صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲ تیر ۱۴۰۰ / ۲۱:۰۲
کد خبر: 4815
گزارشگر: 213
۸۲۵
۰
۰
۱۰
واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران بازدید کننده از دریاچه ارومیه

جزییات ​جان باختن «خبرنگاران محیط زیست» در اثر نقص «ترمز» اتوبوس

جزییات ​جان باختن «خبرنگاران محیط زیست» در اثر نقص «ترمز» اتوبوس
​دو خبرنگار بر اثر واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست عازم دریاچه ارومیه در نزدیکی شهرستان نقده کشته شدند.

به گزارش آسیانیوز، دو خبرنگار بر اثر واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست عازم دریاچه ارومیه در نزدیکی شهرستان نقده کشته شدند.

نام این دو خبرنگار، مهشاد کریمی از خبرگزاری ایسنا و ریحانه یاسینی از خبرگزاری ایرنا اعلام شده است.

 

جزییات جان باختن «خبرنگاران محیط زیست» در اثر نقص «ترمز» اتوبوس

 

------------------------------

بیشتر بخوانید:

آغاز «خشکسالی طولانی» در ایران

جزییات حمله به «یک ساختمان‌ سازمان انرژی اتمی ایران» در کرج

خشک شدن ایران؛ وقوع «جرم و جنایت» و «مهاجرت»

تحریم های بیت رهبری برداشته می شود؟
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

علی مرادپور، مسئول روابط عمومی بیمارستان نقده، گزارش‌ها مبنی بر فوت سه تن در این حادثه را رد کرده و گفته است: «یکی از مصدومان در زیر اتوبوس مانده بود که گمان می‌رفت فوت کرده اما دچار شکستگی پا شده بود».

جزییات جان باختن «خبرنگاران محیط زیست» در اثر نقص فنی ترمز اتوبوس
مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در عین حال از مصدومیت ۲۱ تن دیگر در این حادثه خبر داده است.

 ایسنا نوشت اتوبوس جمعی از خبرنگاران کشور که برای بازدید از تونل «کانی سیب» عازم منطقه بودند، ساعت ۱۸ روز چهارشنبه دوم تیرماه، در محور ارومیه- نقده واژگون شد.

مهران نظری، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز گفت: اتوبوس حامل خبرنگاران رسانه‌های کشور که امروز دوم تیرماه برای تهیه گزارش احیای دریاچه ارومیه به منطقه سفر کرده بودند، در نزدیکی نقده واژگون شد.

اودر خصوص حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران افزود: در این حادثه تعدادی از خبرنگاران مجروح شدند در حال اعزام به محل هستیم تا وضعیت بیماران بررسی شود که اطلاعات تکمیلی اعلام می‌شود.

باقر بهرامی رئیس مرکز فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در خصوص این حادثه به ایسنا گفت: در این حادثه ۲۱ نفر مصدوم شد و ۲ نفر جان خود را از دست دادند در حال اعزام به محل حادثه هستیم تا وضعیت بیماران به طور کامل بررسی شود.

آیدین دانشگر، رئیس بیمارستان نقده گفت: اتوبوسی که حامل خبرنگاران پایتخت بود هنگام بازگشت، در جاده روستای دشت قوره واژگون می‌شود. دو نفر از سرنشینان به خاطر ماندن زیر اتوبوس فوت شدند. در این حادثه ۱۳ نفر از خبرنگاران به دلیل مصدومیت در بیمارستان بستری هستند. حال یک نفر هم وخیم گزارش شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نقده نیز به خبرگزاری تسنیم گفته که «ماموران، علت این حادثه دردناک را نقص فنی و ترمز اتوبوس حامل خبرنگاران عنوان کردند»./

https://www.asianews.ir/u/2wj
اخبار مرتبط
رئیس اتاق‌بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران می‌گوید با وجود همه ادعاها، سهم اقتصاد کشور از اقتصاد جهانی در چهار دهه گذشته نصف شده و به تعبیری باید گفت که رشد اقتصادی ما در این دوره تقریبا صفر بوده است.
رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی، گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون میزان بارش در کشور حدود ۱۳۰ میلیمتر بوده است و این میزان نسبت به میانگین بلند‌مدت کشور بیش از ۴۰ درصد کمتر است؛ از این رو بدون هیچ تعارفی آب نیست.
امنیت غذایی در واقع به معنای دسترسی همه افراد یک جامعه در تمام طول عمر به غذای سالم و کافی برای داشتن یک زندگی سالم و فعال است .
قیمت‌ تمام‌شده بالای محصولات کشاورزی، عدم ثبات تولیدات کشاورزی، قیمت‌های خرید تضمینی، شرایط دشوار واردات با نرخ بالای ارز، فرسودگی ماشین‌آلات و پایین بودن بهره‌وری نیروی کار در صنعت غذا، از جمله مهم‌ترین عوامل اثرگذار در قیمت تمام‌شده در صنعت غذا کشور است.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفند گفت: این روزها به دلیل خشکسالی و کمبود دامی کشتار دام که بی‌رویه انجام می‌شود، بسیار است و همین موضوع سبب نگرانی جدی برای کمبود گوشت قرمز در نیمه دوم سال است که جهش قیمت‌ها و در نتیجه برگشت صف گوشت را به دنبال خواهد داشت.
محمد درویش، فعال محیط زیست گفت: بر اساس آمارهایی که معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، ۶۰ هزار روستا خالی از سکنه شده و جمعیت حاشیه‌نشینان از ۷۰۰ هزار نفر در سال ۵۶ به ۲۰ میلیون نفر رسیده است و بر اساس اعلام قوه قضاییه ۷۰ درصد جرم و جنایات در حاشیه شهرها رخ می دهد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با گله‌مندی از عدم تخصیص اعتبار به سازمان مدیریت بحران کشور و ناراحتی مردم گفت: بر اساس آمار در سال 98 سازمان مدیریت بحران پنج هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان از برنامه‌وبودجه درخواست کرد که از این میزان تنها ۳۰۰ میلیارد تومان برای آن محقق شده است.
معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور می‌گوید که ایران به‌دلیل افت بارندگی در سال جاری، تابستان ۱۴۰۰ با مشکل کم آبی روبرو خواهد شد و بر این اساس تعداد شهرهای دارای تنش آبی به ۲۲۰ تا ۲۵۰ شهر افزایش خواهد یافت.
متاسفانه در ایام اخیر، اعتصابات و اعتراضاتی که در شرکت‌هایی مثل هفت تپه و هپکو به پا شده، نشانه ای از زامبی شدن اقتصاد ایرانه‌‌. دولت می‌خواد جلوی واردات رو بگیره تا جلوی خروج ارز گرفته بشه. در واقع اقتصاد ایران زامبی شده! ازین جهت که چیزی نداره به دنیای جدید و خیلی سریعِ امروزی ارائه کنه، چه در صنعت چه در خدمات و چه حتی در کشاورزی؛ یعنی ایران در اقتصاد جهانی کاملا «نامربوط» شده و تنها با نفت و میعانات و پتروشیمی لنگان لنگان یک مسیر را به جلو حرکت می کنه؛ درست مثل یک زامبی.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید