیت و هدفی خاص ایجاد شد و آن هم به وجود آمدن یک واحد پول جهانی و کنار رفتن شخص ثالث و واسطه‌ها میان معامله گران در سرتاسر دنیا ارزهای دیجیتال تحولی در دنیای مالی به حساب می‌آید، از این رو افراد بسیار زیادی را از نقاط مختلف جهان به سمت خود کشانید و اکنون سرمایه گذاران بزرگ و کوچک این بازار مالی را برای سرمایه گذاری کردن انتخاب کرده‌اند. در این مطلب قصد د اریم با ارزهای دیجیتال به صورت خلاصه آشنا شویم و نحوه خرید و فروش آن را فرا بگیریم.
بن آرمسترانگ، معامله‌گر سرشناس رمزارز و فعال یوتیوب اعلام کرد با توجه به رشد عجیب اکوسیستم اتریوم، احتمال اتریوم چندده هزار دلاری وجود دارد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای تلویزیونی با شبکه فاکس‌نیوز بیت‌کوین را کلاهبرداری خواند و تاکید کرد که همچنان بر مواضع قبلی خود نسبت به بیت‌کوین استوار است و هوادار این رمزارز پرطرفدار نیست.
شرکت خدمات ضد ویروس نورتون اکنون این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده تا رایانه‌های‌شان را به استخراج‌کننده رمزارز تبدیل کنند.
بازار کریپتوکارنسی منتظر است تا بیت‌کوین مقاومت ۴۰ هزار دلار را پشت سر بگذارد و تمام ارزها در شرایط خوبی قرار دارند اما بازار با صعود بیت‌کوین رشد و با نزول این ارز ریرش می‌کند.
استخراج رمزارزها در ایران افزایش یافته است؛ تا آنجا که بسیاری می‌گویند یکی از علت‌های اصلی قطع مکرر برق، افزایش مراکز استخراج رمزارز در ایران بوده است؛ موضوعی که نشان می‌دهد استخراج رمزارزها در ایران جدی است.
تحقیقات جدید نشان داده است که هم سیستم بانکداری سنتی و هم صنعت طلا، بیش تر از شبکه بیت کوین انرژی مصرف می کنند.
مطالعات جدید نشان می‌دهد استخراج بیت کوین در ایران باعث شده تا یک مسیر جدید برای پرداخت پول کالاهای وارداتی و صادراتی برای کشورمان باز شود.
وزیر نیرو گفت: استخراج هر بیت کوین ۳۰۰ مگاوات ساعت برق نیاز دارد که این رقم بیش از متوسط الگوی مصرف یک خانواده است و به عبارتی ۱۲۰۰ ماه برق مصرفی یک خانوار را شامل می شود.
بیت‌کوین در کانال مهم ۳۸ هزار دلاری در حال نوسان است تا مسیر حرکت بعدی اش مشخص شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید