صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲ تیر ۱۴۰۰ / ۰۲:۱۲
کد خبر: 4803
گزارشگر: 213
۶۶۴
۰
۰
۱۰
یادداشت

کار زیاد کُشنده است!

کار زیاد کُشنده است!
اگر بیش از ۵۵ ساعت در هفته کار می‌کنید، باید بدانید که سلامتی شما در خطر است و بر اساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی و فدراسیون بین‌المللی کارگران سالانه ۷۴۵ هزار نفر در دنیا به خاطر کار کردن با ساعت‌های طولانی جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش آسیانیوز، اگر بیش از ۵۵ ساعت در هفته کار می‌کنید، باید بدانید که سلامتی شما در خطر است. بر اساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی و فدراسیون بین‌المللی کارگران سالانه ۷۴۵،۰۰۰ نفر در دنیا به خاطر کار کردن با ساعت‌های طولانی جان خود را از دست می‌دهند. مطالعه‌ای که اخیراً در مجله‌ی Environment International منتشر شده است، اولین مطالعه در مورد تاثیر کار طولانی مدت و مرگ بوده است.

---------------------------------

بیشتر بخوانید:

اعتصاب «کارگران صنایع نفت و گاز سراسر کشور»: «حق خواهی» را ادامه می دهیم

«جزییات» افزایش چند برابری منابع متناسب سازی حقوق بازنشستگان

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در سال ۲۰۱۶ به طور تخمینی ۳۹۸،۰۰۰ نفر در اثر سکته و ۳۴۷،۰۰۰ نفر در اثر بیماری‌های قلبی ناشی از کار بیش از ۵۵ ساعت در هفته جان خود را از دست داده‌اند. این آمار سال به سال نیز در حال بدتر شدن است. از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی در اثر کار طولانی مدت حدود ۴۱ درصد رشد داشته است. در مورد سکته‌ی مغزی نیز این رشد طی این سال‌ها حدود ۱۹ درصد بوده است.

---------------------------

بیشتر بخوانید:

قراردادهای کار با رای دیوان «دائمی» می شوند

اعلام «جزییات» ثبت نام جاماندگان یارانه ها

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

مردان بیش از زنان در معرض خطر مرگ ناشی از کار زیاد هستند. تقریباً ۷۲ درصد این نوع مرگ‌ها به مردان اختصاص دارد. از نظر سن نیز بیشترین خطر متوجه میانسالان و افرادی است که در سنین بالا بازنشسته نشده‌اند. در واقع بیشترین فراوانی مربوط به افراد ۴۵ تا ۷۴ ساله است.

در حال حاضر ۸.۹ درصد از انسان‌ها بیش از حد کار می‌کنند. تعریف کار بیش از حد کار بیش از ۵۵ ساعت در هفته است. آسیای جنوب شرقی جایی است که مردم آنجا بیشترین ساعت‌های کاری را دارند و مردم اروپا کمترین آسیب را از کار طولانی مدت می‌بینند.

از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ تعداد افرادی که بیش از ۵۵ ساعت در هفته کار می‌کنند نیز افزایش چشمگیری داشته است که می‌تواند ناشی از مشکلات اقتصادی دنیا باشد. موبایل‌های هوشمند و لپ‌تاپ‌ها نیز به این مشکل افزوده‌اند و با وجود آن‌ها ساعت‌های کاری می‌تواند محدود به مکان و زمان خاصی نباشد.

شیوع کووید۱۹ نیز می‌تواند باعث وخیم‌تر شدن این شرایط شود، زیرا ناپایداری اقتصادی بیشتر شده و فرهنگ کاری نیز عوض شده است./

 مترجم: ویدا محمودی - مجله علمی ایلیاد

مجله علمی ایلیاد
https://www.asianews.ir/u/2wa
اخبار مرتبط
ضعف نظام بانکداری کشور سال هاست که یکی از مهمترین موانع تولید در کشور است و همواره دست و پای تولیدکنندگان را بسته و نوعی حکمرانی ناعادلانه بر تولید و بنگاههای اقتصادی دارد؛ چه بسیار تولید کنندگانی که با وجود تولید محصولات با کیفیت و نوآورانه و تلاش برای ایجاد اشتغال پایدار مورد بی مهری نظام بانکی قرار گرفته و به تعطیلی کشیده شده اند.
معاون وزیر صمت و رییس «سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان» گفت: مشتری نباید در همکاری به حَکم نیاز داشته باشد و اگر مشتری از شرکت قهر کند باید طوری تلقی کنیم که گویی دست و چشم مجموعه دارد جدا می شود و واضحا خدمات باید در داخل کشور «برند سازی» شوند؛ چون شرط برند بین المللی شدن، برند داخلی شدن است.
شرایط نامساعد، بسیاری از کشاورزان گندم را وادار به تغییر کاربری زمین ها و بیکاری عده ای زیادی کارگر می کند که بحران اشتغال در بحث کشاورزی را به دنبال خواهد داشت.
در حال حاضر وجود یک وزارتخانه یکپارچه باعث ارتباط تنگاتنگ تولید، بازرگانی، واردات و صادرات شده است، اما جداسازی بخش تولید از بازرگانی خود می تواند برای تولیدکنندگان مشکل ساز شود.
سابقه تغییر ساختار بازرگانی کشور در دهه نود به سال 1390 بر می‌گردد که نمایندگان اسبق مجلس با انحلال وزارت بازرگانی موافقت کردند تا بخش تولید و بازرگانی کشور توسط یک متولی واحد یعنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اداره شود؛ ولی در شرایط کنونی که رسیدگی جدی به مشکلات اقتصادی کشور و مدیریت بحران کرونا در دستور کار دولت قرار دارد، صرف زمان و انرژی برای ساماندهی یک وزارتخانه جدید تامل برانگیز است.
چندین سال طول می‌کشد تا واکسن در همه جا در دسترس باشد و حتی اگر توزیع واکسن به‌طور گسترده انجام شود برخی از افراد همچنان از تزریق خودداری می‌کنند یا تعدادی از افراد واکسینه شده حتی اندک، باز هم بیمار می‌شوند؛در حالی که قرار است روش های درمانی با تولید قرص گسترش پیدا کند.
سهام شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان با نماد «فتوسا» روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در بازار فرابورس عرضه می‌شود.
اهمیت فضای اقتصاد، تولید و نوآوری در شرایط فعلی کشور به حدی است که امسال پشتیبانی و مانع زدایی از تولید به عنوان شعار سال از سوی رهبر انقلاب مطرح شده و سمت و سو‌ی برنامه ریزی و خط مشی اداره کشور برای قوای سه گانه مشخص شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید