صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۹
کد خبر: 4737
گزارشگر: 213
۸۹۸
۰
۰
۶
بعد از دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران:

رییسی گفت «گره معیشتی مردم» باز می شود

رییسی گفت «گره معیشتی مردم» باز می شود
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بعد از دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: حتما با مجلس شورای اسلامی، نمایندگان و ریاست آن و همه نخبگان و صاحبنظران، برای شکل دادن دولت جدید به منظور بازکردن گره‌های کشور تلاش خواهیم کرد به گونه‌ای که امیدی که در مردم عزیزمان نسبت به آینده ایجاد شود.

به گزارش آسیانیوز، رئیس جمهور منتخب گفت: در دولت جدید همه تلاش خود را برای بازکردن گره‌های کشور به ویژه در زمینه مشکلات معیشتی مردم به کار خواهیم بست.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بعد از دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: حتما با مجلس شورای اسلامی، نمایندگان و ریاست آن و همه نخبگان و صاحبنظران، برای شکل دادن دولت جدید به منظور بازکردن گره‌های کشور تلاش خواهیم کرد به گونه‌ای که امیدی که در مردم عزیزمان نسبت به آینده ایجاد شده است، افزون شود و اعتمادشان به دولت روز به روز افزایش یابد و دولت و ملت در کنار هم یک زندگی بسیار روشن و دل نشینی داشته باشند.

رئیسی گفت: از همه مردم عزیز کشور و نامزدهای محترم که با شوق و اشتیاق در تجلی انتخاباتی پرشور نقش آفرینی کردند، سپاسگزاری می‌کنم.

وی گفت: به ویژه از نقش مقام معظم رهبری در راس همه از رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایجاد زمینه چنین حضوری که همه مردم و جمهور در شکل گیری دولت جدید نقش ایفا کنند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

رئیسی افزود: از همه بزرگان، مراجع تقلید و نخبگان که در سخنان و اطلاعیه‌های خود تلاش کردند تا مردم حضوری گسترده در انتخابات داشته باشند، سپاسگزاری می‌کنم.

رئیسی در پایان ابراز امیدواری کرد که حضور مردم در پای صندوق‌های رای در کمک به دولت آینده بسیار نقش آفرین باشد.

ابراهیم رئیسی در ۴۰ سال گذشته سمت‌های قضایی داشته و حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ عملکرد او را «۳۸ سال زندان و اعدام» خوانده بود.

این رای‌گیری در حالی برگزار شد که طیف وسیعی از فعالان سیاسی و مدنی، خانواده‌های دادخواه کشته‌شدگان اعتراضات و اعدام‌شدگان دهه ۶۰ با پیام‌های مختلف آن را تحریم کردند و طیف گسترده‌ای از احزاب و گروه‌ها و فعالان مدنی و سیاسی نیز اعلام کردند که در «انتخابات تحقیرآمیز و مهندسی شده» شرکت نمی‌کنند.

حسین مرعشی،‌ سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی،‌ نیز ضمن تبریک به «رییس جمهور منتخب» افزود که «از امروز تلاش‌های خود برای تجدید سازمان، گسترش حزب و همکاری با همراهانمان در جبهه اصلاحات و از همه مهمتر تقویت رابطه با مردم را افزایش خواهیم داد.»

گروه مطالعات افکارسنجی ایرانیان (گمان)، در آخرین نظرسنجی خود میزان مشارکت در رای‌گیری روز جمعه را حدود ۳۰ درصد یعنی بین ۱۸ تا ۲۰ میلیون نفر برآورد کرده بود./

https://www.asianews.ir/u/2ub
اخبار مرتبط
پس از ساعت‌ها سکوت درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، جمال عرف، رییس ستاد انتخابات کشور، اعلام کرد که بر اساس ۹۰ درصد آرا، ابراهیم رئیسی ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای به دست آورده و پیروز شده است.
رای گیری سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هفت صبح جمعه درحالی آغاز شد که از هفت کاندیدای مورد تایید شورای نگهبان، سه نفر از کاندیداتوری انصراف داده‌اند.
شاید یکی از اقشاری که در جامعه ما بیش از همه مورد ستم واقع‌شده‌اند، کودک دخترانی هستند که به دلیل فقر، هنجارهای اجتماعی و انگارهای فرهنگی برخی از خانواده‌ها، اجتماعات و قوانین حاکم ازدواج آنان مشروع تلقی شده است؛ در حالی که یکی از پیامدهای این ازدواج‌ها «خشونت جنسی» است.
سال بعد سال انتخابات است و انتخابات زمانی است که فضای باز گفتگوی حتی به صورت موقت در مورد موضوعات اساسی کشور باز می شود.البته فقر و نابرابری کماکان معضل بزرگ خواهد ماند و احیانا نابرابری تشدید خواهد شد. بعید نیست بهبودی که در بخشهای مختلف اقتصاد شاهد هستیم در اشتغال منعکس نشود و اشتغال دستکم در بخش رسمی بهبود نیابد.
حاجی فیروز یا "خواجه پیروز" شخصیتی است افسانه ای که هرساله عید نوروز با اندام لاغر، چهره ای سیاه ، کلاهی دوکی شکل ، کفشی نوک تیز و جامه ای سرخ رنگ به همراه دایره زنگی به خیابان ها می‌آید و به رقص و آواز می‌پردازد. معروف ترین آوازی که حاجی فیروز می‌خواند شعر "بشکن بشکنه؛ بشکن!" است.
بخشنامه مزد ۱۴۰۰ ابلاغ شد و کارفرماها از ابتدای فروردین ماه فرصت دارند تا سیستم خود را میزان افزایش حداقل و مزایای جانبی مانند مسکن، بن خوارو بار، حق اولاد و... تطبیق دهند تا برای پرداخت حقوق و مزایا در پایان فروردین ماه مشکلی وجود نداشته باشد.
رییس اتاق تهران «کاهش شدید میزان اعتماد جامعه به سیاست‌گذاران» را یکی پیامدهای سیاست‌های اقتصادی طی سال‌جاری توصیف کرد و گفت: به جرات می‌توان سال ۱۳۹۹ را «بدترین سال از لحاظ اعتماد عمومی به سیاست‌ها و اقدامات اقتصادی» در کشور دانست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید