صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۷ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۲
کد خبر: 4886
گزارشگر: 306
۴۴۴
۰
۰
۰
عضو هیئت رئیسه سازمان ملی کارآفرینی ایران بیان داشت:

کارآفرینی به معنای خلق ارزش‌های جدید، توسعه ثروت و اشتغال گسترده است

کارآفرینی به معنای خلق ارزش‌های جدید، توسعه ثروت و اشتغال گسترده است
هادی هزارخانی در نشست با جمعی از کارآفرینان یزد با تاکید بر اینکه سازمان ملی کارآفرینی ایران، کارآفرینی، رفع موانع و ایجاد نظام هماهنگ میان قوای مقننه، قضائیه و مجریه با بخش خصوصی را دنبال می‌کند، اظهار داشت: کارآفرینی به معنای خلق ارزش‌های جدید، توسعه ثروت و اشتغال گسترده است

هزار خانی با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های مهم در حوزه کارآفرینی، بخش خدمات است، افزود: گردشگری در زمره خدمات به شمار می‌رود و به نظر می‌رسد در دولت جدید بتوان اتفاقات بسیار مهمی را در این حوزه رقم زد.

وی با تاکید بر اینکه در این دوره با جدیت بیشتر پای کار توسعه کارآفرینی هستیم، عنوان کرد: قرارگاه کارآفرینی را کارآفرینان بخش خصوصی فرماندهی خواهند کرد و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ ریزی‌های انجام شده، از آسیب‌های جدی که از عملکرد نامطلوب دولت‌ها به بخش خصوصی وارد شده، در امان بمانیم.

عضو هیئت رئیسه سازمان ملی کارآفرینی ایران ادامه داد: در طول یک سال گذشته از یک سو عملکرد بد دولت و از سوی دیگر، آسیب‌های ناشی از کرونا، ضربه مهلکی به صنعت گردشگری وارد آورد اما امیدواریم با اقدامات جدید در این حوزه بتوانیم از مشکلات سرمایه گذاران این بخش بکاهیم.

هزارخانی یادآور شد: بر همین اساس، با حضور رئیس و نائب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس، نائب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران و جمعی از کارآفرینان و سرمایه گذاران بزرگ حوزه صنعت گردشگری کشور، مجمع کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی گردشگری را شکل خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این تشکل‌های مردم نهاد برای رفع مشکلات این بخش تلاش کردند، تصریح کرد: اما پراکندگی در تشکل‌ها بسیار زیاد است و توانایی اینکه جریان گردشگری را هدایت کنند، ندارند.

هزارخانی اظهار داشت: بر این اساس یک مجمع کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی گردشگری ایران در اتاق بازرگانی تشکیل می شود که سازمان ملی کارآفرینی ایران، متولی آن خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه سازمان ملی کارآفرینی ایران با اشاره به آسیب‌هایی که متوجه بخش گردشگری است، افزود: جدای از بحث کرونا و عملکرد نامطلوب دولت‌ها، طرف‌های مشورت دولت در حوزه گردشگری نیز تاکنون نتوانسته اند اقدام قابل توجهی در راستای انعکاس مشکلات بخش گردشگری به دولت و مجلس انجام دهند و تاکنون هیچ قدمی در جهت تعالی گردشگری به شکل گسترده برداشته نشده است.

وی تصریح کرد: اینکه دولت در حوزه گردشگری مشاوران درستی داشته باشد، بسیار حائز اهمیت است و اینکه فعالان گردشگری به صورت پراکنده طرف مشورت دولت باشند، صحیح نیست زیرا کارآفرینی و خلق ارزش‌های جدید در این حوزه توسط افرادی انجام شده که سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی در این زمینه انجام داده‌اند.

هزارخانی عنوان کرد: مهمترین نکته‌ای که در این راستا دنبال می‌کنیم، استفاده از نظر متخصصان و دلسوزان واقعی که قد و قامت آنها مناسب تصمیم‌گیری در حوزه کلان گردشگری کشور است، خواهد بود و از نظر سایر فعالان نیز استفاده خواهد شد اما به طور قطع کارآفرینان این حوزه، نماد گردشگری ایران هستند.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که با شکل گیری مجمع یاد شده، اکوسیستم گردشگری را به بهترین شکل ممکن به پیش ببریم و امیدواریم با ثبت این مجمع تا شهریورماه سال جاری، بتوانیم اقدامات جدی به ویژه در حوزه رفع موانع را پیگیری کنیم/

سید محمد جواد عرفانفر

https://www.asianews.ir/u/2yd
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید