صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۹
کد خبر: 4773
گزارشگر: 300
۴۳۶
۰
۰
۰

در منطقه آزاد انزلی پارک آبی و شهربازی سرپوشیده احداث می شود

در منطقه آزاد انزلی پارک آبی و شهربازی سرپوشیده احداث می شود
در پنجمین دوره طرح ملی افتتاح پروژه های مناطق آزاد به دستور ریاست جمهوری عملیات ساخت مجموعه پارک آبی و شهربازی سرپوشیده منطقه آزاد انزلی آغاز شد.
آسیانیوز/ روز دوشنبه در یک ارتباط ویدئو کنفرانسی به دستور رئیس جمهور عملیات احداث مجموعه پارک آبی و شهربازی سرپوشیده منطقه آزاد انزلی در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع با اشتغالزایی ۱۲۰ نفر و با استفاده از آخرین استانداردها و شاخص های بین المللی در این منطقه کلید خورد .
مجموعه پارک آبی و شهربازی سرپوشیده بیش از ۲۳ هزار متر مربع زیر بنا دارد و بر اساس پیش بینی ها ظرف مدت دو سال و نیم در محدوده تجاری و گردشگری منطقه آزاد احداث و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
این مجتمع گردشگری و تفریحی در راستای گسترش زیرساخت ها و امکانات توریستی منطقه آزاد انزلی به منظور ارتقاء کمی و کیفی خدمات این حوزه برای جذب گردشگران داخلی و خارجی و تنوع بخشی به مجموعه های تفریحی-گردشگری موجود در سطح منطقه در قالب قرارداد ساخت و بهره برداری با این سازمان ایجاد می شود.
در کنار مجموعه پارک آبی و شهربازی سرپوشیده منطقه آزاد انزلی بخش های دیگری چون پارک کودکان، نینجا پارک بزرگسالان و نوجوانان و پارک VR (واقعیت مجازی) و دیگر امکانات تفریحی مرتبط در فاز مرکز تجارت و گردشگری منطقه با سرمایه گذاری ایرانی مقیم خارج از کشور ساخته می شود .
اکنون در حوزه گردشگری منطقه آزاد انزلی دارای بزرگترین مجموعه تفریحی-گردشگری آکواریوم و باغ خزندگان کشور، بزرگترین مرکز تفریحات دریای شمال کشور، مجموعه مارینا مشتمل بر اسکله قایق های تفریحی و ورزش های آبی و سایر امکانات تفریحی برای گردشگران ورودی داخلی و خارجی است.
امروز عملیات اجرایی ۵۲ پروژه در مناطق آزاد کشور با اعتبار ۶۲ هزار میلیارد تومان آغاز شد.
لازم با ذکر است در پایان این ارتباط ویدئو کنفرانسی کلنگ احداث مجموعه پارک آبی و شهربازی سرپوشیده منطقه آزاد انزلی به زمین زده شد.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، کراسنودسک  ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای همسود  CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.
 
https://www.asianews.ir/u/2vs
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید