صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۴ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۱
کد خبر: 4839
گزارشگر: 213
۸۶۴
۰
۰
۶
در اعتراض به توهین به منتقدان قیمت واکسن

چرا منتقدان واکسن «پفیوزند»؟!؛ شکایت خبرنگاران از کیانوش جهانپور

چرا منتقدان واکسن «پفیوزند»؟!؛ شکایت خبرنگاران از کیانوش جهانپور
علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری، از شکایت جمعی از خبرنگاران از سخنگوی سازمان غذا و دارو در پی اظهارات توهین‌آمیز او به منتقدان قیمت واکسن داخلی خبر داد.
به گزارش آسیانیوز، علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری، از شکایت جمعی از خبرنگاران از سخنگوی سازمان غذا و دارو در پی اظهارات توهین‌آمیز او به منتقدان قیمت واکسن داخلی خبر داد.

انتشار توئیتی از سوی کیانوش جهانپور، مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو در روز پنج‌شنبه، ۳ تیر که منتقدان سیاست‌های این وزارتخانه در زمینه قیمت بالای واکسن داخلی کرونا را «پفیوز» خوانده بود با واکنش‌ گسترده در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد.

این توییت جهانپور در واکنش به انتقاد خبرنگاران و کاربران شبکه‌های اجتماعی در روزهای گذشته بود که قیمت واکسن تولید داخل را چند برابر قیمت واکسن‌های خارجی دانسته و از آن به عنوان «رانت» نام برده بودند.

علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری روز جمعه، ۴ تیر با اشاره به «غیر قابل چشم‌پوشی بودن اهمال در زمینه تهیه واکسن» با توجه به «وضعیت حاد کرونا» گفت: «عقل سلیم و انصاف حکم می‌کند که در این شرایط کسانی که مسئولیت مستقیم دارند، هم عذرخواه مردم باشند و هم افکار عمومی را آرام کنند.»

 مجتهدزاده همچنین با اشاره به «سابقه بد سخنگوی سازمان غذا و دارو در توهین به منتقدان» گفت که «اگر چنین رفتاری در هر کشوری صورت می‌گرفت، این شخص را برکنار و محاکمه می‌کردند، اما متاسفانه در ایران می‌بینیم که هیچ‌گونه برخوردی با این افراد صورت نمی‌گیرد».

این وکیل دادگستری در ادامه افزود: «اگر این شخص در سازمان غذا و دارو مسئولیت دارد، اگر معتقد است که مافیایی وجود دارد، طبق وظیفه سازمانی خود باید به نهادهای نظارتی گزارش ارائه می‌کردند. اگر گزارش نداده‌اند، ترک فعل کرده‌اند و این امکان وجود دارد که محاکمه شوند، اما اگر برای فرافکنی چنین اظهاراتی را می‌گویند، اقدامی غیر اخلاقی‌تر مرتکب شده‌اند.»

 مجتهدزاده بدون اشاره به نام و تعداد خبرنگارانی که از کیانوش جهانپور شکایت کرده‌اند گفت که شکایت این افراد ثبت شده و هفته آینده نیز «به دادسرای فرهنگ و رسانه خواهیم رفت».

ایران حدود ۸۳ میلیون نفر جمعیت دارد و برای واکسیناسیون جمعیت کل کشور به ۱۶۰ میلیون دوز و برای واکسیناسیون گروه‌های در معرض خطر حداقل به ۱۰۰ میلیون دز واکسن نیاز است. این در حالی است که تاکنون مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در دز اول و دوم به ۵ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۶۶۹ دُز رسیده است./

https://www.asianews.ir/u/2x6
اخبار مرتبط
رئیس شبکه بهداشت وزارت بهداشت درخصوص ادامه روند واکسیناسیون کرونا در گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال، گفت: برای افرادی که از طریق سامانه salamat.gov.ir اقدام به ثبت‌نام کردند و در نوبت اول تزریق واکسن هستند و همچنین برای افرادی که منتظر دریافت دز دوم واکسن هستند، پیامک ارسال می‌شود.
مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، با بیان اینکه «حداقل تا دو الی سه هفته دیگر، میزان مرگ‌های سه رقمی ادامه داشته باشد»، گفت: تعداد واقعی جان‌باختگان کرونا از آمار رسمی که اعلام می‌شود، بالاتر است.
از بهمن ۹۹ تا اواخر اردیبهشت سال جاری، حدود ۵٫۷ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور وارد شده که ۴٫۸ میلیون دز آن تزریق شده است؛ اما گزارش‌ها نشان می‌دهد واکسن کرونا نیست و ۹۰۰ هزار دز از واکسن‌های وارداتی مفقود شده است؛ این در حالی است که بیش از ۴۰ روز از شروع واکسیناسیون سنی سالمندان می‌گذرد و اغلب آنها هنوز دز دوم را دریافت نکرده‌اند.
مراکز بهداشت در تهران، شیراز و چندین شهر دیگر ایران از اتمام واکسن‌های کرونا تا اطلاع ثانوی خبر داده‌اند.
دکتر اسداله رجب متخصص غدد گفت: تزریق واکسن کرونا برای همه مردم توصیه می‌شود، در واقع این واکسن با تاثیرپذیری بر سیستم ایمنی موجب می‌شود اگر فردی در معرض ویروس کرونا قرار گرفت، بدن آماده مقابله با آن باشد.
با شروع واکسیناسیون سنی در ایران، برخی از افراد باید ظرف هفته گذشته دز دوم واکسن را دریافت می‌کردند، اما گویا مراکز واکسیناسیون به آنها گفته‌اند که دز دوم را نداریم و باید منتظر بمانند.
چندین سال طول می‌کشد تا واکسن در همه جا در دسترس باشد و حتی اگر توزیع واکسن به‌طور گسترده انجام شود برخی از افراد همچنان از تزریق خودداری می‌کنند یا تعدادی از افراد واکسینه شده حتی اندک، باز هم بیمار می‌شوند؛در حالی که قرار است روش های درمانی با تولید قرص گسترش پیدا کند.
براساس اخبار، بیش از همه آنچه مجلس به‌ویژه کمیسیون بهداشت را نگران کرده، به‌وجود آمدن اختلال در روند درمان بیماران و همچنین به‌وجود آمدن مشکل در روند واکسیناسیون کرونا است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید