صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۱
کد خبر: 4810
گزارشگر: 213
۱۶۰۰
۰
۰
۶
خرابکاری صبح امروز؛ دوم تیر در منطقه کردان

جزییات حمله به «یک ساختمان‌ سازمان انرژی اتمی ایران» در کرج

جزییات حمله به «یک ساختمان‌ سازمان انرژی اتمی ایران» در کرج
صبح امروز اقدام خرابکارانه علیه یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی ایران صورت گرفته است و گفته می‌شود ساختمان انرژی اتمی در مجاورت این محل یعنی مرکز دارویی برکت در کردانِ کرج واقع است.

به گزارش آسیانیوز، »اقدام خرابکارانه» علیه یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی ایران «خنثی شد» و گفته می‌شود ساختمان انرژی اتمی در مجاورت این محل یعنی مرکز دارویی برکت در کردانِ کرج واقع است.

---------------------------------

بیشتر بخوانید:

اسراییل در تدارک حمله به ایران/رییس ستاد ارتش اسرائیل به جو بایدن هشدار داد

اسراییل گفت انتخابات ایران به جهان بیدارباش داد!

پمپئو گفت با رئیسی و «حکومت ایران» نمی توانیم مذاکره کنیم
--------------------------------------------------------------------------------------------------

امروز چهارشنبه، دوم تیرماه، «اقدام خرابکارانه» علیه یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی صورت گرفت. خبرگزاری صدا و سیما و خبرگزاری ایسنا در این مورد نوشتند که این اقدام «با شکست روبه‌رو شد و هیچ گونه خسارت مالی و جانی نیز به‌دنبال نداشت.»

جزییات حمله به «یک ساختمان‌ سازمان انرژی اتمی ایران» در کرج---------------------------------------

بیشتر بخوانید:

ارسال پیامک برای تزریق «دُز دوم» بالای ۷۰ سال

بابک خرمدین؛ قربانی «کُند ذهنی مادر» و «اختلال روانی» پدر

همه افراد «بالای ۷۰ سال» نوبت واکسیناسیون دریافت می کنند

«تشدید» شیوع کرونا با «واکسن چینی»

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

با این حال هنوز هیچ مقام رسمی و دولتی در این باره اظهار نظر نکرده است.

پیش از ظهر روز چهارشنبه برخی خبرگزاری‌ها در ایران از حمله پهپادی به مجموعه دارویی برکت، زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام که در حال تولید واکسن کرونا ایرانی است، خبر داده بودند.

این خبر ساعتی پس از انتشار از خروجی تمامی خبرگزاری‌های مختلف از جمله خبرگزاری‌های ایلنا و دانشجو حذف شد.

در آن خبر آمده بود که «حمله پهپادی دشمنان ایران به مجموعه دارویی برکت زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام مستقر در کُردان کرج» انجام شده و «این حمله ناموفق بوده و گویا نقطه مجاور این مجموعه هدف حمله قرار گرفته که هیچ آسیبی به دنبال نداشته است.»

موضوع «خرابکاری» علیه تأسیسات اتمی ایران پیش از این هم از سوی مسئولان مطرح شده و در موارد گذشته، مسوولان در اظهارات خود، اسرائیل و عوامل داخلی وابسته به این کشور را پشت پرده این حوادث معرفی می‌کنند.

روز پنج‌شنبه کاظم غریب‌آبادی، سفیر ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به‌ دلیل آن چه «سکوت» مقابل «اقدامات تروریستی و خرابکاری» اسرائیل در تاسیسات هسته‌ای ایران نامید، به عدم بی‌طرفی متهم کرد.

پیش از این نیز فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس ایران گفته بود در طول ۱۵ سال گذشته، پنج انفجار «بزرگ» در تاسیسات هسته‌ای نطنز رخ داده و علاوه بر آن حوادث کوچک متعددی هم در این تاسیسات به وقوع پیوسته است./


https://www.asianews.ir/u/2wf
اخبار مرتبط
یک مقام وزارت نیرو روز یکشنبه ۳۰ خرداد اعلام کرد که نیروگاه اتمی بوشهر از روز شنبه به‌طور «موقت» از مدار خارج شده است و انتظار می‌رود که کشور با خاموشی‌های گسترده روبرو شود.
نخست وزیر جدید اسرائیل، انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جمهوری اسلامی در ایران را «آخرین پیام بیدارباش» به جهان و کشورهایی که در حال مذاکره برای احیای توافق هسته‌ای با ایران هستند، توصیف کرد.
نفتالی بنت، سیاستمدار راستگرای اسرائیلی که قرار است پس از تایید پارلمان، رهبری کابینه ائتلافی آینده اسرائیل را برعهده گیرد، با اشاره به اینکه برنامه اتمی ایران به نقطه‌ای حیاتی رسیده، ادامه داد: «احیای برجام یک اشتباه خواهد بود.
یوسی کوهن رییس پیشین موساد مدعی شد از سایت‌های هسته‌ای ایران «شناخت عمیقی» دارد و گفت در نطنز «قبلا سانتریفیوژها می‌چرخیدند، اما ظاهرا دیگر نمی‌چرخند.»
حوالی ساعت ۱۷:۴۷ عصر روز گذشته (۱۷خرداد ماه) در کارخانه «بهنوش» رخ داد.
همزمان با آغاز یک رزمایش مشترک نیروهای هوایی اسرائیل، ایتالیا، آمریکا و بریتانیا در آسمان ایتالیا، یک «افسر ارشد» اسرائیلی مدعی شد که خلبانان کشورش با هدف «آمادگی برای مقابله با ایران» به این مانور اعزام شده‌اند.
کاخ سفید سوم ژوئن، در بیانیه‌ای از دیدار جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، با بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، در شهر واشنگتن خبر داد که در این بیانیه ادعا شده است آن‌ها درباره تهدید رفتار تهاجمی جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه گفت‌وگو کرده و بر عزم خود برای مقابله با این تهدیدها تاکید کردند.
سه عضو جمهوری‌خواه سنای آمریکا، که پس از پایان درگیری‌های اسرائیل و شبه‌نظامیان غزه به اسرائیل سفر کرده‌اند، مدعی شدند که جهان باید یک‌صدا در برابر تهدید و رفتارهای یران بایستد.
هیچ‌گاه ادیان و ایدئولوژی‌ها منجر به ایجاد دشمنی ابدی و واقعی میان کشورها و واحدهای سیاسی در جهان نشدند؛ چرا که دشمن‌ها از طریق تضاد منافع در رقابت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به وجود می‌آیند و ایدئولوژی‌ها نفرت از رقیب و کشور دارای تضاد منافع را توجیه و پیروزی را به یک ضرورت تبدیل می‌کنند.
یوسی کوهن مدعی شد که باید به ایران درباره گذر از خط قرمزها «درس خوبی» بدهیم؛ در حالی که وی از سال ۲۰۱۶ برنامه‌های مخفی اسرائیل را هدایت می‌کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید