صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۲۰:۱۳
کد خبر: 4866
گزارشگر: 213
۶۰۷
۰
۰
۸
نمایندگان پارلمان با اکثریت آرا

آلمان نقض حقوق بشر در ایران را با یک «قطعنامه» محکوم کرد

آلمان نقض حقوق بشر در ایران را با یک «قطعنامه» محکوم کرد
پارلمان آلمان با تصویب قطعنامه‌ای ۱۸ ماده‌ای، مدعی شد موارد متعدد نقض حقوق بشر در ایران وجود دارد و از دولت آلمان خواست که در روابط با جمهوری اسلامی ایران موضوع حقوق بشر را به عنوان محور اصلی مورد توجه قرار بدهد.

به گزارش آسیانیوز، نمایندگان پارلمان آلمان با اکثریت آرا نقض حقوق بشر از سوی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند.

پارلمان آلمان با تصویب قطعنامه‌ای ۱۸ ماده‌ای، مدعی شد موارد متعدد نقض حقوق بشر در ایران وجود دارد و از دولت آلمان خواست که در روابط با جمهوری اسلامی ایران موضوع حقوق بشر را به عنوان محور اصلی مورد توجه قرار بدهد.

---------------------------

بیشتر بخوانید:

تحریم های بیت رهبری برداشته می شود؟

پمپئو گفت با رئیسی و «حکومت ایران» نمی توانیم مذاکره کنیم

خداداد عزیزی: آقای رئیسی «زیرمیزی» از فوتبال برود!

«جزییات» آغاز واکسیناسیون ۶۵ ساله ها

---------------------------------------------------------------------------------------------------

در این قطعنامه که روز شنبه با اکثریت آرا تصویب شد، همچنین از دولت آلمان خواسته شده که جمهوری اسلامی را درباره برنامه موشکی و کمک به گروه‌های «تروریستی» تحت فشار قرار دهد.
م است تمهیداتی علیه نقض حقوق بشر، نقض حقوق زندانیان سیاسی، تبعیض علیه زنان ، نقض حقوق و آزادی‌های اقلیت‌های جنسی و مذهبی، نقض آزادی بیان و سرکوب روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی، جلوگیری از بازداشت و اعدام‌های خودسرانه اتخاذ شود.

در این قطعنامه همچنین با اشاره به خشونت نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران، از دولت آلمان خواسته شده که از همه ابزارهای خود برای جلوگیری از اعدام مخالفان و فعالان سیاسی و مدنی در ایران جلوگیری کند.

نمایندگان پارلمان آلمان همچنین از دولت این کشور خواسته‌اند ضمن همکاری با شرکای اروپایی در برجام، مدعی شده است موضوع فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی نیز به این توافق افزوده شود و همچنین همه تلاش خود را برای جلوگیری از کمک‌های مالی ایران به گروه‌های تروریستی، از جمله حزب‌الله لبنان، حوثی‌های یمن و شبه‌نظامیان در عراق، به کار گیرد.

این قطعنامه همچنین کشتار معترضان در آبان ۹۸ را نیز محکوم کرده است.

حزب راستگرای افراطی «آلترناتیو برای آلمان» به این قطعنامه رای منفی داد./

https://www.asianews.ir/u/2xt
اخبار مرتبط
رئیس جمهور جدید ایران در نخستین نشست خبری اش در پاسخ به پرسش مربوط به نقش او در پرونده های سال ۶۷ گفت : اگر یک دادستان از حقوق مردم و امنیت جامعه دفاع می‌کند، او باید مورد تقدیر و تشویق قرار بگیرد. افتخارم این است که در کسوت دادستان هرجا که بودم دفاع از امنیت و آسایش کرده‌ام.
وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برای نخستین بار بعد از سال ۱۹۸۹ میلادی با اعمال تحریم‌ علیه برخی مقام‌های چین به دلیل نقض حقوق بشر موافقت کردند. به گزارش خبرگزاری رویترز این نخستین تحریم‌ اتحادیه اروپا علیه چین از زمان سرکوب اعتراضات میدان تیان آمن در پکن، پایتخت، است.
یک سازمان حقوق بشری بریتانیایی بر اساس گزارشی از چند متخصص ادعا کرد که نازنین زاغری،‌ شهروند دوتابعیتی زندانی در ایران، در پی حبس طولانی‌مدت نیاز به درمان روانی فوری دارد.
۱۱۲ نفر از اعضای جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ضمن طرح ادعاهایی و با امضای یک قطعنامه از رئیس‌ جمهور این کشور خواستند که نقض حقوق بشر در ایران و حمایت از تروریسم دولتی را محکوم کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید