صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۸:۰۲
کد خبر: 4799
گزارشگر: 213
۱۶۰۷
۰
۰
۱۱
کارکنان پتروشیمی و پالایشگاهی «کمپین اعتصاب ۱۴۰۰» راه انداختند

اعتصاب «کارگران صنایع نفت و گاز سراسر کشور»: «حق خواهی» را ادامه می دهیم

اعتصاب «کارگران صنایع نفت و گاز سراسر کشور»: «حق خواهی» را ادامه می دهیم
کارگران بخش‌های پتروشیمی و پالایشگاهی با راه‌اندازی «کمپین اعتصاب ۱۴۰۰»، برای پیگیری مطالبات معیشتی و صنفی خود در شهرهای جنوبی کشور دست از کار کشیده‌اند.

به گزارش آسیانیوز، هم‌زمان با روزهای پایانی دولت حسن روحانی، گزارش‌ها حاکی از آن است کارگران صنایع نفت و گاز ایران در تهران و جنوب کشور با پیوستن به کارزاری سراسری برای مطالبات معیشتی دست به اعتصاب زده‌ و اعلام کرده‌اند «از حق خود نخواهیم گذشت».

--------------------------

بیشتر بخوانید:

کارگران را به امان خدا نگذارید!

عیدی و پاداش کارگران ساعتی و پاره وقت چطور محاسبه می شود؟

افزایش حقوق کارگران در سال 1400/ حداقل مزد کارگری براساس تورم اعلام شده باشد

نمایندگان مجلس، قوه مقننه و مجریه حق تعیین دستمزد کارگران را ندارند/با سرسپردن تامین اجتماعی به نامه دولت کارگران اعتراض می کنند

تشریح «نحوه واکسیناسیون سالمندان»/بدون ثبت نام برای «همه اولویت ها» پیامک ارسال می شود

ارسال پیامک برای تزریق «دُز دوم» بالای ۷۰ سال
-
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

این کارگران بخش‌های پتروشیمی و پالایشگاهی با راه‌اندازی «کمپین اعتصاب ۱۴۰۰»، برای پیگیری مطالبات معیشتی و صنفی خود در شهرهای جنوبی کشور دست از کار کشیده‌اند.


تصاویر منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد روز سه‌شنبه اول تیرماه، کارگران در مجتمع‌های صنعتی از جمله در تهران، کنگان، بهبهان،‌ گچساران،‌بوشهر ،‌آبادان و اصفهان فعالیت خود را متوقف کردند تا مطالباتشان را بیان کنند.

برخی از این مجتمع‌ها که ویدیوهای اعتصاب و حضور کارگرانش منتشر شده است عبارت‌اند از شرکت جهان‌پارس،‌ پتروشیمی گچساران،‌ فاز ۱۳ عسلویه،‌ پالایشگاه نفت تهران،‌ پالایشگاه بیدبلند، پالایشگاه آدیش جنوبی و‌ پالایشگاه آبادان.

افزایش سطح دستمزد، پرداخت حقوق معوق و تغییر نوبت مرخصی از جمله خواسته‌های اعتصاب‌کنندگان است. این اعتصاب‌ها از روزهای گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

کارگران این صنایع پلاکاردهایی در دست داشته‌اند که شعارهایی از قبیل «معنای عدالت مساوات نیست» و «سوگ نفت» را نشان می‌دهد.

اعتراض‌های صنفی،‌ قانونی و معیشتی در شهرها و صنایع گوناگون کشور در ماه‌های گذشته و با تشدید وخامت اوضاع اقتصادی با شیوع کرونا در ایران، ادامه یافت.

بازنشستگان تامین اجتماعی، کارگران صنایع مخابراتی، برق و گاز هم از دیگر بخش‌هایی‌اند که پیش‌تر گزارش‌هایی از اعتصاب و اعتراض در آن‌ها منتشر شده بود.

در این اعتراض‌ها، شعارهایی علیه شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز داده می‌شد، انتخاباتی که برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی  ایران با مشارکت زیر ۵۰ درصدی مردم مواجه شد و نزدیک به چهار میلیون نفر هم رای باطله دادند.

بسیاری از کارگران در دوره شیوع کرونا یا شغل خود را از دست داده‌اند یا به‌دلیل افزایش قیمت‌ها قادر به تامین معاش خود و خانواده نیستند.

مقام‌های دولت از جمله علی ربیعی،‌ سخنگوی دولت، نیز نارضایتی از اوضاع اقتصادی را تایید کرده‌ و گفته‌اند که یکی از دلایل استقبال نکردن مردم از انتخابات همین موضوع بوده است./

https://www.asianews.ir/u/2w6
اخبار مرتبط
زیان دیدگان بورسی به دنبال جبران ضرر سرمایه‌های خود هستند؛ شاخص کل بورس در حال حاضر روی سطح یک میلیون و ۱۸۸ هزار واحدی قرار دارد که رشد ۲۰ درصدی را نسبت به پارسال همین موقع نشان می‌دهد، در حالی که به نظر می‌رسد سرمایه‌های بورسی رشدی نداشته است.
تجمع کارگران به مناسبت روز جهانی کارگر صبح امروز؛شنبه، ۱۱ اردیبهشت، در بسیاری از شهرهای کشور و در تهران مقابل وزارت کار برگزار شد.
بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی امروز از دقایقی پیش در برخی از شهرستان‌ها مقابل ادارات سازمان تامین اجتماعی تجمع کرده‌اند؛ آن‌ها خواهان قرار گرفتن کل مبلغ متناسب‌سازی در پایه‌ی مستمری هستند تا مشمول افزایش ضریب سالیانه شود.
امروز در اصفهان کشاورزان معترض به وضعیت زاینده‌رود و حق آبه خود، اقدام به برگزاری تجمع کردند؛ همچنين تجمع برخی از سهامداران شرکت خودروسازی «آذیکو» و مالباختگان بورس نیز در استانهای مختلف کشور به درگیری هایی کشیده شد.
سهامداران و مالباختگان بازار سرمایه امروز اول اردیبهشت 1400 مقابل سازمان بورس تحمع اعتراضی برگزار کردند و مانع تردد خودروها در خیابان سعادت آباد شدند؛ این تجمع در بیشتر شهرهای بزرگ ایران شکل گرفته است.
ده‌ها نفر از سهام‌داران مال‌باخته بورس با تجمع مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران شعارهایی از قبیل «از بس دروغ شنیدیم، ما دیگه رای نمی‌دیم» سردادند.
بر اساس تصاویر منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی، بازنشستگان روز یکشنبه ۲۹ فروردین‌ماه با پیگیری تجمع‌های هفتگی مقابل ساختمان‌های اداره تامین اجتماعی در تهران و شهرهای مختلف مانند اصفهان، کرج و اهواز شعارهایی از جمله «حق ما رو پس بدین» و «گرانی، تورم، بلای جان مردم» سر دادند.
رئیس کانون عالی بازنشستگان گفت: سازمان از دولت طلبی سنگینی دارد و اگر دولت مطالبات سازمان را درست و حسابی پرداخت کند، سازمان هم می‌تواند به تعهدات خودش و راجع به مجموعه‌ی بازنشستگان اقدام‌های لازم را انجام دهد. با این حال احکام متناسب‌سازی مستمری‌بگیران تامین اجتماعی دائمی است.
با ادامه دور جدید اعتراضات معیشتی و صنفی در کشور بازنشستگان تامین اجتماعی و مال‌باختگان بازار بورس ایران در تهران و شهرهای دیگر کشور دست به تجمع زده و بر شرکت نکردن در انتخابات تاکید کردند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید