صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۴ تیر ۱۴۰۰ / ۰۷:۰۹
کد خبر: 4833
گزارشگر: 213
۷۶۰
۰
۰
۷
دادخواهی مرجع صنفی به نیروی انتظامی ارایه شد

شکایت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از عاملان واژگونی اتوبوس «خبرنگاران محیط زیست»

شکایت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از عاملان واژگونی اتوبوس «خبرنگاران محیط زیست»
انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران اعلام کرد که از مسببان سانحه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست شکایت کرده است.

به گزارش آسیانیوز، انجمن صنفی روزنامه‌نگاران علیه مسببان واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست شکایت کرد.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران اعلام کرد که از مسببان سانحه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست شکایت کرده است.

این انجمن روز پنج‌شنبه از اعزام دو نماینده خود به ارومیه برای پیگیری وضعیت خبرنگاران مصدوم خبر داد و افزود گیسو فغفوری، بازرس، و پژمان موسوی، عضو هیات مدیره، به نمایندگی از هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران برای پیگیری وضعیت سانحه‌دیدگان به ارومیه اعزام شدند.

شکایت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از عاملان مرگ «خبرنگاران محیط زیست»

این انجمن افزود که نمایندگان این انجمن شکایتی علیه مسببان سانحه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست که منجر به جان‌باختن دو خبرنگار شد، تنظیم و به نیروی انتظامی ارائه کرده‌اند.

 

شکایت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران علیه مسببان واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست

بنابر اعلام این انجمن علاوه بر جان‌ باختن ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی در اثر واژگونی اتوبوس، و مصدوم شدن ۲۱ خبرنگار دیگر، چهار خبرنگار شامل حسن ظهوری، مهدی گوهری، ابراهیم نژاد رفیعی و سهیل فرجی دچار آسیب جدی شده‌اند.

نمایندگان انجمن صنفی و خبرنگاران مصدوم عصر پنج‌شنبه درحالی به تهران بازگشتند که پیکر دو خبرنگاران جان‌باخته نیز با همین پرواز به تهران منتقل شد.

اتوبوس جمعی از خبرنگاران حوزه محیط زیست کشور که برای بازدید از تونل «کانی سیب» عازم منطقه بودند، ساعت ۱۸ روز چهارشنبه دوم تیرماه، در محور ارومیه- نقده واژگون شد.

مهران نظری، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز گفت: اتوبوس حامل خبرنگاران رسانه‌های کشور ، دوم تیرماه برای تهیه گزارش احیای دریاچه ارومیه به منطقه سفر کرده بودند، در نزدیکی نقده واژگون شد.

او در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران افزود: در این حادثه تعدادی از خبرنگاران مجروح شدند.

باقر بهرامی رئیس مرکز فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در خصوص این حادثه گفت: در این حادثه ۲۱ نفر مصدوم شد و ۲ نفر جان خود را از دست دادند./

https://www.asianews.ir/u/2x2
اخبار مرتبط
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی در فضای مجازی خود حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده استان آذربایجان غربی را تسلیت گفت.
خبرنگاران نجات‌یافته از سانحه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست که به کشته شدن دو خبرنگار منجر شد، گفتند که «این اتوبوس از ابتدا ترمز نداشته و می‌خواستند ما را بکشند»، حسن روحانی دستور ارائه گزارشی از این سانحه را صادر کرد.
​دو خبرنگار بر اثر واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست عازم دریاچه ارومیه در نزدیکی شهرستان نقده کشته شدند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه اصحاب رسانه‌وخبرنگاران در گروه مشاغل حساس و در اولویت سوم دریافت واکسن کرونا هستند، گفت: اگر این دور را تمام کنیم به مشاغل حساسی همچون خلبانان، اصحاب رسانه، زندانیان و غیره خواهیم رسید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید