صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲ تیر ۱۴۰۰ / ۲۲:۰۲
کد خبر: 4816
گزارشگر: 213
۱۵۷۵
۰
۰
۶
دروازه‌بان مشهور ایتالیایی و پایان حضور ۲۰ ساله‌اش در «یووه»

جی جی بوفون خوش آمدی!

جی جی بوفون خوش آمدی!
بوفون پس از حضور ۲۰ ساله‌اش در یووه، در حالی که یک فصل را در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در پی اس جی سپری کرده بود، به حضورش در پر افتخارترین باشگاه ایتالیا پایان داد و با قراردادی ۲ ساله راهی تیم سابقش پارما شد.

به گزارش آسیانیوز، جی جی بوفون، دروازه‌بان ۴۳ ساله، باسابقه و مشهور ایتالیایی باشگاه یوونتوس، با قراردادی ۲ ساله راهی تیم سابقش پارما شد. درواقع، باید گفت که او به خانه‌اش بازگشت.

بوفون پس از حضور ۲۰ ساله‌اش در یووه، در حالی که یک فصل را در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در پی اس جی سپری کرده بود، به حضورش در پر افتخارترین باشگاه ایتالیا پایان داد. حضور یک ساله او در پی اس جی چندان موفقیت‌آمیز نبود و در طول آن به همراه آن تیم، موفق به قهرمانی در لیگ یک فرانسه شد. عشق و علاقه او به یووه به اندازه‌ای بود که به تورین برگشت و حتی حاضر شد تا روی نیمکت ذخیره ها قرار بگیرد. او بارها نامزد دریافت عنوان بهترین دروازه‌بان جهان نیز شد و به گفته عده زیادی از کارشناسان ورزشی، یکی از دو دروازه‌بان برتر قرن است.

ایندیپندنت نوشت بوفون در سال ۲۰۰۱ از پارما به یووه آمد. پارما در آن دهه جزو تیم‌های پرقدرت ایتالیا به‌ شمار می‌رفت و بوفون در سال ۱۹۹۹ موفق شده بود جام یوفا را که حالا به نام لیگ اروپا شناخته می‌شود، با پارما تصاحب کند، و در مسابقات کوپا ایتالیا و سوپرکاپ ایتالیا نیز در آن سال‌ها به قهرمانی رسیده بودند. پس از آمدن بوفون به یوونتوس، پله‌های پیشرفت این بازیکن به سرعت طی شد و او توانست ۲۷ عنوان قهرمانی در دوران حضورش در یووه کسب کند.

رونالدو یووه را به یک قدمی فینال رساند

  بوفون در ۶۸۵ بازی با پیراهن یووه بازی کرد و در فصل ۲۰۲۰ -۲۰۲۱ بیشتر در مسابقات جام حذفی مورد استفاده قرار گرفت و موفق شد آخرین جام خود را نیز با این تیم در رقابت‌های کوپا ایتالیا کسب کند. او با یووه ده قهرمانی در سری آ به‌دست آورده است و مهمترین عنوان بین‌المللی‌اش به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۰۶ برمی‌گردد که موفق شد با تیم ملی ایتالیا در رقابت‌های جام جهانی به قهرمانی برسد. شاید تنها حسرت او نداشتن هیچ قهرمانی در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا باشد، و همیشه اشاره داشته است که آرزو دارد در این رقابت‌ها نیز به قهرمانی برسد.

بوفون علاقه زیادی به بازی رونالدو داشت، تا حدی که گفته می‌شد یکی از دلایل بازگشتش به یووه، حضور رونالدو بود. او گفته بود که بازی کردن در کنار رونالدو برایش افتخار است و امید داشت که تا بودن رونالدو در یووه، آن قهرمانی را نیز به‌دست آورد. اکنون بوفون بعد از بیست سال تیم یووه را ترک می‌کند. او دلیل این موضوع را نیمکت‌نشینی‌های زیاد از حد در یووه عنوان کرد و معتقد است که تا دو سال دیگر نیز قادر به بازی کردن است و ترجیح می‌دهد در زمین مسابقه از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

تیم پارما در این فصل از رقابت‌ها به سری ب سقوط کرده است و بوفون تصمیم دارد به همراه این تیم دوباره به رقابت‌های سری آ در فصل آینده بازگردد که در آن تخصص دارد، چراکه بوفون و یووه در سال ۲۰۰۶ به علت مسایل انضباتی به سری ب سقوط کردند و پس از قهرمانی در آن، دوباره در سال ۲۰۰۷ به این رقابت‌ها بازگشتند.

قرارداد بوفون با تیم پارما تا سال ۲۰۲۳ اعتبار دارد. باشگاه پارما نیز در خوش‌آمدگویی به او، در یادداشتی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و نوشت: «ابرمرد بازگشت! جی جی بوفون خوش آمدی.»/


https://www.asianews.ir/u/2wk
اخبار مرتبط
ملوان و چوکا برابر حریفان در خانه به برتری رسیدند، شهرداری آستارا مقابل میزبان بابلی شکست خورد.
سفارت روسیه با توجه به صدور غیر قانونی مجوزهای ورود به فدراسیون روسیه با استفاده از گذرنامه های جعلی طرفدار فن آیدی و بلیط مسابقه به بهانه تماشای جام جهانی فوتبال (یورو ۲۰۲۰) به سن پترزبورگ توسط برخی از شرکت های ایرانی، اعلام کرد که افراد با مدارک مذکور حق ورود به فدراسیون روسیه را ندارند.
تیم ملی فوتبال ایران در هفتمین بازی خود از دور مقدماتی جام جهانی، در دیداری یکسویه با نتیجه ۱۰-۰ از سد کامبوج گذشت؛ در حالی که در دیدار رفت دو تیم نیز با پیروزی ۱۴-۰ ایران به پایان رسیده بود.
از دور برگشت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در گروه C آسیا، تیم ملی فوتبال ایران با نتیجه سه بر صفر از سد بحرین گذشت؛ در حالی که در تاریخ دیدارهای دو کشور، این نخستین بار است که ایران در زمین بحرین موفق به کسب پیروزی می‌شود.
«نادر دست‌ نشان» اسطوره فوتبال مازندران بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.
تیم فوتبال استقلال ایران با برتری ۵ بر ۲ مقابل الاهلی عربستان، آغازی طوفانی در لیگ قهرمانان آسیا داشت.
رئیس فدراسیون فوتبال ایران روز دوشنبه ۱۶ فروردین مجتبی خورشیدی را به عنوان سرپرست تیم ملی بزرگسالان انتخاب کرد و این گزینش انتقاد برخی رسانه‌های ورزشی و هواداران فوتبال را در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.
علی انصاریان بازیکن پیشین فوتبال ایران دقایقی پیش در بیمارستانی در تهران درگذشت. او دومین ورزشکار جوان فوتبال کشور است که در روزهای اخیر در اثر ابتلا به کرونا جان باخت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید