صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۱
کد خبر: 4780
گزارشگر: 213
۱۰۰۳
۰
۰
۱۶
اظهارات قضات دیوان عدالت اداری درباره قرارداد و قانون کار

قراردادهای کار با رای دیوان «دائمی» می شوند

قراردادهای کار با رای دیوان «دائمی» می شوند
قضات دیوان عدالت اداری با صدور رایی اذعان کردند که طبق تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار و همچنین رأی وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در مواردی که در قرارداد کار دائمی یا کار با جنبه مستمر، مدت به صورت صریح یا ضمنی ذکر نشده باشد، قرارداد به صورت دائمی تلقی می شود.

به گزارش آسیانیوز، قضات دیوان عدالت اداری با صدور رایی، تصریح کردند: در قراردادهای موقت که برای مرتبه دوم به صورت ضمنی و به طور موقت تمدید شده است بعد از انقضاء مدت قرارداد ادامه قرارداد در کارهای دائمی یا با جنبه مستمر بدون ذکر مدت و به صورت صریح یا ضمنی تمدید می‌شود قرارداد دائمی تلقی خواهد شد.

-----------------

بیشتر بخوانید:

بحران قراردادهای موقت کار در سال های اخیر

۲۰ «خواسته اصلی» کارگران و بازنشستگان چیست؟/اصلاح قوانین کار در دستور کار دولت و مجلس

«افزایش سنوات بازنشستگان تامین اجتماعی» با اجرای «رای مثبت» دیوان عدالت اداری

مردان «دون ژوانی» چه رفتاری با زنان دارند؟/از خودشیفتگی تا هرزه گری جنسی

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 برابر این رای طبق تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار و همچنین رأی وحدت رویه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در مواردی که در قرارداد کار دائمی یا کار با جنبه مستمر، مدت به صورت صریح یا ضمنی ذکر نشده باشد قرارداد به صورت دائمی تلقی می شود .

ایلنا نوشت در قراردادهای موقت که برای مرتبه دوم به صورت ضمنی و به طور موقت تمدید شده است، بعد از انقضاء مدت قرارداد ادامه قرارداد در کارهای دائمی یا با جنبه مستمر، بدون ذکر مدت و به صورت صریح یا ضمنی تمدید می‌شود قرارداد دائمی تلقی خواهد شد./


https://www.asianews.ir/u/2vt
اخبار مرتبط
ابراهیم رئیسی سیزدهمین دولت ایران را از یک ماه دیگر آغاز می‌کند و او برای کاهش هزینه خانواده‌ها وعده داده که کارت اعتباری معیشت صادر می‌شود.
عضو کارگروه ۳۱ نفره‌ی پیگیری مطالبات بازنشستگان با ارسال نامه‌ای به معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور، به تعلل در ابلاغ لایحه دائمی شدن همسان‌سازی اعتراض کرد.
محمد شیرکوند، فعال گردشگری گفت: کشور ما در بالاترین خط تحریم ممکن قرار دارد و حوزه سیاسی و دیپلماسی آن دچار پیچیدگی‌های مخصوص به خود است؛ به طوری که در ظرف مدت ۱۵ روز در مراسم اربعین بالاترین سطح خدمات گردشگری اعم از خدمات ارزی، بیمه، پزشکی و حتی خدمات ویزا را حتی به اقوام غیر ایرانی و به جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری ارائه می دهد؛ اما زمانی که نوبت به گردشگری داخلی و ورودی می‌رسد، مدام می گویند که می‌خواهیم اما نمی‌توانیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید