صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۳ تیر ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۳
کد خبر: 4820
گزارشگر: 300
۴۴۸
۰
۰
۰
رییس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان:

بسیاری از کارخانه‌های گیلان به دلایل مختلف تعطیل هستند / وضعیت کارخانه های گیلان خوب نیست

بسیاری از کارخانه‌های گیلان به دلایل مختلف تعطیل هستند / وضعیت کارخانه های گیلان خوب نیست
سماکچی با بیان اینکه شرایط کارخانجات گیلان خوب نیست گفت: در حال حاضر بسیاری از کارخانه‌های گیلان به دلایل مختلف تعطیل هستند و از تمام ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند.
اسیانیوز/ محمدرسول سماکچی در گفت‌وگویی در پاسخ به این پرسش که صنعت و تولید گیلان هم‌اینک در چه وضعیتی قرار دارد اظهار داشت: شرایط کارخانه‌های گیلان خوب نیست از طرفی در حال حاضر بسیاری از کارخانه های گیلان به دلایل مختلف تعطیل هستند و از تمام ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند.
 
 
 
رییس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان اعلام کرد: برای رفع مشکلات و چالش‌های بخش تولید باید تمام دستگاه‌های مرتبط و ذیربط با هم هماهنگ و متحد باشند.
 
 
 
سماکچی با بیان اینکه تولیدکننده و خود کارفرما هم از وضعیت وخیم معیشتی کارگران مطلع‌ هستند و تا جایی که بتوانند پشتیبانی می‌کنند تصریح کرد: کارفرمایان معتقدند که وضعیت معیشت کارگران مطلوب نیست از طرفی بدون تردید کارگری هم که از این حیث دچار مشکل باشد ممکن است نتواند به خوبی کار خود را انجام دهد.
 
 
 
وی با اشاره به معضلات عدیده و پیجیده کارخانه های استان گیلان در تامین مواد اولیه خطوط تولیدی و سرمایه‌ در گردش اذعان کرد:‌ کارخانجات استان گیلان توانایی تامین و پرداخت همین افزایش حقوق‌هایی که البته به عقیده ما هنوز هم برای کارگران کافی نیست ندارند زیرا در مدت اخیر با سختی‌ها و مشقت‌های زیادی مواجه بودند.
 
 
 
رییس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان حمایت و پشتیبانی عملیاتی از بخش تولید، سرمایه‌گذاران، کارگران و کارفرمایان را خواستار شد و گفت: افزایش قیمت انرژی نه تنها از جمله مهم‌ترین موانع فعالیت کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی است بلکه با شعار رونق تولید و حمایت از آن که مورد تاکید مقام معظم رهبری است به هیچ عنوان همخوانی ندارد.
 
 
 
عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران وضع بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و مقررات گاه و بیگاه توسط دولت و بعضا مجلس را یکی دیگر از مشکلات بخش تولید کشور دانست و خاطرنشان کرد: اصلاح و بازنگری در قانون کار از جمله اقداماتی است که اگر محقق شود تبعات و آثار بسیار مثبتی را برای بخش اشتغال و تولید کشور به همراه دارد.
 
https://www.asianews.ir/u/2wn
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید