صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۳
کد خبر: 4709
گزارشگر: 213
۵۸۴۹
۳
۰
۲۶
درباره آثار و سفرنامه های بنیامین رضایی؛ گردشگر جوان ایرانی

رازهای «بنیامین مارکو» و سفر به ۵۷ کشور با پژو ۲۰۷!

رازهای «بنیامین مارکو» و سفر به ۵۷ کشور با پژو ۲۰۷!
بنیامین رضایی، جهانگرد جوان ایرانی که در دنیای مجازی با نام «بنیامین مارکو» شناخته می‌شود، تا کنون به بیش از ۵۷ کشور در ۴ قاره مختلف مسافرت کرده و آنچه که به چشم دیده، در قالب سفرنامه‌ و چند کتاب به چاپ رساند؛ تحصیلات او در رشته گردشگری است و به دلیل علاقه‌مندی فراوانش به جهان گردی سفرهای زیادی را تجربه کرده است.

به گزارش آسیانیوز، بنیامین رضایی که در دنیای مجازی با نام بنیامین مارکو شناخته می‌شود، متولد سال ۱۳۶۴ در شهر البرز است. او تحصیلات خود را در رشته گردشگری گذراند و با علم و علاقه‌ای که داشت سفرهای زیادی را تجربه کرد. بنیامین تاکنون به بیش از ۵۷ کشور در ۴ قاره مختلف مسافرت کرده و آنچه که به چشم دیده، در قالب سفرنامه‌ و چند کتاب منتشر کرده است. از آثار این جهانگرد جوان می‌توان به کتاب‌هایی مانند یدونه ولی مردونه، تهران تا ونکوور، هشتاد روز دوره اروپا، مهاجرت به استانبول و هشت سال دور دنیا اشاره کرد.

 

رازهای «بنیامین مارکو» و سفرهایش با پژو ۲۰۷!-----------------------

بیشتر بخوانید:
کرونا و نابودی گردشگری ایران

راهنمایان گردشگری دچار بیکاری مطلق و نبود بیمه بیکاری!

ضرورت فعال شدن توریسم ایران در سکوت گردشگری جهان

واریز «مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان» در تیرماه امسال

ویدیو‌های رفتار جنسی در پارلمان استرالیا چیست؟مردانی که فکر می کنند هر کاری بخواهند می توانند انجام دهند!

سخنان «نفرت‌ برانگیز» قطب‌الدین صادقی علیه اقلیت های جنسی

کارهایی که باید «بعد از تزریق واکسن کرونا» انجام دهیم
--------------------------------------------------------------------------------------------

سفرهای بنیامین مارکو
بنیامین پس از مهاجرت به ترکیه در دوران جوانی، حدود ۴ سال در شهرهای مختلف این کشور را به تورلیدری گذارند و از سال ۲۰۱۰، به مقاصدی از آسیا مانند چین، مالزی، آذربایجان، هند، قبرس، دبی و گرجستان سفر کرد. سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ را به سفر در بعضی کشورهای اروپایی مانند فرانسه پاریس، آلمان فرانکفرت، هلند آمستردام، یونان تسالونیکی گذراند. سال ۲۰۱۷ مسیر سفرهای بنیامین به سمت آفریقا شامل کشورهای کنیا، نایروبی، تانزانیا، اوگاندا و زنگبار پیش رفت و پس از آن به شهرهایی مانند ونکوو، تورنتو،ویستلر، مونترال در کانادا سفر کرد. آنچه که سفرهای بنیامین رضایی را متفاوت می‌کند سفر اخیر او به دور اروپا با خودرو شخصی‌اش بود که به طور مفصل‌تر از آن خواهیم گفت.

رازهای «بنیامین مارکو» و سفر به ۵۷ کشور با پژو ۲۰۷!

 

سفر به دور اروپا با پژو ۲۰۷

قاعدتا سفر به صورت زمینی به خصوص با خودرو شخصی با مسائل و مشکلاتی همراه خواهد بود که به سادگی نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد، اما این نوع سفر که در ادبیات انگلیسی به آن سفر آرام (Slow Tourism) می‌گویند با مزایا و شیرینی‌هایی نیز همراه است. بنیامین در سال ۲۰۱۹ با پژو ۲۰۷ برنامه سفر به دور اروپا را آغاز کرد. او مسیر اروپا را از تهران به سمت ترکیه و سپس یونان طی کرد و از آنجا با کشتی به ایتالیا رفت. مسیر سفر بنیامین مارکو به شرح زیر است:
تهران-آنکارا-استانبول
یونان (الکساندر پولی،تسالونیکی-اگنومنیتسا)
ایتالیا (باری، رم، ناپولی، فلورانس، ونیز)
اتریش (اینسبورگ)
لیختن اشتاین (فادوس)
آلمان (مونیخ)
سوییس (زوریخ، برن، ژنو)
فرانسه (آنسی، موناکو، مارسیآنتیبس،مونتپولیه)
اسپانیا (بارسلون، گرانادا، والنسیا، مالاگا، سویا)
وصال به جبل الطارق رکورد زده شد
پرتقال (لیسبون)
دوباره اسپانیا (مادرید، پامپلونا)
فرانسه (بوردو، پاریس)
لوگزامبورگ (لوگزامبورگو، شینگین)
بلژیک (بروکسل)
هلند (آمستردام، لیدن، لاهه)
آلمان (هامبورگ، برلین)
جمهوری چک (پراگ)
اتریش (وین)
اسلوونی (براتیسلاوا)
مجارستان (بوداپست)
صربستان (بلگراد)
بلغارستان (صوفیا، استارا، زاگورا)
ترکیه (چاناک‌کاله، قونیه، کاپادوکیا، وان )
و نهایاتا بعد از ۱۱۰ روز سفر پرماجرا در مهر ماه وارد ایران شد.
تجارب سفر به دور اروپا

بنیامین رضایی از همان ابتدای سفر، تجارب خود را در اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و روز به روز به طرفداران سفر او اضافه شد. حوادث تلخ و شیرینی که همگی یک تجربه متفاوت را شکل می‌داد. بنیامین با رسیدن به جبل الطارق توانست رکورد سفر به دورترین نقطه اروپا، با خودرو ایرانی را به نام خودش ثبت کند و در یک ویدئو جمله‌ای این چنینی بیان کرد: ” به من نگو ماشینت چیه، به من بگو با ماشینت تا کجا ها رفتی! ” و همین موضوع جریان مثبتی برای سفربروهایی شد که علاقه‌مند به سفر با خودرو شخصی هستند. از تجارب جذاب او بازدید از کارخانه بنز و تهیه مستند از این برند معروف بود.

شاید برایتان جالب باشد که بنیامین به دلیل علاقه و احترامی که به مولانا داشت، شعری از این شاعر ایرانی، بر روی خودرو خود نوشت و در زمان برگشت از اروپا و رسیدن به آرامگاه او در گزارشی گفت: ” لذت خیلی زیادی داره که با شعر مولانا دور اروپا رو بگردی و در پایان سفر برای ادای احترام به آرامگاه این شاعر بیای!”

بنیامین در شهر بارسلون اتفاق تلخی را تجربه کرد، دزدهای بارسلون شیشه خودرو او را شکستند و وسایل شخصی او مانند گوشی، دوربین و چیزهایی دیگر را دزدیدند و پلیس نیز به دلیل حمل خودرو به پارکینگ، ۲۰۰ یورو او را جریمه کرد. علاوه برتمام این مصائب، این جهانگرد ایرانی برای پیدا کردن شیشه پژو ۲۰۷ درگیر مسائلی شد که همگی دست به دست هم دادند تا او تجربه ناخوشایندی از این شهر داشته باشد.

سخن آخر

  همانطور که در ابتدای متن اشاره شد، آدم‌ها بنا به سلیقه، تیپ شخصیتی، جغرافیای فرهنگی، مسائل مالی و دهها موضوع دیگر، سفرهای مختلفی را تجربه می‌کنند که می‌تواند دلیل خاصی برای آن داشته باشند. افراد ماجراجو مانند بنیامین مارکو یک روز تصمیم می‌گیرند به رویای خودشان جامه‌ی عمل بپوشانند و با وسیله نقلیه شخصی خود همانند دیگر جهانگردان بزرگ ایران و جهان راهی سفر شوند.

مسافرت به ویژه سفرهای زمینی و آرام، ممکن است همراه با مشکلات بیشتری نسبت به یک سفر برنامه ریزی شده با تور باشد، اما گردشگران و جهانگردانی که این نوع سفرها را انتخاب می‌کنند، برای مواجه با مشکلات ناگهانی از آمادگی بیشتری برخوردارند. این افراد معمولا معتقدند سفر باعث قوی شدن روحیه‌ی آنها در زندگی به ویژه مشکلات می‌شود و گذر از هر شهر و دیاری و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف، حس کنجکاوی آنان را رفع می‌کند.

البته لازم به توضیح است که هر جهانگردی با مطالعه و رصد تجارب دیگران، چیزهای زیادی برای سفر یاد می‌گیرد که مسائل پیش بینی نشده را به حداقل برساند. افراد با خواندن کتاب‌ها، دنبال کردن شبکه‌های مجازی و سایت‌های شخصی بلاگرهای سفر، این تجارب را با هزینه‌ی ناچیز برای خود می‌خرند./ش


https://www.asianews.ir/u/2tx
اخبار مرتبط
محمد شیرکوند، فعال گردشگری گفت: کشور ما در بالاترین خط تحریم ممکن قرار دارد و حوزه سیاسی و دیپلماسی آن دچار پیچیدگی‌های مخصوص به خود است؛ به طوری که در ظرف مدت ۱۵ روز در مراسم اربعین بالاترین سطح خدمات گردشگری اعم از خدمات ارزی، بیمه، پزشکی و حتی خدمات ویزا را حتی به اقوام غیر ایرانی و به جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری ارائه می دهد؛ اما زمانی که نوبت به گردشگری داخلی و ورودی می‌رسد، مدام می گویند که می‌خواهیم اما نمی‌توانیم.
رییس کانون راهنمایان گردشگری گفت: راهنمایان گردشگری پس از شیوع کرونا در بیکاری مطلق قرار دارند.
رییس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا در نشست خبری «وبینار بین المللی گردشگری و اقتصادی» با اشاره به دشواری ها و موانع کار در عرصه گردشگری در ایران گفت: واضحا توسعه صنعت گردشگری به بودجه ارزی کمک می کند و در آمار نشان داده شده که به طور متوسط هر ۸ گردشگر یک شغل ایجاد می کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
الیاس ابراهیمی
۱۴۰۰/۰۳/۲۹
5
0
1

ماشاالله کارت خیلی درسته بن مارکو ایشالله تمام کشورهای دیگه هم بری😍

Roudabeh
۱۴۰۰/۰۳/۲۹
0
0
1

به شما افتخار میکنم .با لذت سفراتونو دنبال میکنم درود به شما ♥️

افسانه خنیک
۱۴۰۰/۰۳/۲۹
0
0
1

سلام وقتتون بخیر منم افسانه هستم از شهر یزد ، یکی از طرفداریه پر و پاقرصشونم و همیشه استوریهاشون دنبال میکنم تویه پیج اینستاشون ، از همون زمان که با پژوه ۲۰۷ شون شروع کردن به سفر منم اتفاقی دنبالشون کردم و خیلی ازشون انرژی میگرفتم . به عنوان یه هموطن به آقای رضایی افتخار میکنم وتحسین میکنم پشتکارشونو انشالله مسئولینمونم هوایه این گردشگرها روبیشتر از قبل داشته باشن تا بتونن بیشتر برای کشورمون افتخار آفرین باشن و همه جوونایه سرزمینم به آرزوهاشون و علایقشون برسن مثل بنیامین مارکو


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید