صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۴ تیر ۱۴۰۰ / ۰۳:۳۷
کد خبر: 4831
گزارشگر: 213
۸۲۱
۰
۰
۹
اظهارات نفتالی بنت درباره مخالفت با احیای برجام

نخست وزیر جدید اسرائیل؛ «تندروتر» از نتانیاهو: جمهوری اسلامی به مردم گرسنگی می دهد!

نخست وزیر جدید اسرائیل؛ «تندروتر» از نتانیاهو: جمهوری اسلامی به مردم گرسنگی می دهد!
توییتر فارسی دفتر نخست وزیری اسرائیل در رشته توییت‌هایی نوشت نفتالی بنت، نخست وزیر جدید اسرائیل در سخنانی در مراسم پایان دوره خلبانی نیروی هوایی اسرائیل مدعی شده است جمهوری اسلامی نظامی خشن و تندرو است و برای دستیابی به صلاح هسته ای به مردمش گرسنگی می دهد.

به گزارش آسیانیوز، نخست وزیر جدید اسرائیل گفت: جمهوری اسلامی رژیمی نیست که بتوان با آن معامله کرد. جمهوری اسلامی نظامی خشن و تندرو است

ایندیپندنت نوشت نخست وزیر جدید اسرائیل روز پنجشنبه مدعی شده حکومت ایران  خشن و تندرو است که حاضر است فقط برای دستیابی به برنامه هسته‌ای نظامی مردمش سال‌ها گرسنگی بکشند، و تاکید کرد جمهوری اسلامی رژیمی نیست که بتوان با آن معامله‌ای کرد.

-------------------------------------

بیشتر بخوانید:

«خسارت وسیع» در تاسیسات سانتریفیوژ کرج با حمله یک «پهپاد»

بخش دوم «سود سهام عدالت» کی واریز می شود؟
جزییات و «چگونگی» دریافت «کارت اعتباری» سهام عدالت

سالمندان «چه واکسنی» تزریق می کنند؟/روسیه و هند و چین به ایران واکسن نمی دهند!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

وی با بیان این که دشمنان اسرائیل در طول سال‌ها تغییر و پیشرفت می‌کنند، از عراق به عنوان دشمن سابق و از ایران به عنوان دشمن کنونی نام برد و گفت، دشمنان اسرائیل می‌دانند که «ما بی‌درنگ در وقت لازم، همانند گذشته، عمل خواهیم کرد.»

«حمله به ساختمان انرژی اتمی پهپادی نبود»
 بنت تاکید کرد اسرائیل هرگز هیچ تهدید علیه موجودیت خود را نمی‌پذیرد و افزود، ما ترجیح می‌دادیم دنیا بفهمد این نظامی که حاضر است برای دستیابی به برنامه هسته‌ای نظامی مردمش سال‌ها گرسنگی بکشند، رژیمی نیست که بتوان با آن معامله کرد.

نخست وزیر اسرائیل اضافه کرد: «اما متاسفانه وضع این چنین نیست. ما با دوستانمان مشورت و مذاکره خواهیم کرد، آنها را قانع خواهیم کرد، اطلاعات و درکمان را از روی احترام متقابل با آنها در میان خواهیم گذاشت، اما در آخر، مسئولیت و سرنوشت ما در دست خود ما و نه در دست هیچکس دیگر خواهد بود.»

اسرائیل همواره مخالف توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ قدرت‌های جهانی با ایران، که در دولت باراک اوباما حاصل شد، بوده وادعا می کند که برای مهار جاه‌طلبی‌های منطقه‌ای ایران کافی نیست. با این حال، برخی ناظران بر این باورند که تعامل اسرائیل با ایالات متحده در این زمینه احتمالا دستخوش تغییر خواهد شد.

وبسایت خبری تحلیلی «اکسیوس» روز پنجشنبه در گزارشی در همین ارتباط نوشت، مقام‌های اسرائیلی در تلاش هستند با انجام دیدارهایی در سطوح بالا با مقام‌های ارشد آمریکایی، بر رویکرد دولت جو بایدن در برابر توافق هسته‌ای ایران و مذاکرات جاری در وین برای احیای آن توافق، تاثیر بگذارند./

https://www.asianews.ir/u/2wy
اخبار مرتبط
یک منبع مطلع ایرانی نوشته است، ساختمان سازمان انرژی اتمی ایران در نزدیکی کرج با پهپاد کوچکی هدف قرار گرفته و رسانه های اسراییلی گزارش کرده اند که این حمله خسارت سنگینی برجای گذاشته است.
صبح امروز اقدام خرابکارانه علیه یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی ایران صورت گرفته است و گفته می‌شود ساختمان انرژی اتمی در مجاورت این محل یعنی مرکز دارویی برکت در کردانِ کرج واقع است.
یک مقام وزارت نیرو روز یکشنبه ۳۰ خرداد اعلام کرد که نیروگاه اتمی بوشهر از روز شنبه به‌طور «موقت» از مدار خارج شده است و انتظار می‌رود که کشور با خاموشی‌های گسترده روبرو شود.
نخست وزیر جدید اسرائیل، انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جمهوری اسلامی در ایران را «آخرین پیام بیدارباش» به جهان و کشورهایی که در حال مذاکره برای احیای توافق هسته‌ای با ایران هستند، توصیف کرد.
نفتالی بنت، سیاستمدار راستگرای اسرائیلی که قرار است پس از تایید پارلمان، رهبری کابینه ائتلافی آینده اسرائیل را برعهده گیرد، با اشاره به اینکه برنامه اتمی ایران به نقطه‌ای حیاتی رسیده، ادامه داد: «احیای برجام یک اشتباه خواهد بود.
یوسی کوهن رییس پیشین موساد مدعی شد از سایت‌های هسته‌ای ایران «شناخت عمیقی» دارد و گفت در نطنز «قبلا سانتریفیوژها می‌چرخیدند، اما ظاهرا دیگر نمی‌چرخند.»
حوالی ساعت ۱۷:۴۷ عصر روز گذشته (۱۷خرداد ماه) در کارخانه «بهنوش» رخ داد.
همزمان با آغاز یک رزمایش مشترک نیروهای هوایی اسرائیل، ایتالیا، آمریکا و بریتانیا در آسمان ایتالیا، یک «افسر ارشد» اسرائیلی مدعی شد که خلبانان کشورش با هدف «آمادگی برای مقابله با ایران» به این مانور اعزام شده‌اند.
کاخ سفید سوم ژوئن، در بیانیه‌ای از دیدار جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا، با بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل، در شهر واشنگتن خبر داد که در این بیانیه ادعا شده است آن‌ها درباره تهدید رفتار تهاجمی جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه گفت‌وگو کرده و بر عزم خود برای مقابله با این تهدیدها تاکید کردند.
سه عضو جمهوری‌خواه سنای آمریکا، که پس از پایان درگیری‌های اسرائیل و شبه‌نظامیان غزه به اسرائیل سفر کرده‌اند، مدعی شدند که جهان باید یک‌صدا در برابر تهدید و رفتارهای یران بایستد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید