صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۵
کد خبر: 4884
گزارشگر: 213
۹۰۲
۰
۰
۳
پنتاگون نیروهای مورد حمایت ایران در عراق و سوریه را هدف قرار داد

آمریکا مواضع شبه‌نظامیان «مورد حمایت ایران» را بمباران کرد

آمریکا مواضع شبه‌نظامیان «مورد حمایت ایران» را بمباران کرد
پنتاگون اعلام کرد که ارتش ایالات متحده روز یکشنبه ۶ تیر با انجام حملاتی هوایی شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق و سوریه را هدف قرار داده است.
به گزارش آسیانیوز، پنتاگون اعلام کرد که ارتش ایالات متحده روز یکشنبه ۶ تیر با انجام حملاتی هوایی شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق و سوریه را هدف قرار داده است.

به گفته پنتاگون، این حملات اقدامی «دفاعی» و واکنش به حملات پهپادی اخیر شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران به اماکن و پایگاه‌های ایالات متحده و کارکنان آن در عراق بوده است.

اطلاعیه پنتاگون می‌افزاید که در این حملات زاغه‌های مهمات و پایگاه‌های عملیاتی شبه نظامیان در دو منطقه سوریه و یک منطقه در عراق هدف قرار گرفتند.

بر اساس گزارش‌ها، زاغه‌ها و پایگاه‌های مورد اشاره از جمله در اختیار گروه‌های کتائب حزب الله و کتائب سیدالشهدا بوده‌اند، دو گروهی که از شبه‌نظامیان شیعی در عراق تشکیل شده و در عین حال از حکومت بشار اسد در سوریه نیز حمایت می‌کنند.

این اطلاعیه در ادامه هشدار می‌دهد که حملات شامگاه یکشنبه نشان داد که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در دفاع از کارکنان آمریکا تردید ندارد و صریح است.

اطلاعیه پنتاگون در خاتمه می‌گوید: «با توجه به تداوم مجموعه حملات گروه‌های مورد حمایت ایران به منافع ایالات متحده در عراق، رئیس جمهور فرمان به اقدامات نظامی بیشتر برای اختلال در این حملات و ممانعت از آنها داده است.»

یک روز قبل از این منطقه‌ای در نزدیکی شهر اربیل، جایی‌ که کنسولگری آمریکا قرار دارد، با سه پهپاد انفجاری هدف حمله قرار گرفته بود. در جریان آن حملات دو پهپاد پس از اصابت به یک خانه خساراتی به بار آوردند، در حالی‌که پهپاد سوم درست عمل نکرد.

این رخداد واکنش بلافاصله کنسولگری آمریکا را به دنبال داشت که محکومش کرد و آن را به مثابه «نقض آشکار حق حاکمیت عراق» خواند.

از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا کنون ۴۳ حمله علیه منافع آمریکا در عراق صورت گرفته است. از جمله بهمن ماه سال گذشته در حمله راکتی به اطراف فرودگاه بین‌المللی اربیل، در نزدیکی محل استقرار نیروهای آمریکایی، دست‌کم هشت تن مجروح شدند و یک نفر نیز جان باخت./
https://www.asianews.ir/u/2yb
اخبار مرتبط
دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در گزارشی علنی که درباره ۱۴۴ مورد مشاهده اشیاءناشناس پرنده به کنگره ارائه کرد، گفت که شواهد کافی در اختیار ندارد تا تشخیص دهد این اشیاء، فناوری‌های پیشرفته ساخت بشر هستند یا منشاء غیر زمینی دارند.
در واکنش به هشدار دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به عدم پاسخگویی تهران به درخواست این سازمان در مورد تمدید پیمان موقت نظارت اتمی که شامگاه پنجشنبه منقضی شد، نماینده ایران در این آژانس گفت جمهوری اسلامی الزامی برای تمدید تفاهم با آژانس ندارد.
مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا مدعی شد: رئیسی کسی نیست که با او مذاکره کنیم و حکومت ایران حکومتی نیست که با آن تعامل کنیم و باید کارزار فشار حداکثری را به کار ببندیم.
ما آدم‌های ترسناکی نیستیم، چرا شرایطی را به وجود آوریم که ما را ترسناک جلوه دهند؛ پس عادی زندگی کنیم و اجازه دهیم مردم هم عادی زندگی کنند و تجارت عادی با همسایگان یا دورتر با چین و اروپا به یک جریان عادی تبدیل شود. بیایید عادی شویم.
نخست وزیر جدید اسرائیل، انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جمهوری اسلامی در ایران را «آخرین پیام بیدارباش» به جهان و کشورهایی که در حال مذاکره برای احیای توافق هسته‌ای با ایران هستند، توصیف کرد.
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده است که خبر اعلام پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری توسط وزارت کشور ایران را دیده است و ایرانیان از حق خود برای انتخاب رهبرانشان در یک فرایند انتخاباتی آزاد و عادلانه محروم شدند.
ایران سابقه‌ای طولانی در تحریم شدن دارد و علاوه بر تجربه تحریم‌ها در سال‌های پس از ملی شدن صنعت نفت در دهه ۳۰ خورشیدی، از همان سال نخست انقلاب اسلامی و پس از اشغال سفارت آمریکا در تهران تاکنون همواره با تحریم مواجه بوده است.
دولت آینده برای پیشبرد اهداف خود در سال‌های آینده باید در وهله اول اولویت‌های کوتاه‌مدت خود در سال‌جاری را به خوبی به سرانجام برساند و دولت سیزدهم در پنج حوزه سیاستی، باید اصلاحاتی را در کوتاه‌مدت مد نظر قرار دهد که شامل «سیاست‌های اجتماعی و بهداشت عمومی»، «سیاست خارجی»، «سیاست پولی»، «سیاست ارزی» و «سیاست مالی»؛ از جمله «واکسیناسیون کرونا در سیاست‌های اجتماعی و بهداشتی»، «رفع مشکل تحریم‌ها و FATF در زمینه سیاست خارجی»، «مهار تورم از طریق عملیات بازار باز است.
در مقاله پیشین با عنوان «افکار ایرانی برای خاورمیانه» به این موضوع پرداخته‌ شد که ایدئولوژی‌ها منجر به ایجاد دوستی و دشمنی واقعی میان حکومت‌ها نمی‌شوند؛ و در این مقاله که به دنبال مطلب پیشین است، هدف این است که آیا ایران بدون انقلاب ۵۷ شبیه ایران پیش از انقلاب باقی می‌ماند؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید