صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۷
کد خبر: 4883
گزارشگر: 213
۷۸۴
۰
۰
۹
گفت و گو با پویا حسین زاده، فعال حوزه طراحی محصول و دیزاین

طراحی محصول؛ آشتی «لطافت با سختی»

طراحی محصول؛ آشتی «لطافت با سختی»
پویا حسین زاده فعال در حوزه طراحی محصول و برگزیده چند مسابقه دیزاین بین المللی است و اخیرا نیز در مسابقه بین المللی دیزاین کشور فرانسه صاحب مقام و برنده شده است. وی در حال حاضر ضمن همکاری با با کمپانی های مطرح از کشورهای آمریکا، انگلستان،فرانسه، ایتالیا و ترکیه و زاپن به تدریس نیز در این رشته مشغول است. با این هنرمند درباره جزییات حرفه و فعالیت هایش گفت و گویی انجام داده ایم.

به گزارش آسیانیوز، پویا حسین زاده فعال در حوزه طراحی محصول و برگزیده چند مسابقه دیزاین بین المللی است و اخیرا نیز در مسابقه بین المللی دیزاین کشور فرانسه صاحب مقام و برنده شده است. وی در حال حاضر ضمن همکاری با با کمپانی های مطرح از کشورهای آمریکا، انگلستان،فرانسه، ایتالیا و ترکیه و زاپن به تدریس نیز در این رشته مشغول است. با این هنرمند درباره جزییات حرفه و فعالیت های اخیرش گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می آید:

پویا حسین زاده آسیانیوز

آقای حسین زاده می دانیم که حوزه فعالیت تان طراحی صنعتی و محصول است کمی از جزییات فعالیت هایتان بیشتر توضیح دهید..

یک طراح صنعتی‌ همیشه تلاش‌ می کنه با در نظر گرفتن تمامی ویژگی های مورد نیاز یک محصول و با تلفیق صنعت و هنر، سختی‌ و خشونت‌ صنعت‌ را از اون محصول بگیرد تا به محصول‌ لطافت بدهد و و یک مسیر ساده برای رسیدن به محصولی مطلوب از نظر کارکرد، ظاهر، هزینه، مد رایج جامعه و متناسب با سلیقه مصرف کننده را خلق کند. وقتی صحبت از محصول می شود، می توانید تمامی محصولات دور اطراف خود را در نظر بگیرید. از طراحی یک خودکار ساده تا یک محصول پیچیده مثل لوازم خانگی و یا خودرو و غیره..

 

پویا حسین زاده آسیانیوز

گفته بودید که به صورت خودجوش و خودآموز وارد رشته طراحی صنعتی شدید در این باره و اینکه چطور آموزش دیدید کمی صحبت کنید ..

من از سن ۱۵ سالگی وارد صنعت شدم و به عنوان کارآموز در کارگاه های مختلف ساخت و تولید کسب تجربه کردم و همین باعث شد که رشته مهندسی مکانیک را به عنوان رشته تحصیلی اکادمیک انتخاب کنم .در اواسط تحصیل خودم با رشته طراحی صنعتی آشنا و متوجه علاقه خودم نسبت به این رشته شدم. ولی به دلایلی نتونستم تغییر رشته بدم اما تصمیم گرفتم خودم به صورت خود آموز رشته طراحی صنعتی رو یاد بگیرم که شروع به یادگیری نرم افزار ها مختلف، متد های مختلف و همچنین تقویت ایده پردازی کردم . در حال حاضر به صورت تخصصی به عنوان یک طراح آزاد در این فیلد فعالیت می کنم و خدماتی را به شرکت های خارجی و داخلی ارائه می دهم..

 

پویا حسین زاده آسیانیوز asianews
چطور شد که آثارتان مورد اقبال مسابقات و یا جشنواره های بین المللی قرار گرفت و این ارتباط ها چطور برقرار شد؟

با بالا بردن مهارت خود در استفاده از نرم افزار های صنعتی، اولین تجربه شرکت در مسابقات طراحی، مسابقات ملی مهارت بود که در این مسابقات در رشته طراحی مهندسی مکانیک تونستم مدال طلای کشوری رو به دست بیارم و بعد از سه دوره مسابقه در رقابت با دیگر مدال اوران این رشته، تونستم به صورت پی در پی به عنوان نفر اول انتخاب بشم و به تیم ملی برای مسابقات جهانی مهارت برزیل راه پیدا کنم.سعی کردم بعد از مسابقات جهانی، مهارت های خودم را در هر زمینه ای بالا ببرم و به سطح بالایی برسانم که نهایتا استارت مسیر حرفه ای خود را زدم و در مسابقات مختلف شرکت کردم و به لطف خدا در هر کدام نتیجه عالی رو کسب کردم ..

کجا تدریس می کنید؟ و همکاری تان با کمپانی های مطرح دنیا چگونه است؟
اولین تدریس خود را در سال ۹۲ یعنی زمانی که ۲۰ سال داشتم انجام دادم و بعد از آن به علت علاقه ای که به انتقال دانش خودم داشتم، این مسیر با تدریس در آموزشگاه های آزاد، در دانشگاه به عنوان کمک استاد در دروس طراحی با کامپیوتر و... ادامه دادم. با عناوین به دست آمده در طی این سال ها، از دانشگاه های مختلف برای تدریس و برگزاری ورکشاپ و دوره ها طراحی صنعتی، تصویر سازی و همچنین طراحی گرافیک دعوت شدم. و همینطور دوره های ترمیک که در دانشگاه هایی همانند دانشگاه تبریز، دانشگاه ازاد تبریز، دانشگاه سما تبریز، دانشگاه رشدیه تبریز و... که به دعوت از دانشگاه برگزار می شد. بعد از هموار شدن مسیر حرفه ای و تخصصی و برنده شدن در مسابقات مختلف، مجله های آنلاین و صفحات مجازی زیادی کارهای بنده رو به اشتراک گذاشتن که این باعث بیشتر شناخته شدن من در این فیلد شد و تا کنون کارفرماهایی از کشورهای امریکا،ایتالیا، کانادا، فرانسه، دبی و ترکیه برای انجام پروزه های خود درخواست همکاری داشته اند.


به خاطر چه آثاری و در چه مسابقاتی برنده شدید و احیانا چه ایده هایی برای آینده دارید ؟
اکثرا پروژه های شخصی خودم را در مسابقات شرکت می دهم. پروژه های زیادی که علاقه زیادی به انجام آن ها دارم؛ همانند پروژه ساعت مکانیکال تمام اتوماتیک "اوریکو" که طراحی آن ماها طول کشید به دلیل اینکه از کوچکترین قطعه آن تا بدنه و بند ساعت را طراحی کرده بودم و درواقع موتور ساعات را خودم با ماه ها مطالعه و کسب دانش طراحی کرده بودم که نهایتا در مسابقات بین المللی طراحی محصول مجارستان برنده عنوان بهترین طرح در دسته شد./

گفت و گو: پروانه توکلی
پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/2ya
اخبار مرتبط
در فرهنگ تشریفات مقامات سطح اول جهان اصول تشریفاتی چهارچوب ها و قوانین خاص خود را دارد، از رنگ لباس تا اصول رفتاری. در عصر کنونی وهمزمان باگسترش دنیای مجازی و آشنائی گسترده جهانی باصنعت مد، دیپلماسی مد نیز تبدیل به قسمتی خاص از ساختار دیپلماسی عمومی شده است.
«انجمن مد و فشن ایران» نخستین مرجع معتبر معرفی طراحان و برندهای ایرانی، همراه با آموزش های نوین جهانی می‌باشد. این انجمن فرصت آفرینی در ایران و جهان را مد نظر دارد و راهگشای هنر و‌ صنعت مد و فشن در ایران است.
انجمن «مد و فشن ایران» نخستین مرجع معتبر معرفی طراحان و برندهای ایرانی فرصت آفرینی در ایران و جهان را مد نظر دارد و راهگشای هنر و‌ صنعت مد و فشن در ایران است.
مد ‌‌و فشن ایرانی آمیخته است به زیبایی و شکوه هنر فاخر و جاودان ایرانی در گذر اعصار و تاریخ خودش..
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید