صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۸
کد خبر: 4758
گزارشگر: 302
۴۲۹
۰
۰
۰

بلاکچین در صنعت بازی

بلاکچین در صنعت بازی

فناوری بلاکچین توانسته طی سال‌های گذشته محبوبیت خود را چندین برابر کند. این فناوری با ورود به صنعت تجارت و کسب و کار،  از حد انتظار فراتر رفته و به ابزاری واقعی و کارآمد در دنیای تجارت تبدیل شده است. در کنار آن بلاک‌چین در صنعت بازی‌سازی نفوذ کرده است.

برخی بر این باورند که فناوری بالکچین بعد از شکل‌گیری اینترنت، می‌تواند بیشترین تأثیر را بر صنعت بازی‌های دیجیتال داشته باشد. حتی عده‌ای بر این باوراند که بلاکچین می‌تواند باعث رخ دادن یک انقلاب در صنعت بازی در سال‌های آتی شود. چرا که این فناوری می‌تواند از جهت کارایی بازار و افزایش امنیت، بر صنعت بازی‌های دیجیتال اثرگذار باشد.

بخش‌های پرداخت درون شبکه‌ای، به بخش مهمی از بازی‌های دیجیتال تبدیل شده است و بازیکنان پول بسیاری را در آن خرج می‌کنند و بازی را تا حد ممکن پیش می‌برند. ازجمله بازی‌هایی که در بازار ایران مطرح است، بازی Clash of Clans است.

بازیکنان مقداری پول و زمان صرف این بازی کرده و حساب کاربری خود را در ازای پیشرفتی که در بازی داشتند به فروش می‌گذاشتند. این موضوع در دنیای بازی یک امر جا افتاده است که به آن Gold  farming می‌گویند.

این دوره به طور قطع یک دوره زمانی جدید و جالب در صنعت بازی‌ها است. به دلیل آن که بلاکچین بر عدم تمرکز و آزادی تأکید دارد، شاید گیمرها بتوانند از این قابلیت‌ها در برخی از بازی‌های محبوب استفاده کنند. به طور خاص، رویکرد بازی‌های بلاکچین عمدتاً در معاملات دارایی‌های موجود در بازی است. معاملات در بازی‌های بلاکچین بیشتر به شارژ هزینه ورود سایر بازیکنان جهت دریافت پذیرش در محیط شخصی شما ساخته شده است.

امکان هایی که بلاکچین در بازی های دیجیتال فراهم می کند

در حال حاضر تعداد بازی‌هایی که از سیستم غیرمتمرکز بلاکچین استفاده می‌کنند، بسیار محدود است و نمی‌توانند از ارزهای دیجیتال درون بازی استفاده کنند و درعین‌حال نیز باید با غول‌های بزرگی برای ورود به بازار رقابت کنند.

علاوه بر تاثیر بلاکچین در صنعت بازی‌های دیجیتال، می‌توان ادعا کرد که بلاکچین، این بازار را به یک بازار امن تبدیل می‌کند که تقلب و دستکاری در آن تقریباً محال است.  متأسفانه دزدی و کلاهبرداری در بازار بازی‌های دیجیتال افزایش پیدا کرده است.

ارزهای دیجیتال پرداخت دورن شبکه‌ای را تسهیل می‌کنند و در کارایی بازار و تمرکززدایی نقش مهمی دارند. بلاکچین فضایی امن برای بازی ایجاد می‌کند و باعث افزایش امنیت می‌شود. بلاکچین امکان مبادله امن در فضای بازی را فراهم می‌کند تا در کارایی و شفافیت بازار تاثیر مثبتی بگذارد.

بلاکچین استفاده از یک حساب کاربری را برای همه بازی ها فراهم می‌کند و قابلیت ارزش‌گذاری روی دارایی‌های نامشهود و مجازی را در بازی فراهم می‌کند. اجازه مالکیت حقیقی دارایی‌های درون بازی و کنترل بیشتر بازیکنان بر بازی را فراهم می‌سازد.

https://www.asianews.ir/u/2v5
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید