صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۴ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۹
کد خبر: 4834
گزارشگر: 300
۳۵۱
۰
۰
۰
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس؛

لزوم احداث سدهای جدید در گیلان/ مسئولان منابع آبی لازم را در اختیار کشاورزان قرار دهند

لزوم احداث سدهای جدید در گیلان/ مسئولان منابع آبی لازم را در اختیار کشاورزان قرار دهند
آقازاده احداث سدهای جدید را از جمله نیازمندی‌های ضروری گیلان برای مقابله با تهدیدات آبی خواند و گفت: مسئولان باید منابع آبی تضمین شده را در اختیارشان کشاورزان استان قرار دهند.
اسیانیوز/ «سید علی آقازاده» شامگاه پنج‌شنبه (۳ تیر) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار داشت: توسعه لاینینک، لایروبی کانال‌ها و آب‌بندان‌ها و احداث سدهای جدید در گیلان از جمله اقداماتی است که اجرای آن باید در گیلان به شکل ویژه‌تری در دستور کار قرار گیرد.
 
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه چند روز قبل کمیسیون امنیت داخلی و سیاست خارجی مجلس در جریان مذاکرات برجام قرار گرفت آخرین خبرهای این حوزه را برشمرد و عنوان کرد:‌ بحث خود برجام هم‌اینک در مذاکرات وین مطرح نیست و بیشتر موضوعاتی که پس از خروج آمریکایی‌ها از برجام پیش‌آمد مورد بحث است.
 
آقازاده خروج آمریکایی‌ها از یک معاهده بین‌المللی را غیرقانونی خواند و با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها تعهداتی که در برجام بوده را قبول کرده‌اند تصریح کرد: قانون راهبردی برداشتن تحریم‌ها توسط مجلس تصویب شد و آخرین موضوعاتی که هم‌اینک در سطح مذاکرات مطرح است این است که جمهوری اسلامی به دنبال راستی آزمایی غربی است و مجلس هم با قانونی که وضع کرده مذاکرات را به شکل کامل مورد پیگیری قرار می‌دهد.
 
عضو کمیسیون امنیت داخلی و سیاست خارجی مجلس از نظارت مجلس و شورای امنیت ملی بر روند مذاکرات برجام خبر داد و ابراز داشت: زیر نظر شورای امنیت ملی مذاکرات وین در حال پیگیری است و با توجه به نظارت ساختاری و در سطح نظامی که وجود دارد کلیه فرآیندهای مذاکرات برجام به شکل کامل رصد می‌شود.
 
وی بررسی طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل در مجلس که در دستور کار صحن علنی بوده است را هم مورد اشاره قرار داد و ضمن اعلام آخرین تصمیمات اتخاذ شده در این مورد اضافه کرد: این طرح مدتی در کمیسیون امنیت داخلی و سیاست خارجی مورد پیگیری قرار گرفت و به تصویب نهایی آن هم رسید و هم‌اینک مراحل باید در صحن دنبال شود.
 
عضو مجمع نمایندگان گیلان در ادامه با بیان اینکه طبق قانون بهره‌وری کشاورزی دولت باید زمینه ارتقاء بهره‌وری و اصلاح الگوهای تولید را در بخش کشاورزی فراهم کند افزود: طرح مربوط به این موضوع در دستور کار کمیسیون کشاورزی و صحن علنی مجلس قرار گرفت و مباحثی مانند نقش کشاورزان، خرید تضمینی و افزایش سطح تولید در آن دنبال می‌شود.
 
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس یکی از حوزه‌های اصلی اقتصاد و اشتغال استان گیلان را بخش کشاورزی دانست و گفت: گیلان یکی از اضلاع مهم تولید برنج و سایر اقلام کشاورزی در کشور محسوب می‌شود اما شاهدیم که در استان در بخش توسعه کشاورزی و زیرساخت‌های مربوط به آن کم توجهی شده است.
 
آقازاده افزایش سطح تولید، بهره‌وری و مکانیزه کردن را در حوزه کشاورزی استان گیلان امری لازم و ضروری اعلام کرد و افزود: مجلس به لحاظ افزایش پشتیبانی‌ها و اعتبارات برای پروژه‌هایی مانند تجهیزات کشاورزی و تامین نهاده‌های مربوط به آن که مشکلات زیادی را اخیرا ایجاد کرده دولت را مکلف کرده که باید سریعا فرآیند آن را انجام دهد.
 
عضو کمیسیون امنیت داخلی و سیاست خارجی مجلس تسطیح اراضی کشاورزی با هدف بهره‌وری بیشتر، کاهش هزینه‌های تولید و همچنین استقرار صنایع تبدیلی کشاورزی را از جمله نیازمندی‌های اساسی استان گیلان دانست و بیان داشت: باید زنجیره تولید کشاورزی به گونه‌ای باشد که فعالیت در این حوزه برای خود کشاورز مقرون به صرفه باشد.
 
وی تمهیداتی که در عرصه مقابله با تهدید خشکسالی و مدیریت بهینه منابع آبی در کشور پیگیری می‌شود را مورد ارزیابی قرار داد و اذعان کرد: کاهش بارش‌ها و کمبود منابع آبی موضوعی جهانی است و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست از سویی به علل گفته شده سد سفیدرود هم با کاهش ورودی آب مواجه شده است.
 
عضو مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه باید در استان گیلان به دنبال منابع جدید آبی در حوزه کشاورزی و آب شرب باشیم اظهار داشت: کشاورزان استان گیلان امسال به شدت مورد اذیت قرار گرفته و دچار مشکل شدند و مسئولان باید تمهیداتی را بیاندیشند تا منابع آبی لازم در بخش کشاورزی به شکل تضمین شده در اختیارشان قرار بدهند.
 
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس توسعه لاینینک، لایروبی کانال‌ها و آب بندان‌ها و احداث سدهای جدید در گیلان را از جمله اقداماتی که باید در گیلان در دستور کار قرار گیرد دانست و تصریح کرد: متاسفانه مسئولان ما در حوزه مدیریت پسماند ناموفق بوده‌اند و باید درک کنیم که گیلان استانی حساس از حیث زیست محیطی است.
 
آقازاده یکی از بخش‌های مؤثر در جذب گردشگران به گیلان را رسیدگی به مسائل زیست محیطی و پسماند اعلام کرد و یادآور شد: در بخش پسماند و مسائل زیست محیطی گیلان غفلت دردناکی انجام گرفته و شاهد تخریب رودخانه‌ها، عدم ساماندهی زباله‌ها و در مرکز استان هم شاهد ایجاد منطقه‌ای به نام سراوان هستیم که همچون یک ضایعه بزرگ گیلان را رنج می‌دهد.
 
عضو کمیسیون امنیت داخلی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری چندین جلسه در مجلس و فراکسیون‌های مختلف آن با موضوع ساماندهی پسماند در استان گیلان سخن گفت و ابراز داشت: برای ساماندهی سراوان چیزی بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار در اختیار قرار گرفته و مجموعا روند کار در منطقه خوب است ولی عقب‌ماندگی‌ها بسیار زیاد است.
 
وی در پایان با بیان اینکه پروژه کمربندی شهر رشت که شهر را از ترافیک نجات می‌دهد از سال‌های بسیار دور طراحی شده بود خاطرنشان کرد: حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه مطرح است اما به دلیل ضعف مدیریت شهری تاکنون روند خوبی نداشته است و  امیدواریم با ثبات مدیریت شهری اقدامات اجرایی خوبی در این حوزه انجام شود.
 
https://www.asianews.ir/u/2x5
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید